Het design van een website is erg belangrijk als je aan de slag wilt met conversie optimalisatie. Wanneer het hebben over design, bedoelen we de inhoud en vormgeving van je website.
Een website is pas echt effectief als er nagedacht is over het design van de website. Wanneer je website er beter uit ziet brengen bezoekers meer tijd op je site door en komt je merkverhaal of bedrijfsverhaal beter over. Daarnaast helpt een conversie gericht design bezoekers door de juiste elementen op het juiste moment te tonen en met de juiste nadruk.
Door na te denken over het design van je website kun je bezoekers veel beter informeren en is de kans groter dat bezoekers klanten worden. Dat bezoekers bellen, een offerte aanvragen of iets kopen.
Hieronder kan je het verschil zien tussen een normaal ontwerp en een conversiegericht ontwerp.
Hieronder staat in 5 eenvoudige stappen beschreven hoe het proces werkt.
Data
We installeren software op de website of shop om data te verzamelen over het gedrag van gebruikers. Denk hierbij aan: analytics, heatmaps, opnames van bezoekers, etc.
Analyse maken
Op basis van deze informatie en onze expert ervaring ontwikkelen we een analyse van alle sterke en zwakke punten van het design. Deze analyse wordt per pagina of per funnel gemaakt.
Prioriteren
De analyse wordt vervolgens omgezet in een prioritering. Daarbij kijken we naar de potentiële opbrengst van een verandering, de tijd die het kost om deze te implementeren, mensen die ervoor nodig zijn, etc.
Adviesrapportage
Wat je als klant uiteindelijk ontvangt is één complete adviesrapportage. Geen ellenlang rapport, maar een geprioriteerde lijst waarop precies staat wat het eerste punt is om mee te beginnen.
Implementatie
Op basis van het adviesrapport gaan we aan de slag om de website of shop aan te passen. We verbeteren het design, zodat de conversie flink stijgen. Een conversiestijging van 10% is niet ongebruikelijk.
Laat ons helpen om jouw website of webshop te laten knallen in Google.