Home > Analyses voor meer inzicht in je organisatie en een beter resultaat

Analyses voor meer inzicht in je organisatie en een beter resultaat

Wil je meer inzicht in je doelgroep? Wil je weten hoe de content die je plaatst te verbeteren is of hoe je meer linken kunt verkrijgen? Wil je jouw social media kansen overzichtelijk krijgen?

Bij Klik Proces zijn we in staat om diverse uitgebreide analyses voor je uit te voeren. Door middel van deze analyses weet jij hoe je meer resultaat uit je website kunt halen op het gebied van Google vindbaarheid en website effectiviteit.

Maak kennis met de analyses die we voor je uitvoeren

Een analyse is een uitgebreid onderzoek dat inzicht geeft in allerlei kleine problemen en je uiteindelijk vertelt hoe je het grote, complexe probleem kunt oplossen.

Klik Proces voert diverse analyses voor je organisatie uit die weergeven hoe het momenteel gaat en hoe het in de toekomst beter kan gaan. Bijvoorbeeld door een hogere ranking in Google, meer organische bezoekers of hogere conversies.

Wij voeren de volgende analyses voor je uit:

Zoekwoorden analyse:

Het zoekwoordenonderzoek geeft je inzicht in de taal die jouw potentiële klanten spreken in Google. Welke woorden en combinaties van woorden gebruikt jouw doelgroep? Deze analyse helpt je om hoger in Google te komen, meer relevante bezoekers te trekken, klantgerichter te zijn en uiteindelijk de omzet te verhogen.

Content analyse:

Bij de content analyse doen we onderzoek naar de manier waarop je momenteel content inzet. Zijn er landingspagina’s voor alle zoekwoorden? Wordt er geblogd? Staan er video’s op de website? Welke strategie zit er achter de geplaatste content? Hoe vaak wordt er nieuwe content online gezet? We kijken hierbij naar de inzet van content van jou en je concurrenten en komen zo tot concrete aanbevelingen.

Social media analyse:

Met de social media analyse wordt onderzocht in hoeverre jij en je concurrenten momenteel goed bezig zijn met social media. Wat is de strategie die momenteel achter de social media kanalen schuilgaat? Hoe vaak worden er berichten geplaatst? Wat is de toonzetting? En hoeveel interactie is er met volgers? Naar aanleiding van onze bevindingen stellen we een werkende strategie op.

Linkbuilding analyse:

Voor de linkbuilding analyse achterhalen we welke linken er momenteel al naar de website verwijzen. Welke tactieken worden er al gebruikt en welke nog niet? We doen ook onderzoek naar linkbuilding tactieken van concurrenten. Niet alleen om te kijken in hoeverre zij voorlopen of niet, maar ook om onze eigen technieken verder te ontwikkelen. Door dit onderzoek komen we erachter welke linkbuilding technieken we nog toe kunnen passen voor jouw website om verder te scoren in Google.

Technische analyse:

Bij de technische analyse kijken we je website volledig na op zowel techniek als structuur. De techniek van je website is voor Google een belangrijk onderdeel. Er wordt daarom bekeken of je website voldoet aan de laatste Google eisen. Gebruik je een goede seo titel en meta omschrijving? Zijn er interne en externe backlinks en is je website logisch ingedeeld? Bij de technische analyse brengen we uiteraard ook de verbeterpunten voor je in kaart.

Conversie analyse:

Met de conversie analyse onderzoeken we in hoeverre je website momenteel converteert. We lopen de website op maar liefst 173 punten voor je na. Hierdoor komen we te weten hoe de bezoekers zich op de website gedragen en wat ze van de website vinden. Voor deze analyse maken we gebruik van diverse hulpmiddelen, zoals klik-heatmaps, beweging-heatmaps en scroll-heatmaps. Op basis van deze analyse concluderen we hoe je meer conversies kunt behalen.

Neem contact op met Klik Proces

Ben je geïnteresseerd in één van de bovenstaande analyses? We voeren graag één of meerdere analyses uit voor jouw organisatie. Neem contact met ons op voor prijzen en meer informatie.


Wij verbeteren jouw website zonder contracten en het eerste gesprek is GRATIS. Je mag deze kans dus niet missen, vraag direct een gesprek met ons aan!

Analyse Aanvragen

Wij kunnen nog 1 nieuwe klant helpen de komende maand, omdat er maar 24 uur in een dag zitten.