On-Page SEO Voor Lokale Pagina’s (Deel 14)

by Bart van der Meer March 10, 2018
Blauwdruk On-Page SEO Lokale Pagina's voorkant

On-Page SEO Voor Lokale Pagina’s (Deel 14)

Ontdek alle on-page SEO factoren voor een lokale website en lokale SEO pagina’s. Inclusief directe voorbeelden en zoekwoord verwerking.

Transcriptie On-Page SEO voor lokale pagina’s (deel 14)

Hoi. Mijn naam is Bart van Klik Proces en in deze video ga ik je precies laten zien hoe je on-page sale optimalisatie werkt voor lokale SEO gerichte pagina’s. En daarvoor heb ik dit prachtige Paint voorbeeld gemaakt, zodat ik je precies kan uitleggen: waar moet je rekening mee houden, wat moet je doen en hoe komt dat er ongeveer uit te zien op jouw website.

Ik ga er bij deze video wel vanuit dat je ook het filmpje hebt gezien over het vinden van zoekwoorden. Dit is even een voorbeeld van een standaard website, dus hier is je logo, je telefoonnummer en je e-mailadres, hier is je menu, een sidebar met je USP’s of misschien nog linken naar andere pagina’s. Onderaan je footer. En we gaan het vooral over dit stuk hebben, want dit is daadwerkelijk jouw pagina.

Ik ga er vanuit dat je een rijtje met zoekwoorden die je hebt gehaald via onze “hoe vind je zoekwoorden voor lokale SEO pagina”, dus als het goed is heb je een rijtje met meerdere zoekwoorden, waarvan een de hoofd is en misschien wel tien of twintig gerelateerde. Daarnaast ga ik er ook vanuit dat je een rijtje met gerelateerde LSI-zoekwoorden hebt, want die gaan we allemaal in de pagina verwerken. En mocht je niet weten wat LSI-zoekwoorden zijn, zal ik het even heel snel laten zien.

Er zijn meerdere technieken om LSI-zoekwoorden te vinden, maar het simpelste is: je googelt even op je zoekwoord, in dit geval occasion Utrecht, waar we de hele serie al mee bezig zijn. Je scrollt naar beneden en de woorden die je hieronder ziet, dat zijn je LSI-zoekwoorden, je gerelateerde zoekwoorden. Daarnaast als simpele tip kan je even kijken: welke woorden maakt Google hier dikgedrukt en zijn dat misschien ook nog gerelateerde woorden aan mijn zoekwoord.

Dus daar moet je een rijtje van klaar hebben. Een rijtje met zoekwoorden, waarvan een de belangrijkste is en een rijtje met gerelateerde zoekwoorden. En het eerste waar je over na moet gaan denken voordat je een letter op papier schrijft is: wat wordt de insteek. En ik ga het even heel duidelijk op het scherm zetten, zodat het goed tot je doordringt. Insteek. In mijn allerbeste handschrift. Dus wat ga ik precies op deze pagina laten zien.

En een makkelijke manier daarvoor is door simpelweg op je belangrijkste zoekwoord te googelen en te zien wat voor resultaten er verschijnen. Bijvoorbeeld als ik zoek op occasion Utrecht, dan is dit een tweedehands dealer. En dit is gewoon een pagina met wat tekst. Autoscout, dat is meteen een aanbod van auto’s. Denk ik. Ja. En op die manier ga je kijken: wat kom ik precies tegen aan soorten resultaten.

Wordt de dienst meteen aangeboden, is het informatief, heb ik een aanbod aan producten, is het meer een blogpost. Wat kom ik precies tegen. Want afhankelijk van die resultaten kan je een inschatting maken wat voor resultaat wil jij gaan maken. En ik raad je aan om eenzelfde type resultaat te maken als wat nu al scoort. Daarna moet je gaan denken: wat wordt mijn titel. En dan ga je dus over van: wordt het een blogpost of wordt het een aanbodpagina, naar: wat wordt precies de titel, dus wat wordt het perspectief.

Als het bijvoorbeeld om een blogpost gaat, ga ik dan 10 tips geven om occasions te kopen in Utrecht of ga ik zeggen: dit is waar je absoluut op moet letten. Of drie occasion dealers die je niet kan vertrouwen en eentje wel. Of ga je nog een andere titel gebruiken, ga je zeggen: we hebben het grootste aanbod en ga je daarop focussen. Oftewel: wat wordt in zijn algemeenheid de insteek van je pagina.

En dat is heel erg belangrijk, niet per se voor hoe je precies de opbouw qua zoekwoorden doet, maar wel voor het vervolg voor de wat meer gevorderde tactieken die we kunnen toepassen. Dus heb al ongeveer een titel klaar voordat je begint, zodat je weet wat voor soort informatie er op de pagina gaat komen. Wat je daarna doet, is dat je een skelet gaat maken van je pagina of een inhoudsopgave.

Dus je hebt hier, bovenaan komt de titel. En schrijf bijvoorbeeld even in een Word-document of doe het rechtstreeks in WordPress of in Magento en schrijf de verschillende koppen op die je wilt hebben in je document. Dus dit is, we gaan nu voor het zoekwoord occasion Utrecht en ik ga er even vanuit dat ik een prachtige website heb, dus ik ga beginnen met de insteek. En de insteek van deze wordt dat ik de allergoedkoopste occasions heb en een ruim aanbod. Dat wordt mijn insteek. Niet origineel, kan wel effectief zijn. Dus mijn titel is: veel + goedkoop.

Waar wil ik het over hebben als we het hebben over veel en goedkoop. Ik wil dus in elk geval een kopje hebben met ons assortiment. Ass. Ja. Nou. Ik zal de OR er ook even achter zetten. Ik wil een stukje hebben over prijs. Want ik moet iets gaan zeggen over prijs als ik goedkoop ben, dus niet alleen wil ik een prijs range gaan aangeven van de verschillende soorten auto’s die ik verkoop, maar ook wil ik aangeven waarom ik de goedkoopste ben.

Ik wil vertellen over de populairste merken. En dat kan bijvoorbeeld een top 3 of een top 5 zijn. Ik wil het hebben over de populairste modellen en dat kan ook een top 3 of een top 5 zijn. Ik wil onze contactinfo wil ik er zeker in hebben. Ik wil ze, je moet eigenlijk verder naar onder, maar er is hier geen plek, dus ik begin even ernaast. Ik wil ze wat tips geven en dat zijn eigenlijk vooral tips om te zorgen dat ze niet naar een concurrent gaan, maar naar mij. Dan wil ik nog een stukje hebben over reviews, daar wil ik eigenlijk recensies of reviews.

Daarnaast, even denken, waar ga ik nog meer iets over vertellen. Ik wil natuurlijk aanbod gewoon hebben. Dus helemaal onderaan komt een hele range met verschillende auto’s. Auto’s die ik misschien kwijt wil, dat kan je zelfs het kopje uitgelicht kan je het noemen. Uitgelicht is een mooie term, want dat maakt het wel bijzonder, maar ik kan er plaatsen wat ik wil, dus ik kan mijn aanbod goed kwijt. Daarna, wil ik nog iets kwijt. Nee, ik denk dat dat het even is voor nu. Dus op die manier creëer je een skelet van je pagina, de verschillende kopjes. Daar begin je mee.

 

Dan gaan we de zoekwoorden erbij pakken. En als het goed is heb je een zoekwoord wat veruit het belangrijkste zoekwoord is voor deze pagina. In mijn geval is dat occasion Utrecht. Ik heb het verkeer niet gecontroleerd, maar ik ga er vanuit dat daar best wel wat verkeer op zit. En het occasion Utrecht, die wil je sowieso in je SEO-titel hebben. Het komt niet hier op je pagina voor, maar dat is de titel die je hier in Google ziet. Die grote blauwe titel hier. Dus daar wil ik het woord occasion Utrecht in hebben. Maar dat moet je niet te nauw nemen, dus dat kan ook zijn occasions Utrecht of occasion in Utrecht.

Je hoeft niet letterlijk je zoekwoord te hebben, maar zo goed als. Daarnaast wil ik het eigenlijk ook in mijn meta description hebben. Dat zijn de twee regels die daaronder staan. En dat is niet omdat dat per se meetelt voor Google, maar Google drukt die woorden wel dik op het moment dat die woorden lijken op het zoekwoord. Dus je ziet hier occasion Utrecht en dan zie je dus dat occasions en Utrecht zijn dikgedrukt, dus dat trekt de aandacht.

Dus die wil ik hierin vermelden, zodat het aandacht trekt en hopelijk zorgt dat mensen gaan klikken op mij. Maar dan is mijn SEO-titel is langer dan alleen maar het woord occasion Utrecht. Dus de rest van de titel wil ik aanvullen met redenen voor mensen om op mij te klikken. En dat kunnen verschillende dingen zijn. Een van de dingen die ik niet aanraad om te doen, die ik hier bijvoorbeeld al wel zie en die je eigenlijk heel veel tegenkomt, en hier zie ik het ook weer, carcenter Utrecht, Vaartland.nl.

Dus wat je eigenlijk niet moet doen is het noemen van je bedrijfsnaam of je website naam. En waarom is dat, omdat ik er vanuit ga dat je geen Coca Cola bent en dat de meeste mensen jou dus niet kennen, dus als ik hier zie Van der Ven Auto’s, dan denk ik: ja. Daar heb ik niet zoveel aan. Ik heb geen idee, dat zegt mij niks. Dus ik wil hier iets plaatsen wat mensen wel iets zegt. In mijn geval was dat lage prijs of laagste prijs of goedkope occasions en groot assortiment.

Dus dan wordt de titel bijvoorbeeld: goedkoopste occasions in Utrecht, meer dan duizend auto’s op voorraad. Bijvoorbeeld. Of: occasions vanaf duizend euro. Of: de goedkoopste occasions in Utrecht, voor elke prijs een auto. Ik zeg maar even wat. Dus je wil je SEO-titel aanvullen met redenen voor mensen om te klikken op jouw resultaat. Dus dat is een. Je titel.

Daarna wil je dat als iemand op het resultaat klikt, dat die op jouw pagina belandt en dat die niet meteen weggaat. En daarnaast wil je dat die pagina goed gevonden wordt en voor eigenlijk allebei die redenen moet je zorgen dat je bovenaan in de allergrootste koptekst, en dat is doorgaans een H1, hier wil je ook je zoekwoord in hebben staan. Dat is de grote koptekst helemaal bovenaan de pagina. En dat, dan ga ik even een voorbeeld pakken, bijvoorbeeld van Van der Ven was dit volgens mij. Venauto.nl. Dan zie je dus ook hierboven goedkope auto’s Utrecht.

Goedkope occasions regio Utrecht, dus het is een subtitel, die kan je vergeten. Dus bovenaan wil je een titel hebben met jouw zoekwoord erin. En als het enigszins kan, kan je daar misschien meerdere zoekwoorden kwijt. En dat geldt zowel voor je titel, voor je SEO-titel als voor de titel bovenaan. Stel dat een zoekwoord van mij is goedkope occasions Utrecht. Die had ik al, want ik had al bepaald dat ik goedkoop was.

Maar stel dat iemand bijvoorbeeld het woord kopen, dat het woord kopen erachter ook een zoekwoord is, dus occasion kopen Utrecht of occasion Utrecht kopen of goedkope occasion Utrecht kopen. Dan kan je ervoor zorgen dat je dat woord ook in je titel en in je SEO-titel plaatst, zodat je eigenlijk meer zoekwoorden erin verwerkt. Wat je niet moet doen is deze titel helemaal vol spammen met alle zoekwoorden bij elkaar. Dat is niet de bedoeling.

In de praktijk betekent dat meestal dat de titel die je in Google ziet, deze titel, dat die hetzelfde is als de titel die je tegenkomt op de pagina. Dan klik ik hier. Dus hier zie je het een beetje. Dit is goedkope auto’s Utrecht en hier is het tweedehands goedkope occasions Utrecht. Maar als ik hier naar carcenter ga, uw occasion dealer in Utrecht, goedkope occasions, dan zie ik hier, het is bijna niet te zien, hier een grote koptekst die ongeveer dezelfde tekst heeft.

Dus als je niet te moeilijk wilt doen, zorg ervoor dat de titel die je in Google ziet en de titel die je bovenaan je pagina staat, dat die hetzelfde zijn. Daarna wil je je grootste zoekwoord, dus dit was nummer een, dit zijn wat kleinere zoekwoorden en dit zijn gerelateerde zoekwoorden. Daarna wil je je grootste zoekwoord eigenlijk ook in het eerste blokje tekst hebben staan. Dus zeg maar de eerste 100, 200 woorden, daar wil je je zoekwoord nog een keer in noemen.

Het laatste belangrijke voor je grootste zoekwoord is dat als je een aantal tussenkoppen op je website hebt, en dat zijn meestal H2’tjes of H3’tjes, en mocht je niet goed weten wat die H tags inhouden, dan zou ik daar even op googelen. Dat is even buiten de scoop van deze video. Als je daar ook nog een keer je grootste zoekwoord in verwerkt, dan heb je ‘m dus in de titel een keer, in de tekst, een keer in een tussenkop, dan ben je al bijna klaar. Dan moet je ‘m alleen nog eigenlijk een keer gewoon voor het mooie nog in de tekst ergens hebben.

Maar om eerlijk te zijn, als je je tekst op een hele normale manier schrijft en niet over Google na zou denken, gebeurt dat eigenlijk al. Dus je grootste zoekwoord boven in de titel, in de SEO-titel, in de eerste 100, 150 woorden, in de tussenkop en gewoon in de tekst een keer. En dat is genoeg. Ongeacht hoe groot je tekst is. Ook al is je tekst 3000 woorden lang, geloof me, dit is echt genoeg. Maar nou hou je hier nog een hele rits met zoekwoorden over. Dat kan er een zijn of twee, maar dat kunnen er ook twintig zijn. En wat je eigenlijk met die zoekwoorden wil, is die wil je een  beetje door je tekst heen sprenkelen.

Idealiter dat je die zoekwoorden ook een keer in een tussenkop verwerkt, in een H2 of in een H3. Maar dat is niet verplicht. Op het moment dat je de zoekwoorden, wij hebben meestal als regel twee keer in je tekst verwerkt, is dat genoeg. Als het een keer in de koptekst kan en een keer in de gewone content is dat helemaal perfect, maar als het maar gewoon twee keer in de content gaat is dat ook goed. Wederom: ongeacht hoelang je tekst precies is. Dat doet er echt steeds minder toe.

Heel vaak hebben mensen het over keyword density, wat mij betreft kan je dat begrip vergeten, want Google snapt heel goed dat dit, dat deze rits met zoekwoorden onderdeel is van jouw pagina. Dat jouw pagina gaat over deze woorden. Dat is duidelijk. Wat betreft de gerelateerde zoekwoorden is eigenlijk hetzelfde. Je wil die door je tekst heen wil je die een beetje sprenkelen. Dus daar zou ik niet te diep over nadenken, als je zoekt dat je die zoekwoorden hier of daar een of twee keer vermeldt is dat meer dan genoeg.

En dan is je pagina wat betreft tekst eigenlijk al helemaal geoptimaliseerd rond een hele range aan zoekwoorden waarbij de nadruk ligt op het bovenste woord, dan de kleinere woorden en dan de gerelateerde woorden. Zo eenvoudig tussen quotes is het eigenlijk. Maar dat komt ook vooral omdat we een goede insteek van de pagina hebben bedacht, we hebben goede tussenkopjes geplaatst met informatie waar de klanten echt iets aan hebben.

Door ze tips te geven, door bijvoorbeeld veelgestelde vragen te beantwoorden, door een paar modellen te laten zien. En je merkt als je zo’n insteek gebruikt, dan is het eigenlijk helemaal niet ingewikkeld om die zoekwoorden erin te verwerken, want je doet het al helemaal van nature of zo goed als van nature. En dat geldt zowel voor die gerelateerde zoekwoorden als voor je echte zoekwoorden.

Maar dan hebben we natuurlijk nog meer op een pagina. Want we hebben hier dus een, even kijken, we hebben hier een H1, een H1-kop. Dan hebben we hier een inleiding waar het zoekwoord in staat. Dan begint hier bijvoorbeeld de eerste H2. En dan heb je hier weer wat tekst en dan heb je hier weer een dikke tussenkop en dan heb je hier weer wat tekst. Dan heb je hier weer een grote tussenkop. Zo ziet je pagina eruit, maar we hebben nog meer inhoud.

We hebben bijvoorbeeld een afbeelding. Je wilt namelijk dat de eerste afbeelding van de pagina, dat die als bestandsnaam jouw grootste zoekwoord heeft. Dus in mijn geval wordt het dan occasionutrecht.jpg. Daarnaast kan je voor elke afbeelding kan je een alt tag invullen. En een alt tag staat voor alternative tag of alternatieve tag. En dat betekent eigenlijk: als deze afbeelding niet goed werkt, wat voor tekst moet ik dan laten zien in plaats van deze afbeelding.

Dat ben je vast weleens tegengekomen online, maar ik heb hier een mooi voorbeeld. En gelukkig komt dat niet zoveel meer voor, maar misschien weet je wel hoe het eruit ziet. Dan heb je hier het frame van je afbeelding, staat er zo’n klein rood kruisje en dan verschijnt hier een regel tekst. En die regel tekst die daar verschijnt, dat is je alt tag. En je alt tag wil je doorgaans hetzelfde houden als de naam van je afbeelding en voor de bovenste is dat gewoon je zoekwoord. Dan heb je nog een caption, een caption. En dat ligt even aan je website of je die wil gebruiken of niet. En een caption is eigenlijk een kleine beschrijving die je onder de afbeelding hebt. Mocht je die gebruiken, dan raad ik je aan om daar ook je grootste zoekwoord in te verwerken.

Let wel op dat bezoekers die tekst natuurlijk zien, dus het moet wel ergens op slaan. Maar dan kan je bijvoorbeeld hier zeggen: Bart van der Meers turbo occasion center met de goedkoopste occasions in Utrecht. Hetzelfde geldt voor de. Ho, ik wil hier een A maken. Nee. Voor de titel. En de titel, die verschijnt als je op een afbeelding gaat staan met je muis. Dus die kan je niet op tablet of op telefoon zien.

En dan verschijnt er vaak zo’n klein wit balkje met extra info. Dat noem je de titel. Ook daarin raad ik je aan je zoekwoord te verwerken. Maar doe het wel op een manier die iemand helpt. Een titel is namelijk bedoeld dat je een klein stukje tekst hebt met uitleg over de afbeelding, dus zorg ervoor dat je titel ook uitleg over de afbeelding geeft. Dus de eerste afbeelding is daarin het belangrijkst. Maar de meeste pagina’s hebben natuurlijk meerdere afbeeldingen.

Dus dan zijn er een aantal dingen die je kan doen. Namelijk je belangrijkste zoekwoord heb je nu gehad, maar je hebt hier nog een range aan verschillende kleinere zoekwoorden en gerelateerde zoekwoorden over. En eigenlijk raad ik je aan om het zo natuurlijk mogelijk te houden, dus ga niks forceren. Maar als het enigszins kan om per afbeelding een zoekwoord erin te verwerken. En dat hoeft niet letterlijk het zoekwoord te zijn, het kan er ook sterk op lijken.

Dus als mijn zoekwoord bijvoorbeeld is goedkoopste occasions in Utrecht, dan kan ik hier bijvoorbeeld een voorbeeld hebben van de goedkoopste occasions die ik te koop heb in Utrecht en dan kan ik mijn afbeelding noemen: voorbeeld goedkoopste occasion in Utrecht van Bart. Of gewoon voorbeeld goedkoopste occasion in Utrecht. En op die manier kan je eigenlijk je zoekwoorden wel in de verschillende afbeeldingen verwerken. Maar doe dat niet te geforceerd en meestal komt het erop neer dat je wat woorden toevoegt of woorden net iets anders schrijft in plaats van occasion occasions of occasions in Utrecht. Denk daar niet te ingewikkeld over.

Het signaal naar Google is over het algemeen vrij duidelijk. Als het enigszins kan, heeft de voorkeur sterk om ook een video te plaatsen. Los van het feit dat video de toekomst heeft is dit naast een afbeelding ook weer een extra signaal voor Google dat het duidelijk is waar jouw pagina over gaat. Ook daarvoor zijn bepaalde voorwaarden. Maar bij YouTube is er wel echt iets bijzonders. Wanneer je een video namelijk uploadt, dan vraagt ‘ie of je een geo tag wilt invullen. En daarbij kan je letterlijk de coördinaten doorgeven van de locatie waar de film is opgenomen. En je raadt het al: je wilt jouw geo tag altijd hebben op de locatie van waar je wilt scoren.

Dus als je een YouTube-video uploadt, in dit geval over ons occasion centrum in Utrecht, dan wordt dat een video met de uitleg over waarom je naar ons occasion centrum in Utrecht moet komen en wat je er kan vinden en eigenlijk heel veel info die ook hier op de pagina staat. Je wilt zorgen dat de titel te maken heeft met ons grootste zoekwoord, maar dat gebeurt meestal van nature wel, want op het moment dat ik een filmpje maak van een occasion centrum in Utrecht, dan verwerk je eigenlijk automatisch het woord occasion centrum Utrecht erin.

Dan wordt de titel van de YouTube-video bijvoorbeeld: kijkje in ons occasion centrum in Utrecht. Helemaal top. Dus dat wil je doen. Die wil je dan op je site plaatsen, maar je moet echt opletten dat je de geo tag van de video zet op jouw locatie. Dus de locatie waar je op wilt scoren, in ons geval Utrecht. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor een gif-je. Een gif-je zit ergens tussen een afbeelding en een video in, maar die optimaliseer je net als de afbeelding. Zorg ervoor dat die de juiste naam heeft, zorg ervoor dat ‘ie een goede alt krijgt en dat is het eigenlijk.

Daarnaast wil je ervoor zorgen dat jouw pagina intern linkt naar de pagina’s waar dat relevant is. En in een andere video hebben we al precies laten zien hoe je van tevoren een intern linkschema uitdenkt, dus daar ga ik het nu niet over hebben, dan moet je even de andere video terugkijken, interne linken van een lokale SEO-website. Maar je moet er wel voor zorgen dat je er rekening mee houdt dat je dat doet. In dit geval zal het bijvoorbeeld zijn naar de verschillende modellen die we ook in Utrecht verkopen, naar de verschillende merken die we ook in Utrecht verkopen.

En dan is er eigenlijk nog een onderwerp wat over is gebleven. Iets waar bijna iedereen vragen over heeft. Namelijk: wat moet de lengte van mijn content precies zijn om lokaal te scoren. Ik heb een complete video gemaakt over de lengte van je tekst en verschillende formules om dat te berekenen. Als vuistregel merken wij dat teksten die 1000 woorden of langer zijn, op het moment dat er geen aanbod op getoond wordt specifiek, dat die het echt significant beter doen.

En op het moment dat je wel aanbod toont, bijvoorbeeld dat hier een rits met allemaal auto’s staat, dan kan het helpen, maar omdat het aanbod van de producten ook zoveel ruimte in beslag neemt, helpt het meestal minder. Dus mijn advies zou zijn: schrijf ten minste 1000 woorden. Als je nu denkt: dat is wel heel erg veel, ik weet niet of ik dat kan, of ik wel iets zinnigs te melden heb, want je moet zeker je pagina niet vol gaan schrijven met onzin.

In de volgende video laten we letterlijk zien hoe je een SEO-pagina schrijft en hoe je dus al die verschillende zoekwoorden op de juiste plekken verwerkt. Dus dit was eigenlijk de strategische view per pagina, de volgende laten we echt letterlijk een pagina zien en hoe je die schrijft en hoe je die kopjes maakt. Maar ik zou me over de lengte van de teksten niet te druk maken. Wat veel belangrijker is, is dat je goed nadenkt: wat voor vragen hebben mijn klanten potentieel. Wat een prachtig handschrift. Wat voor vragen hebben ze potentieel. En wat moet ik schrijven om ze te overtuigen van ik twijfel nog naar ik ga hier iets kopen of iets bestellen of ik ga naar je winkel komen.

Dus wat heb ik nodig om ze van twijfel naar omzet te brengen. Door daar over na te denken zal je 1) merken dat je echt veel meer te vertellen hebt dan je denkt over specifieke producten of over modellen of merken. En 2) dat het woordenaantal eigenlijk niet zo belangrijk is, want of je nu 700 woorden schrijft of dat je er 1000 schrijft of over, ik weet even niet waar mijn computer last van heeft, maar ongeacht hoeveel woorden je precies schrijft, het gaat erom: geef je zo goed mogelijk antwoord op de vraag en ben je zo compleet mogelijk in de relevantie richting de klant.

En omdat je hier al een hele lijst met zoekwoorden hebt om je te inspireren en omdat je goed na hebt gedacht over de insteek van de pagina komt die lengte wel goed. Maak je daar alsjeblieft niet te druk om. Dat gezegd te hebben, een pagina van 500 woorden of minder moet je even goed bij jezelf nagaan: heb ik wel echt alles verteld en is dit alles wat een klant wil weten. Want het valt niet mee om in 500 woorden echt iemand te overtuigen, echt iemand te verkopen van jouw dienst of jouw product.

Maar dat hangt af van hoe groot je plaats is en hoe ingewikkeld en complex en duur jouw producten en diensten zijn, dus het zou kunnen, maar 500 woorden of minder, dat is eigenlijk wel een rode vlag dat je even goed moet gaan nadenken of wel alles beantwoord is. Als ik naar het voorbeeld ga van Van der Ven die ik net te pakken had, dan zie je hier bijvoorbeeld dat ze het hebben over het aanbod dat ze hebben aan goedkope auto’s. Hier kan je doorklikken naar het aanbod. Dit gaat een stukje over hun. Dit is weer het bekijken.

Om eerlijk te zijn is dit best wel opgevulde content. Dus er staat wel iets in, maar dit is wel redelijk richting Google geschreven. Dat zou ik niet doen, maar maak je niet druk, in de volgende video gaan we laten zien hoe je dat precies goed doet en daar gaan we ook specifiek in op de inhoud, volgens mij hebben we meer dan vijftien verschillende ideeën die specifiek voor lokale SEO bedoeld zijn, dus dat moet helemaal goed komen.

Nu begrijp ik dat als je dit voor het eerst doet of nog niet zo veel ervaring mee hebt, dat het wat ingewikkeld kan lijken. Daarom hebben we een heel handig PDF-document gemaakt waar eigenlijk alles in een korte samenvatting nog een keer beschreven staat. Hebben we de hele pagina getekend. Die kan je downloaden. Die kan je eigenlijk als checklist erbij houden en dan weet je zeker dat je alles goed verwerkt in jouw website.

Dus ga even naar de link in de beschrijving, klik daarop, download het PDF-document, dan weet je zeker dat je altijd goed zit en dat maakt het veel makkelijker om een pagina te schrijven. Heb je hier nog vragen over, zijn dingen niet duidelijk of kom je ergens niet uit, laat een reactie onder YouTube achter, laat een reactie op ons blog achter, dan krijg je van mij persoonlijk antwoord, want ik wil je graag helpen. En ik wens je heel veel succes met het maken van jouw lokale SEO landingspagina’s en ik wens je nog veel meer succes met het scoren in Google, zorgen dat je verkeer binnenkrijgt en het behalen van een hele mooie omzet.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *