Voice analytics

Wat houdt voice analytics in

Voice Analytics is het gebruik van een stemherkenningstool om een ​​gesproken gesprek te analyseren en op te nemen. Voice analytics-software vertaalt spraak niet alleen naar tekst, maar kan ook de emotie en intentie van de spreker identificeren door audiopatronen te analyseren. Deze software werd voor het eerst in de vroege jaren 2000 voor commerciële doeleinden in de onderneming gebruikt. Sindsdien is het steeds belangrijker geworden doordat steeds meer bedrijven investeren in technologie voor Voice Analytics.

Waarom is het belangrijk

Voice Analytics-software brengt enorm veel voordeel met zich mee. Bedrijven in verschillende sectoren, waaronder verzekeringen, technologie, financiële diensten en gezondheidszorg, maken gebruik van deze technologie om inzicht te krijgen in de behoeften van klanten. Een zakelijke omgeving die echt kan profiteren van spraakanalyse, is klantenservice. Door deze analyses te gebruiken om enorme hoeveelheden klantgesprekgegevens te analyseren, kan uw bedrijf vitale en voorheen over het hoofd gezien bedrijfsinformatie identificeren.