Heb je ervaring met seo-bedrijven die je niet van rapportages voorzien of onheldere rapportages toesturen die je slechts gedeeltelijk begrijpt?
Bij Klik Proces zijn we volledig transparant en stellen we heldere en op maat gemaakte rapportages voor je op.
Door onze rapportages blijf je volledig op de hoogte van de voortgang van jouw project. Je krijgt tot in detail inzicht in hoe je website presteert op Google vindbaarheid en/of website effectiviteit.
We kunnen je veel vertellen en doen, maar met een objectieve rapportage weet je zeker dat het feitelijke informatie is. Je ontvangt daarom altijd een objectieve door software gegenereerde rapportages.
Al ruim 7 jaar is ons gehele team met website, Google, bezoekers, testen en meten. We hebben effectieve technieken gevonden en een bewezen werkend stappenplan ontwikkeld
Een rapportage laat de voortgang zien van een bepaald project. Bij Klik Proces zijn we voortdurend bezig om de activiteiten die we uitvoeren te monitoren en het effect daarvan weer te geven in een rapportage.
Als klant van Klik Proces ontvang je voorafgaand aan ieder overleg een rapportage met voortgangsgegevens. Daarnaast sturen wij de uitkomsten wekelijks, maandelijks of per kwartaal via de e-mail naar je toe. De frequentie bepaal je zelf.
Daarnaast bepalen we gezamenlijk hoe vaak er een meeting wordt ingepland om de voortgang te bespreken.
Wat wij precies gaan monitoren en wat de inhoud van de rapportages moet worden, is afhankelijk van je wensen en eisen. Daarnaast stemmen wij dit af op de branche waarin je bedrijf zich bevindt. Alles wordt van tevoren in samenspraak bepaald.
Bij Klik Proces zijn we volledig transparant over de vorderingen van jouw project en ontvang je altijd een kloppende en begrijpelijke rapportage op de afgesproken frequentie.
De rapportage kan naar één of meerdere personen binnen jouw bedrijf verzonden worden. Daarnaast is het een mogelijkheid om voor verschillende afdelingen verschillende rapportages op te stellen.
De inhoud van rapportages wordt samen met jou vastgesteld en is daardoor altijd uniek. Bij aanvang van het project stellen we gezamenlijk KPI’s op. Hierdoor zijn we in staat om je prestaties te analyseren en de voortgang te rapporteren.
Over het algemeen komen er in de rapportages een aantal standaard zaken naar voren. Hieronder geven wij een voorbeeld van de inhoud van veel voorkomende rapportages.
In deze rapportage word je geïnformeerd over je Google positie per zoekwoord. Je krijgt hierdoor inzicht in de score van de vooraf bepaalde zoekwoorden. De lijst met zoekwoorden wordt gerangschikt op alfabetische volgorde. We geven per pagina aan wat de positie eerst was, wat de positie nu is en wat de hoogst behaalde positie ooit was. Zo krijg je een perfect overzicht van de voortgang van jouw webpagina’s in Google (de zoekwoorden zijn verwijderd uit het voorbeeld).
Door deze rapportage kun je precies inzien hoeveel organisch verkeer je website trekt. Je hebt hiermee een goed overzicht in handen van hoeveel potentiële klanten er via zoekmachines op een bepaald zoekwoord op je website terechtkomen (de url’s zijn verwijderd uit het voorbeeld).
Wij stellen in de rapportage een top 10 op van goed converterende pagina’s. Dit zijn de pagina’s van je website of die gelinkt zijn aan je website, die de meeste of de beste conversies opleveren. Kortom, waar jij het meeste resultaat uit haalt.
In de rapportage kunnen we je desgewenst inzicht geven in het gedrag van je websitebezoekers. Dit komt voornamelijk van pas in het conversieoptimalisatieproces. We kunnen je precies vertellen hoeveel bezoekers er binnenkomen op bepaalde pagina’s, hoeveel pagina’s van je website er gemiddeld bekeken worden en hoe lang bezoekers over het algemeen op je website blijven. We geven je inzicht in bounce rate percentages, heatmaps, browsergebruik en geografisch locaties.
Dit is de grafiek die te verwachten is op het moment dat we starten. In het onderstaande voorbeeld is dat de blauwe lijn.
Laat ons helpen om jouw website of webshop te laten knallen in Google.