[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]

Meer Conversies Door de User Experience (UX) te verbeteren

UX betekend user experience. In conversie optimalisatie ookwel bekend als user experience design. UX gaat over het ontwerpen van waardevolle gebruikerservaringen. Hierbij ligt de nadruk op wat zich in het hoofd van de gebruiker afspeelt tijdens een bezoek aan de website.

UX draait voornamelijk om functionaliteit en structuur, maar ook om de emoties die worden opgeroepen.  Het doel van de website en de behoeften van de gebruiker moeten op elkaar worden afgesteld.

Zoals uit het bovenstaande is af te leiden is UX een groot onderdeel van conversie. UX zorgt ervoor dat mensen op de juiste manier naar een conversie worden geleid. Een UX designer weet dus vanuit ervaring al wat werkt en niet werkt en daarnaast alle beschikbare data gebruiken om het design nog conversie gerichter te maken.

Want ervaring of niet, data bij elk soort website blijft erg belangrijk. Daardoor komen UX designers erachter waar jouw bezoeker precies op zit te wachten en kunnen deze bevindingen uiteindelijk uitvoeren zodat het conversiepercentage zal toenemen.

Hoe het Werkt

Hieronder staat in 5 eenvoudige stappen beschreven hoe het proces werkt.

Data

We installeren software op de website of shop om data te verzamelen over het gedrag van gebruikers. Denk hierbij aan: analytics, heatmaps, opnames van bezoekers, etc.

Analyse maken

Op basis van deze informatie en onze expert ervaring ontwikkelen we een analyse van alle sterke en zwakke punten van het design. Deze analyse wordt per pagina of per funnel gemaakt.

Prioriteren

De analyse wordt vervolgens omgezet in een prioritering. Daarbij kijken we naar de potentiele opbrengst van een verandering, de tijd die het kost om deze te implementeren, mensen die ervoor nodig zijn, etc.

Adviesrapportage

Wat je als klant uiteindelijk ontvangt is één complete adviesrapportage. Geen ellenlang rapport, maar een geprioriteerde lijst waarop precies staat wat het eerste punt is om mee te beginnen.

Implementatie

Op basis van het adviesrapport gaan we aan de slag om de website of shop aan te passen. We verbeteren het design, zodat de conversie flink stijgen. Een conversiestijging van 10% is niet ongebruikelijk.[/vc_column_text][rs_space lg_device=”20″ md_device=”” sm_device=”” xs_device=””][rs_button align=”text-center” size=”size-4″ btn_link=”url:https%3A%2F%2Fklikproces.nl%2Faanvraag%2F|||” btn_text=”UX Verbetering Aanvragen”][/vc_column][/vc_row]