Complete Uitleg van Linkbuilding Via Linkpartners

by Bart van der Meer September 08, 2017
Linkpartner YouTube Voorkant Blog

Download: Linkclump Google Chrome extensie.

Backlinkchecker Ahrefs

Websites naar URL’s terugbrengen.

Transcriptie Video:

Hoi, mijn naam is Bart van Klik Proces en in deze video ga ik je uitleggen hoe je effectief kan linkbuilden via linkpartners. Ik ga je leren

[list type=”list-type1″ title=””]

  • Wat linkbuilding via linkpartners precies is
  • Waarom deze strategie werkt
  • Wie er precies gebruik van maken
  • Waar je op moet letten om te zorgen dat het wel effect heeft
  • De verschillende uitvoeringen die er zijn
  • Hoe je het precies uitvoert
  • Hoe je het schaalbaar maakt

[/list]

Linkpartner uitleg wat, waarom en wie

Linkpartner linkbuilding is het ervoor zorgen dat jouw website wordt opgenomen door een andere website op een pagina waar zij linken naar andere websites waar ze aan gerelateerd zijn.

Vorbeeld legitieme linkpartner pagina

Het makkelijkste is om even een voorbeeld te laten zien. Je ziet hier bijvoorbeeld links echtscheidingen. Deze website heeft een aantal linken opgenomen die jou als bezoeker kunnen helpen wanneer je in een echtscheiding zit. Hier bijvoorbeeld ook. Verschillende websites die linken indewolken, met boeken, troostcadeaus, hulpverlening. Daar komt origineel vandaan het linkpartner linkbuilden.

Voorbeeld massale linkpartner pagina

Hoe dat er tegenwoordig steeds meer uitziet is eigenlijk een beetje zoals dit. Namelijk een pagina, je maakt een linkpartners pagina aan. Daarop staat echt van alles. Dit zijn allemaal linkjes naar andere websites. Als je gaat linkpartner linkbuilden, dan wil je hier tussen staan.

Hier nog een voorbeeld. Je kan het hier zien: naar heel veel pagina’s hebben ze hier gelinkt.

Dat is beknopt linkpartner linkbuilding.

Dit werkt effectief wanneer je linken krijgt van linkpartner pagina’s die gerelateerd zijn aan jouw dienst. In dit voorbeeld had ik het over echtscheidingsadvocaten. Of als je in de echtscheidingen zit.

Wanneer je dan een link ontvangt van deze website, die oprecht linken naar een aantal websites waar je wat aan hebt en jij staat daar tussen. Dan is dat heel erg goed. Want niet alleen helpt je dat in Google, maar de link wordt geplaatst omdat de bezoekers er echt iets aan hebben.

Het werkt, omdat Google ziet dat websites die gerelateerd zijn aan jouw dienst of jouw product naar jou linken om de bezoeker te helpen. Dat is wat je eigenlijk altijd wilt hebben met linkbuilden.

In elke branche zie je wel dat hier gebruik van gemaakt wordt. Met name in branches die voor heel veel mensen saai lijken. Bedrijven in de bouw, een loodgieter, een schilder. Die maken heel veel gebruik van linkpartners.

Dat kan ook zijn een branche waar weinig bloggen in zijn. Dan kom je wederom in de bouw, maar over echtscheiding zijn ook niet extreem veel bloggen.

Of in branches waar de kennis van zoekmachineoptimalisatie en van linkbuilden niet zo groot is. Dan zie je vaak dat mensen terugvallen op een simpel uit te voeren tactiek die nog steeds werkt, namelijk: linkpartners.

Het enige probleem daarmee, en dat liet ik al een beetje ziet, is dat linkbuilders het gaan misbruiken. Waardoor je nu heel veel linkpartner pagina’s hebt, die helemaal niet bedoeld zijn om mensen daadwerkelijk door te sturen naar een website die gerelateerd is. Die waardevol is als je daar heen gaat.

Ze worden gewoon gebruikt voor linkbuilding. Dat kan nog steeds zin hebben, maar ik ga zo meteen laten zien, waarom het beter is om alleen maar linkpartners te vinden die oprecht linken, omdat gerelateerd bent aan hun dienst.

Criteria van een goede linkpartner

Er zijn een aantal criteria die je eigenlijk wilt stellen aan jouw linkpartner pagina. Allereerst dat de linkpartner die naar jou linkt gerelateerd is aan jouw dienst of product. Als we het hebben over echtscheiding. Dan kunnen we het hebben over traumaverwerking site. Dat is goed gerelateerd.

We kunnen het hebben over sites die bedoeld zijn voor ouders of voor kinderen. We kunnen het hebben over sites die over andere dingen gaan dan echtscheiding, bijvoorbeeld de advocatuur. Dat is er wel aan gerelateerd of een mediator of een andere bemiddelaar.

Dat heeft allemaal te maken met het onderwerp echtscheiding. Daarnaast wil je eigenlijk dat er minder dan 10 linken op die pagina staan.

Vorbeeld legitieme linkpartner pagina

Hier het voorbeeld. Hier zie je 1, 2, 3, 4 linken staan. Die hier geplaatst zijn door de webmaster, die bezoekers echt helpen.

Hier zijn iets meer linken, misschien zelfs wel meer dan 10. Ongeveer 10. Maar ook deze, hiervan kan je duidelijk zien: dit is bedoeld om een bezoeker te helpen.

Voorbeeld massale linkpartner pagina

Als je dat vergelijkt met deze pagina, die simpelweg vol staat met van alles en nog wat. Op deze pagina of deze 2 pagina’s wil je dus eigenlijk niet staan en op deze 2 pagina’s wil je wel staan. Het moet goed en natuurlijk overkomen en het liefst minder dan 10 linken.

Voorbeeld AB linkbuilding

Nu zijn er verschillende manieren waarop de linkpartner linkbuilding tactiek wordt uitgevoerd. De simpelste is dat een website van A naar B linkt. Dit is onze website. Dit is de website die wij gaan vragen om een link op te nemen en we vragen simpelweg: wil je naar ons linken?

Bijvoorbeeld, omdat ons onderwerp heel erg gerelateerd is aan dat van jou. We hebben een aantal artikelen geschreven over het onderwerp waar jouw website over gaat. Het is heel normaal dat je naar ons linkt. We zijn een goede resource van informatie voor jouw bezoekers, misschien heb je een relatie met dat bedrijf, misschien is het een leverancier of een vriend of iemand die je kent, omdat je ongeveer hetzelfde doet maar niet exact hetzelfde.

Dat is de simpelste manier. Wat je ook nog kan proberen is simpelweg een linkpartner geld aanbieden in ruil voor zijn link. Een link kopen of een link huren als het ware. Dat is de eerste.

Voorbeeld ABC linkbuilding of ABC linkruil

De tweede is eigenlijk het volgende. Wanneer zowel jij als de linkpartner het puur doet om te stijgen in Google. Wat je dan eigenlijk zegt is het volgende. Dan zeg je: Hoi linkpartner. Ik heb hier een website, die website laat ik naar jouw website doorlinken als jij vanuit jouw website naar mij doorlinkt.

Dat noemen ze ook wel een ABC linkruil. Dat werkt nog steeds, maar je voelt al aan dat je dit puur doet voor Google en eigenlijk minder doet voor je bezoeker en daarmee raad ik zo’n tactiek niet aan. Het werkt op dit moment wel.

Het doet het nog goed, maar de vraag is vooral: Hoelang nog?

Voorbeeld ABCD linkbuilding of ABCD linkruil

De laatste tactiek, die is eigenlijk een stuk veiliger, met hetzelfde idee namelijk we gaan dit puur doen voor Google. Vanuit jouw linkpartner pagina link je naar mijn website en ik link vanuit een compleet andere website link ik naar een andere website van jou.

Dus deze website en deze website zijn van dezelfde eigenaar.

Dat geldt ook voor deze website en die website. Op deze manier komt die website hoger in Google en komt die website hoger in Google. Hebben we er allebei wat aan.

Het is heel moeilijk voor Google om te ontdekken dat dit trucje gebruikt wordt en op die manier stijgen we allebei, zijn we allebei tevreden.

Wat je heel vaak ziet bij tactiek 2 en nummer 3 is dat mensen gebruik maken van een startpagina (directory), van een andere website die eigenlijk helemaal niet in gebruik is. Die ze puur gebruiken om deze linken te sturen of dat ze gebruik maken van een PBN. Een Private Blog Network.

Van sites die ze puur en alleen maar hebben om linken te ruilen. Ik stuur vanuit een slechte website iets hierheen, zodat ik vanuit een goede website een link naar mijn site krijg. Let dus altijd heel erg goed op als je dit gaat doen, vanuit welke website krijg ik een link? En naar welke website moet ik een link sturen?

Je moet ervoor zorgen dat het echt goede legitieme websites zijn. Als dat niet het geval is, als het websites zijn die puur bedoeld zijn om Google rankingen omhoog te duwen, dan loop je de kans om vroeg of laat een penalty te krijgen.

Linkpartner linkbuilding via Ahrefs

Er zijn eigenlijk 2 manieren hoe je een linkpartner linkbuilding systeem kan inzetten. De eerste is via een backlink check tool, zoals Ahrefs of Majestic SEO, dat kan van alles zijn. Wij gebruiken Ahrefs hier.

Dan ga je naar Ahrefs en dan vul je daar boven de website in. In dit geval heb ik demaremediation.nl. Dat was de laatste, hier: demaremediation. Die heb ik hier ingevoerd in Ahrefs en ik heb vervolgens geklikt op referring domains.

Dan krijg je hier een lijst van alle websites die linken naar demaremediation.nl.

VOorbeeld ahrefs verwijzende domeinen

Want mijn redenatie is als volgt: op het moment dat zij (demaremediation) hier een pagina hebben waarmee ze naar allerlei websites linken. Dan moeten ze ook een hoop linken binnenkrijgen vanuit linkpartner pagina’s. Want ze zij duidelijk met deze tactiek bezig.

Dus je scrolt deze websites door. Ik heb er in dit geval al 1 van te voren uitgezocht en open gezet. Dan zie ik hier bijvoorbeeld staan: trefcon.nl.

Voorbeeld ahrefs linkpartner link

Dan zie ik hier staan bwm.trefcon.nl/interessante-artikelen. Als je daar op klikt zie je, ja hoor, een linkpartner pagina.

Dan zie je dat die helemaal vol staat, zo het zijn er echt veel, met linkjes naar andere websites.

Linkpartner pagina voorbeeld via Ahrefs

Wat ik nu kan doen is ik kan deze site contacteren en vragen: wil je ook een link opnemen naar mijn website met deze en deze ankertekst.

Je kan je voorstellen als je jouw 10 of 20 of 40 grootste concurrenten in Google op deze manier door Ahrefs haalt. Dat je een hele, hele, hele grote lijst krijgt met allerlei linkpartner mogelijkheden.

Het grote voordeel van deze tactiek is dat je het volgende kan doen. Als je hier een concurrent hebt en die concurrent ontvangt vanuit verschillende websites linkpartner linken op deze manier.

Voorbeeld linkpartners opsporen via ahrefs

Dan haal je die concurrenten erdoor en dan spoor je die dus op. Maar die linkpartners ontvangen waarschijnlijk ook weer vanuit linkpartners linken.

Voorbeeld linkpartners van linkpartners opsporen via ahrefs

Zo kom je eigenlijk in een oneindig groot web terecht van linkpartners die linkjes naar elkaar sturen.

Ook deze linkpartner heeft waarschijnlijk weer linkpartner links. Zo kan je heel, heel, heel diep gaan en eigenlijk oneindig lang linkpartners opsporen om te zorgen dat je blijft mailen en jouw website linken blijft ontvangen en blijf groeien in Google.

 

Er is een tweede manier om dit te doen en dat is via Google zelf. Wat je kan doen is je kan een zoekopdracht intoetsen in Google specifiek gericht op linkpartners. Ik heb hier 1 voorbeeld staan. Ik zal er zo nog 1 laten zien.

Wat je hier ziet is ik heb het zoekwoord echtscheiding + inurl:”/linkpartners”. Dus in de URL die Google vindt moet het woord linkpartners staan + de site moet een .nl domein zijn (+ site:*.nl). Dat kan je wijzigen naar wat jij maar wilt.

Google linkpartner zoekopdracht

Op deze manier krijg je een hele grote lijst met allemaal sites die een linkpartner pagina hebben. Die kan je simpelweg 1 voor 1 afgaan om die mensen te mailen en te vragen: wil je een link naar mijn website opnemen?

Google linkpartner zoekopdrachten voorbeelden

Hier staat nog een voorbeeld. Ik had net zoekwoord + inurl:”/linkpartners” maar je kan ook inurl:”/links” doen.

Op onze website hebben we een downloadbaar Excel sheet staan en in dat Excel sheet staan meer dan 30 manieren wat je in Google in kan typen, zodat je linkpartners vindt. 30 verschillende geprioriteerd op de manier die het allerbeste werkt staat bovenaan en naarmate de lijst naar beneden gaat wordt het steeds moeilijker om goede sites te vinden.

Al dat werk hebben we al voor je gedaan. De link staat in de YouTube video hier beneden. Ga naar onze website toe, download de lijst en je kan hier meteen aan de slag.

 

Als je dat gedaan hebt dan kom je op een hele grote lijst uit met allemaal potentiële linkpartners en die moet je dan gaan mailen om te vragen of ze een link naar jouw website willen opnemen.

Als je dat kwalitatief wilt doen heb ik hier een voorbeeld van zo’n e-mail. Dan zeg je:

Voorbeeld kwalitatieve e-mail om linkpartner link aan te vragen

Beste [Naam],

En voor naam vul je natuurlijk in wat de naam van het bedrijf is of de naam van degene die je mailt.

Ik zie dat er op uw website een pagina is [url], vul hier weer de url van de website in. Dus bijvoorbeeld demaremediation/linkpartners.

waarop u linkt naar gerelateerde bedrijven.

Ik denk dat onze website, dan geef je hier je eigen website aan, dat is. Dat die gerelateerd is aan degene die je mailt.

Hij staat bomvol met interessante informatie voor uw lezers, zoals: En dan vul je hier een aantal artikelen of een aantal pagina’s in.

Ik zou het fijn vinden als u een link naar onze website wilt opnemen op uw pagina. Bijvoorbeeld naar [url], en dan kan je hier een specifieke URL opgeven waar jij wilt dat ze heen linken dat hoeft natuurlijk niet de homepage te zijn. Dat kan ook een artikel zijn of een andere pagina. Met de tekst [ankertekst] en dan vul je daar je ankertekst in. Alvast bedankt! [naam]

 

En dan vul je daar je eigen naam in. Op deze manier kan je niet alleen een link aanvragen op een kwalitatieve manier. Je kan er ook voor zorgen dat hetgeen waar ze heen linken en de ankertekst die ze gebruiken zo gunstig mogelijk voor jou uitvalt.

Hier de volledige e-mail nogmaals:

Beste [Naam],

Ik zie dat er op uw website een pagina is [URL] waarop u linkt naar gerelateerde bedrijven.

Ik denk dat onze website [URL] dat is.

Hij staat bomvol met interessante informatie voor uw lezers, zoals:

  • Artikel 1
  • Artikel 2
  • Artikel 3

Ik zou het fijn vinden als u een link naar onze website wilt opnemen op uw pagina. Bijvoorbeeld naar [URL] met de tekst [ankertekst].

Alvast bedankt!

 

[Naam]

Maar dat is niet echt schaalbaar. Als je het op deze manier gaat doen, gaat het niet snel. Kwalitatief is het goed, kwantitatief is het moeilijk. Ik ga je nu laten zien hoe je dit kan doen, maar het dan iets meer schaalbaar kan maken. Daarvoor gaan we gebruik maken van Linkclump.

Linkclump voorbeeld

Linkclump is een extensie die je kan toevoegen aan Google Chrome.

Wederom op onze website kan je een link vinden naar deze tool, kan je hem downloaden. Kost niets, is gratis en echt 2 seconden werk.

Download: Linkclump Google Chrome extensie.

Websites naar URL’s terugbrengen.

Als je die hebt geïnstalleerd, dan zoek je weer op 1 van de zoekopdrachten zoals die in het Excel sheet staan.

Google linkpartner zoekopdracht

Dan ga je naar instellingen, naar je zoek-instellingen en dan zeg je: ik wil niet 10, maar 100 resultaten per pagina hebben staan. Druk je op opslaan.

100 zoekresultaten instellen

Wat zal je dan zien, het is opeens 1 hele grote lijst. Niet 10, maar 100 zoekresultaten. Vervolgens druk je met de rechtermuisknop op Linkclump (rechtsboven). Klik je op opties en dan opent die Linkclump.

Linkclump opties

Ik zal deze even weghalen. Dan klik je hier op add action.

Dan zeg je: ik wil met de rechtermuisknop. Ik maak hem even een ander kleurtje, maar dat hoeft niet per se. Copy to clipboard, kopieer naar je opslaan bord en dan maak je hiervan: URL’s only. Klik je op save.

Linkclump instellingen

Ga je weer terug naar je pagina. Hou je rechtermuisknop ingedrukt en dan scroll je zo, hopla, helemaal naar beneden. Die zijn nu gekopieerd en die ga ik plakken.

Die plak ik op deze website: websiteseochecker.com/extract-url-to-domain/ ook deze link staat weer beneden in de beschrijving in YouTube, staat op onze website daar kan je het zo vinden. Wat je hier doet: CTR+V alle URL’s die je gevonden hebt.

Vervolgens vink je deze aan: remove duplicates, verwijder duplicaten. je vult de CAPTCHA code in. Klik op filter en hopla, je hebt hier een complete output van alle websites. Dan download je hem als tekst, dat vind ik het makkelijkst.

Domeinen checken

Daar is die. Je hebt hier nu een lijst met alle websites die je gevonden hebt. In dit geval zijn dat er ongeveer 40. Meer heeft hij er niet gevonden.

