Google Structured Data en Rich Snippets Voor Lokale Website (Deel 9)

by Bart van der Meer February 07, 2018
lokale 9

In dit deel van onze complete SEO en content marketing strategie gaan we leren hoe je Google Structured Data en Rich Snippets Voor je Lokale Website kunt gebruiken.

Wil je de andere delen over onze lokale SEO gids ook bekijken? Of ben je opzoek naar het vorige deel over de Interne Linkstructuur Voor je Lokale SEO Website? Klik dan op de links.

 

Google Structured Data en Rich Snippets Voor Lokale Website

Hoi mijn naam is Bart van Klik Proces en in deze video ga ik je alles uitleggen hoe je rich snippets krijgt voor een lokale website, door structured data goed toe te passen op je website.

Ik ga je precies uitleggen wat structured data en rich snippets precies is. En waarom het zo ontzettend belangrijk is voor je lokale website.

Daarna ga ik de 3 belangrijkste soorten structured data uitleggen. En ik ga je precies vertellen hoe je dit toepast op je website. Het is namelijk heel eenvoudig.

wat we gaan leren

[list type=”list-type1″ title=””]

Wat we Gaan Leren

  • Wat is het
  • Waarom
  • 3 Soorten + uitleg

[/list]

 

Rich Snippets

Nou rich snippets, vertaald betekend het een verrijkt zoekresultaat. En dat betekend eigenlijk zoals je hier kan zien dat je extra informatie heb in je zoekresultaat.

De meest bekende zijn misschien wel de sterren die de beoordeling van een pagina weergeven. Je resultaat is dan langer en valt meer op.

En ik heb het in een andere video al uitgelegd dat we wanneer je deze sterren hebt, dat je wel 35% meer klikken kan krijgen op precies hetzelfde resultaat wanneer je de sterren hebt.

hoe val je beter op

 

Alles wat er voor zorgt dat jouw resultaat groter wordt of meer opvalt, dat is natuurlijk altijd goed, want dat zorgt voor meer klikken.

En hoe ga je dan rich snippets krijgen in Google? Dat doe je door data toe te voegen aan je website. En structured data is niks anders dan dat je bepaalde gegevens van de website pakt en je geeft die een speciale tag en je benoemt die specifiek.

Zodat Google ook snapt wat je bedoelt en het kan weergeven in de website. Voor de lokale websites zijn er eigenlijk een paar belangrijk.

wat je moet doen

Waarom

Je bedrijfsgegevens moet je ook toevoegen want als je gevestigd bent op een bepaalde locatie dan is het heel belangrijk dat Google weet dat je gevestigd bent op een bepaalde locatie.

Dat helpt heel erg met je lokale vindbaarheid. Je hebt ook het embedden van je Google maps resultaten. Dus dat die op een website getoond worden. Je kunt ook de reviews per pagina instellen.

Mocht je lokaal producten verkopen kun je ook een prijs of een voorraad weergeven. Maar deze drie zijn het allerbelangrijkste.

belangrijk voor lokale websites

En ik zal van de bovenste even laten zien hoe het werkt. Want het toevoegen van structured data is echt heel makkelijk. Je gaat namelijk naar de website. Schema.org.

En op die website vind je alles. Elk stukje structured data wat je wil hebben staat hier precies uitgelegd.

Dus ik heb hier een voorbeeld gepakt van de bedrijfsgegevens. En dit doe je doorgaans in de footer van je website.

hoe doe je dat dan

3 Manieren

En mocht je niet goed weten wat een footer is, als dit je website is en daar heb je het logo dan zit de footer altijd onderin.

En dit is een voorbeeld van je gegevens zonder markup. Dus zonder structured data toegevoegd. En dan staat er bijvoorbeeld Google inc. Je postbusnummer, je adres en je land.

Als je dat met structured data toevoegt, dus in dit geval microdata dit zijn eigenlijk drie vormen waarop je hetzelfde kan toevoegen.

hier zie je het

Dan kun je hier zeggen, ik maak gebruik van schema.org postal adress. En dan is de naam Google inc. De postbus is 1234. Het adres staat hier, etc.

Het zijn precies dezelfde gegevens. Alleen je zet er eigenlijk een klein stukje voor zodat Google beter weet wat dat precies inhoud.

En dat alleen helpt je om lokaal gevonden te worden. Omdat Google dan beter snapt waar je bedrijf precies gevestigd is.

dit helpt je

En het zorgt ervoor dat jouw resultaten meer opvallen.

En dat zorgt weer voor meer klikken, ook al sta je niet per se bovenaan.

Een hele simpele manier om meer te halen uit alle content op de pagina’s die je toch al aan het maken was. Dat is het. Meer is er niet nodig.

 

Ik zou zeggen ga ermee aan de slag, heb je nog vragen of heb je nog opmerkingen, laat dan een comment achter in youtube of op het blog, en dan krijg je van mij persoonlijk antwoord.
En ik wens je heel veel succes met deze simpele toevoeging op je website en je zal zien dat dit meteen gaat zorgen voor meer verkeer naar jouw website.

In de volgende video van onze lokale SEO reeks gaan we het hebben over hoe je er voor zorgt dat jouw website zo snel mogelijk en zo goed mogelijk geïndexeerd wordt door Google. En geïndexeerd blijft. Ik zie je graag terug bij de volgende video over  hoe je je Lokale Website Indexeert Door Google

slechte meme

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *