Multivariate Testen om Jouw Conversies te verhogen

Wat zijn Multivariate Testen?

Een multivariate test is te vergelijken met een A/B test alleen zijn er bij multivariate testen meer variabelen en meerdere versies. Er worden meerdere elementen op dezelfde pagina en op het zelfde moment gewijzigd. Vervolgens worden de verschillende versies naast elkaar vergeleken en wordt achterhaald welke variant het beste werkt. Het verkeer naar deze pagina wordt verdeeld over alle versies.

Waarom is het belangrijk

Multivariate testen helpen om meer inzicht te krijgen in de user experience van de website. Je komt erachter wat wel werkt en wat niet werkt voor de bezoekers. Je kunt hierdoor doelgericht de website gaan optimaliseren. Door op deze manier de website te analyseren kom je veel meer te weten over het gebruikersgedrag. Het wordt hierdoor vele malen eenvoudiger om de website te optimaliseren voor conversie.

Wat je kunt vewachten

Dit is de grafiek die te verwachten is op het moment dat we starten. In het onderstaande voorbeeld is dat de blauwe lijn.

Zoekverkeer-Nieuwe-Website

Laat ons helpen om jouw website of webshop te laten knallen in Google.

[1.316 Abonnees]
[1.316 Abonnees]