Deze zet je in een Excel bestand en vervolgens doe je dit meerdere malen voor verschillende zoekopdrachten.

Al die websites die je vind voeg je toe in 1 groot Excel bestand. Als je denkt dat je klaar bent, doe je nog 1 keer via Excel het checken op duplicaten.

Mocht je niet weten hoe dat werkt, kan ik het hier even laten zien.

Je kopieert hier alle linken. Die plak je in Excel. Dan ga je naar gegevens, dubbele waarden verwijderen. geen gevonden in dit geval. Op die manier heb je alle dubbele eruit gehaald.

Excel dubbele waarden verwijderen

Dan ben je klaar om die websites te gaan mailen. Maar dan niet 1-voor-1, maar in bulk. Schaalbaar.

Dan zeg je bijvoorbeeld iets als het volgende:

E-mail linkpartners kwantiteit

Beste [Naam],

Alleen in het geval van naam gebruik je dan meestal de naam van de website. Bijvoorbeeld demaremediation of demaremediation.nl. Dan ben je iets directer.

Je gaat er vanuit dat de mensen die je mailt, dat die weten dat je mailt vanwege een linkpartner, vanwege Google vindbaarheid. Je gaat er vanuit dat ze dat allemaal snappen.

Ik zie dat er op uw website een linkpartner pagina is waarop u linkt naar gerelateerde bedrijven. Ik wil graag dat mijn website [URL], vul je weer jouw URL in, daar ook komt te staan.

Hoe kunnen we dat regelen? Ik kan u een link teruggeven vanuit deze website:. Daar geef je alvast een website aan vanuit waar jij naar hun kan linken.

Ik hoor het graag!

En dan vul je jouw naam in.

Hier de volledige e-mail nogmaals:

Beste [Naam],

Ik zie dat er op uw website een linkpartner pagina is waarop u linkt naar gerelateerde bedrijven.

Ik wil graag dat mijn website [URL] daar ook komt te staan. Hoe kunnen we dat regelen? Ik kan u een link teruggeven vanuit deze website: [URL].

Ik hoor het graag!

[Naam]

Dan zit je alleen nog met het probleem dat je wel een lijst hebt met websites, maar geen lijst hebt met e-mailadressen. Daar zijn 2 oplossingen voor.

Een e-mailprogramma gebruiken wat je helpt om e-mailadressen op te zoeken. Bijvoorbeeld E-mail Hunter.

Of je kan bij elke website info@ ervoor zetten, die mailtjes komen meestal wel aan. Op die manier kan ik nog steeds in bulk, op grote schaal, mensen contacteren.

Maar dan moet ik wel zeggen dat de kwalitatieve manier veruit onze voorkeur heeft. De kwalitatieve manier. Spoor ze op, schrijf ze een gepaste e-mail, zorg ervoor dat je een goede link krijgt naar je site.

Dat zou ik absoluut aanraden.

Daarnaast heb je heb je het probleem dat je de criteria die gesteld zijn.

Dat jouw website 100% gerelateerd is aan de website die je contacteert en dat er minder dan 10 linken op de website staan.

Dat kan je niet doen op schaal. Dat is het probleem. Dus de kwaliteit van de websites die je benaderd zal lager zijn. Ik weet ook uit ervaring dat sommige mensen gewoon heel veel linken willen hebben, ondanks dat het eigenlijk minder effect heeft.

Vandaar dat ik ook de schaalbare technieken uitleg.

Je weet nu precies

[list type=”list-type1″ title=””]

  • Wat linkpartner linkbuilding is
  • Waarom en wanneer het effectief werkt
  • Wie er gebruik van maken
  • Hoe je het moet toepassen.

[/list]

 

Ik heb je de e-mails gegeven. Ik heb je meerdere manieren gegeven om websites te vinden. Wederom alles wat ik in de video genoemd hebt kan je vinden in het artikel op onze website.

Link staat hier beneden in de video. Kan je downloaden, meteen aan de slag gaan.

Ook heb ik laten zien hoe je het schaalbaar kan maken als je dat wilt. Raad ik niet aan.

Nu is mijn vraag aan jou: wat ga jij nu doen, hoe ga je dit gebruiken om jouw website te laten scoren in Google?

Ik hoor het graag. laat een reactie achter. Of op YouTube of op onze website.

Heb je nog vragen of opmerkingen, plaats die ook onder het filmpje of op de website dan geef ik er persoonlijk antwoord op.

Ik wens je heel veel succes met deze tactiek.

Let's get to work meme

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *