Home > AdWords Advertentie Waarde Propositie (3/9)

Internet Marketing Blog van Klik Proces

Vol SEO en Conversie Optimalisatie Tips en Handleidingen

AdWords Advertentie Waarde Propositie (3/9)

AdWords advertentie waarde propositie (USP's)

In dit hoofdstuk wordt uitgelegd hoe je in een paar simpele stappen kan bepalen hoe je jouw advertentiebelofte zo waardevol mogelijk maakt voor de bezoekers die jij wilt bereiken.

Dit doe je door de meest waardevolle eigenschappen van jouw bedrijf en product in de advertentie te benoemen.

Om te bepalen welke eigenschappen het meest waardevol zijn, worden eerst alle potentiële eigenschappen van jouw bedrijf en product verzameld. Vervolgens worden ze geprioriteerd, zodat je weet welke je het beste kan gebruiken.

Schrijf allereerst alle eigenschappen van jouw bedrijf op die mogelijk waardevol zijn in de ogen van jouw doelgroep.

Een bedrijf eigenschap is iets wat jij jouw klanten kan aanbieden vanwege de inrichting van jouw bedrijf. Een eigenschap of voordeel wat niet gebonden is aan een product.

Een aantal voorbeelden van bedrijf eigenschappen
  • Leveringstijden
  • Voorraad
  • Assortiment
  • Garanties
  • Retourservice 
  • Veiligheid
  • Veilig betalen
  • Verzendkosten
  • Verzending naar landen
  • Aantal klanten 
  • Bijzondere klanten
  • Keurmerken
  • Accreditaties
  • Partnerships
  • Jaren ervaring 
  • Klantenservice
  • Resultaten
  • Snelheid
  • Overige aanvullende services
  • Organisatie structuur 
  • Werkwijze
  • Bedrijfsgrootte
  • Certificeringen

 

Let op! Noteer eigenschappen niet vanuit het bedrijfsperspectief, maar gezien vanuit de klant. Beschrijf dus het voordeel dat de klant heeft van deze bedrijfseigenschap. Niet ‘onze levertijden’, maar de eigenschap levertijd is in de ogen van jouw klanten ‘vandaag voor 20:00 besteld, morgen in huis’

Noteer vervolgens alle onderscheidende producteigenschappen waar de AdWords advertentie voor bestemd is.

Denk hierbij ook aan
  • Gratis proberen
  • Kortingen
  • Promotie acties
  • Freemium
  • Alleen recht op leveringen 
  • Officiële dealer
  • Maten
  • Merken
  • Certificaten
  • Snelheid van implementatie 
  • Compleetheid
  • Extra’s
  • Totaalpakketten
  • Materialen
  • Kwaliteit
  • Prijs
Ook hiervoor geldt, dat je niet opschrijft ‘prijs’, maar ‘laagste-prijs-garantie’.

Let bij het noteren niet op de hoeveelheid eigenschappen. Liever teveel dan te weinig. Alle eigenschappen die niet zo waardevol blijken, worden er in een later hoofdstuk uitgefilterd.

Dit resulteert in het onderstaande overzicht.

AdWords Advertentie Waarde Propositie - Excel overzicht H3

AdWords advertentie Excel overzicht t/m H3

Nu staat alle informatie genoteerd die je zou kunnen gebruiken in je advertentie, plus je weet wat je bezoeker ziet als deze op jouw advertentie klikt.

Klik om door te gaan naar hoofdstuk 4 – AdWords Advertentie Doelgroep bepalen en zet de volgende stap om jouw AdWords advertentie BIJZONDER effectief te maken.

Heb je nog vragen, opmerkingen of suggesties over dit artikel? Ik hoor het graag 🙂 Laat een comment achter!

22 May 2016 | Categorie: AdWords Advertenties

Hoe waardevol was dit artikel voor u?
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...
Delen wordt gewaardeerd!

Over Bart van der Meer

Bart van der Meer SEO & Conversie optimalisatie expert en eigenaar Klik Proces. Heb je vragen of opmerkingen? Laat hieronder een reactie achter en ik beantwoord ze persoonlijk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *