Voordat er gestart kan worden met conversie optimalisatie, is het belangrijk dat er een analyse wordt gemaakt van de website. Hierbij onderzoeken we het bezoekersgedrag, zodat we exact weten waar jouw site of shop verbetert moet worden en wat er verbetert moet worden.
…kan je er wat aan doen.
Daarom is belangrijk om te achterhalen hoe de website presteert op het moment dat er gestart wordt met optimaliseren. We kijken naar alle aspecten die belangrijk zijn bij het verhogen van het aantal conversies.
Denk aan formulieren, productpagina, categoriepagina’s, het check-out proces, landingspagina’s en nog veel veel meer.
Door dit in kaart te brengen, zorgen we ervoor dat de conversie optimalisatie ook daadwerkelijk effect heeft op de bezoekers.
Met deze analyse kunnen wij direct aan de slag om jouw conversies te verhogen, maar met deze analyse kan jij of jouw design team ook zelf aan de slag.
Hieronder kan je het verschil zien tussen een normaal ontwerp en een conversiegericht ontwerp.
Hieronder staat in 3 eenvoudige stappen beschreven hoe het proces werkt.
Data
We installeren software op de website of shop om data te verzamelen over het gedrag van gebruikers. Denk hierbij aan: analytics, heatmaps, opnames van bezoekers, etc.
Analyse maken
Op basis van deze informatie en onze expert ervaring ontwikkelen we een analyse van alle sterke en zwakke punten van het design. Deze analyse wordt per pagina of per funnel gemaakt.
Prioriteren
De analyse wordt vervolgens omgezet in een prioritering. Daarbij kijken we naar de potentiele opbrengst van een verandering, de tijd die het kost om deze te implementeren, mensen die ervoor nodig zijn, etc.
Adviesrapportage – het eindresultaat
Wat je als klant uiteindelijk ontvangt is één complete adviesrapportage. Geen ellenlang rapport, maar een geprioriteerde lijst waarop precies staat wat het eerste punt is om mee te beginnen.
Of wij, jij of jouw team hiermee aan de slag gaat bepaal je zelf.
Laat ons helpen om jouw website of webshop te laten knallen in Google.