Home > Formulier, Winkelmandje en Check-Out Proces Conversie Optimalisatie Gids

Internet Marketing Blog van Klik Proces

Vol SEO en Conversie Optimalisatie Tips en Handleidingen

Formulier, Winkelmandje en Check-Out Proces Conversie Optimalisatie Gids

Formulier, winkelmandje en check-out conversie optimalisatie overzicht Voorkant

Ontdek exact welke video’s er zijn in ons 7-delige reeks over formulier, winkelmandje en check-Out proces conversie optimalisatie.

Hieronder alle 7 delen:

Transcriptie van de Video

Hoi, mijn naam is Bart van Klik Proces en in deze video wil ik je een overzicht gaan geven van de video’s die wij gaan maken over het optimaliseren van jouw formulier voor conversies.

In deze reeks video’s gaan we je vertellen wat je moet verbeteren en waarom je dat moet verbeteren.

We gaan je niet vertellen hoe je dat precies doet, omdat het per platform van je website of van je webshop, of je WordPress hebt of Magento of SEO-shop, het verschilt te veel technisch gezien hoe dat precies werkt en wat je aan kan passen.

Dus dat gaan we je niet vertellen, maar we gaan je de handvatten geven om daar zelf mee aan de slag te gaan.

Omdat het nogal veel is, hebben we het opgedeeld in 7 verschillende video’s.

In elke video gaan we je een cruciaal element vertellen van het optimaliseren van jouw formulier. Heb je tijdens deze reeks vragen of opmerkingen of wil je iets weten over jouw specifieke situatie, laat dan een reactie achter, dan kunnen we daar even naar kijken en dan kunnen we je helpen waar mogelijk.

Algemene uitleg – Deel 2

De eerste video gaat eigenlijk over de algemene uitleg van conversie optimalisatie voor je formulier. We gaan het hebben over de motivatie van de bezoeker, we gaan het hebben over de basiselementen van een goed formulier, we gaan ook een paar mythes ontkrachten die hardnekkig rond blijven gaan. Oftewel echt de fundamentele basisuitleg die je nodig hebt om de andere video’s te begrijpen.

Design – Deel 3

In de tweede video gaan we het hebben over het design van je conversieformulier, van je conversiegerichte formulier. Dus hoe ontwerp je het, hoe ziet het eruit op mobiel, hoe ziet het eruit op desktop en welke elementen moet je juist wel of niet toepassen om te zorgen dat het heel erg goed converteert.

Copywriting – Deel 4

We gaan het hebben over copywriting. Jazeker, dus de teksten die je boven, onder en in je formulier gebruikt. Hoe verwoord je dat goed, wat moet je wel doen, wat moet je niet doen om te zorgen dat bezoekers jou vertrouwen en om te zorgen dat bezoekers door blijven lezen en door blijven gaan.

Techniek – Deel 5

We gaan het ook hebben over techniek uiteraard. Er zijn heel veel technische aspecten aan dat formulier. Techniek is ook één van de grootste redenen waarom mensen vaak afhangen, simpelweg dat velden niet werken of dat ze niet werken zoals ze horen te werken. Dus we gaan je precies uitleggen wat je wel en niet kan toepassen qua techniek om ervoor te zorgen dat het bij jou vlekkeloos verloopt. Niet alleen op desktop, maar ook op mobiel en ook op alle tablets.

Psychologie – Deel 6

Psychologie gaan we het ook over hebben. Psychologische trucs die je eigenlijk toe kan passen op het moment dat je formulier helemaal goed werkt. Technisch is er niets mee aan de hand, dan gaan we je uitleggen: hoe kan je dingen juist verwoorden, maar ook wat voor trucjes kan je nog meer toepassen die vooral het onbewuste van je klant prikkelen en het eigenlijk onweerstaanbaar maken om jouw formulier door te gaan.

Sterker nog, je kan het zelfs zo erg maken dat mensen het zelfs leuk vinden om je formulier in te vullen en dan is het helemaal kassa.

Elementen rondom het formulier – Deel 7

Elementen rondom je formulier. Ja, gaan we het ook over hebben. En dat zijn eigenlijk, je hebt, een formulier bestaat meestal uit de standaard invoervelden. Maar wat kan je om dat formulier heen allemaal vertellen of laten zien om te zorgen dat een groter percentage van de mensen jouw formulier door gaat.

Hoe zorgen die elementen ervoor dat ze jou blijven vertrouwen, dat ze door blijven gaan en dat ze niet afhaken omdat ze toevallig iets anders zien.

(Gedrag) Meten – Deel 8

En als laatste gaan we je precies vertellen hoe je dit zelf kan doen. Dus wat voor software kan je gebruiken om problemen bij je formulier te constateren, hoe kan je dat dan vervolgens oplossen. We gaan ook bepaalde gedragskenmerken die je soms ziet in het formulier gaan we laten zien. We hopen dat we van klanten toestemming krijgen om wat van hun website te laten zien, dan kunnen we echte recordings laten zien van het invullen van een formulier en waarom dat soms goed en soms slecht gaat.

Ba die 7 video’s heb je echt alles wat je nodig hebt om er zelf mee aan de slag te gaan.

Heb je tijdens deze video’s vragen, laat een reactie achter op de website, stuur ons een mailtje en dan kunnen we naar jouw specifieke situatie kijken om te zien wat we daar kunnen verbeteren. Ik wens je heel veel plezier en ik weet zeker als je dit toe gaat passen, dat de conversie percentages van jouw formulier of jouw check out proces ontzettend omhoog gaan en dat je daarmee direct heel veel meer geld verdient.

4 October 2017 | Categorie: Conversie Optimalisatie

Hoe waardevol was dit artikel voor u?
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...
Delen wordt gewaardeerd!

Over Bart van der Meer

Bart van der Meer SEO & Conversie optimalisatie expert en eigenaar Klik Proces. Heb je vragen of opmerkingen? Laat hieronder een reactie achter en ik beantwoord ze persoonlijk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *