Home > Website Effectiviteit

Conversie optimalisatie: van bezoekers naar klanten

Heb je een prachtige website, trek je aardig wat bezoekers maar wil je nog meer producten verkopen of ingevulde offerteformulieren binnenkrijgen?

Bij Klik Proces verhogen we de effectiviteit van je website en maken we van je websitebezoekers nieuwe klanten. Dankzij conversie optimalisatie stijgen je opbrengsten.

Van websitebezoeker naar conversie

Heb je een website en houd je nauwlettend de bezoekersaantallen in de gaten? Met veel bezoekers op je site ben je er nog niet. Die bezoekers moeten jou wel resultaten opleveren. Conversie optimalisatie is het verhogen van het rendement van een website. Het zorgt ervoor dat er meer conversies worden gedaan op jouw website.

Een conversie is een gewenste actie door een websitebezoeker:
  • Een bestelling plaatsen
  • Een betaling doen
  • Het inschrijven voor de nieuwsbrief
  • Het invullen van een contactformulier
  • Het delen van een bericht op social media
  • Het downloaden van een ebook

 

Wat is de gewenste actie die de bezoeker op jouw website moet nemen?

Wij zorgen ervoor dat jouw bezoekers je resultaat opleveren

Streef je ook naar een succesvolle website? Doen jouw bezoekers momenteel niet wat jij zou willen? Dat heeft een reden. Klik Proces onderzoekt wat er beter kan en hoe jij meer conversies uit je website kunt halen.

We starten met een conversie optimalisatie analyse van je website

Om het rendement van jouw website te optimaliseren, starten we met een conversie optimalisatie analyse op 173 punten verdeeld over 4 gebieden.

Fase 1. Functioneel:

Allereerst onderzoeken we of de website werkt in alle mogelijke browsers. We testen formulieren uit en kijken of alle knoppen en video’s functioneren.

Fase 2. Bruikbaar:

Daarna bekijken we of de website gebruiksvriendelijk is. Het is belangrijk dat de websitebezoeker essentiële informatie makkelijk kan vinden en dat formulieren een logische volgorde en voldoende invulruimte hebben.

Fase 3. Intuïtief:

Als derde kijken we of de website zo ingericht is dat de websitebezoeker niet teveel hoeft na te denken. Dit betekent onder andere dat knoppen op plaatsen staan waar je ze verwacht, dat prijzen makkelijk te vinden zijn en dat de tekst de bezoeker helpt om een beslissing te nemen.

Fase 4. Verleiding:

Ook bekijken we of de bezoeker voldoende verleid wordt om actie te ondernemen. Weerstanden moeten weggenomen worden, de woordkeuze moet juist gekozen zijn en ook over de afbeeldingen moet nagedacht zijn.

Om jouw conversies te verhogen, is het niet alleen van belang om de website grondig te bekijken. Wij doen ook ons best om de doelgroep te begrijpen.

Hiervoor voeren we een grondig onderzoek naar je doelgroep uit. We komen erachter waar jouw websitebezoekers naar op zoek zijn en wat voor informatie ze nodig hebben voordat ze een bestelling doen.

We ontdekken ook wat jouw doelgroep momenteel van je website vindt en wat zij nu nog missen. Als deze informatie bekend is combineren we dat met onze ervaring en kennis.

Jouw helpdesk, klantenservice, klanten en verkopers dienen ook als bron van informatie. Hieruit komen we te weten met welke vragen, klachten of opmerkingen jouw klanten zitten.

We beschikken tevens over diverse softwaresystemen die ons inzicht geven in wat bezoekers interessant en minder interessant vinden op de huidige website:
  • Waar klikken bezoekers vaak op?
  • Hoe ver scrollen bezoekers op de website naar beneden?
  • Welke gedeeltes op je website wekken veel interesse?
  • Hoe lang verblijven bezoekers op jouw website?

Hierna maken we aanpassingen en wekken we vertrouwen bij jouw websitebezoekers

Met onze bevindingen gaan we aan de slag. Wij begrijpen de klant, weten hoe we hem aan moeten spreken en naar aanleiding daarvan verbeteren we de website waar nodig.

Dit doen we onder andere door:
  • tekst aan te passen naar een vlot en overtuigend geheel;
  • afbeeldingen aan te passen waar nodig;
  • de navigatie van de website aan te passen;
  • technische aanpassingen door te voeren;
  • het design te veranderen naar een professioneel, aansprekend geheel;
  • call-to-action knoppen toe te voegen die bezoekers over de streep trekken;
  • jouw USP’s naar voren te brengen.

 

Daarnaast is het belangrijk om vertrouwen te wekken bij de bezoeker. Dit doen wij onder andere door:
  • De juiste aanbevelingen van klanten te vergaren en op de website te zetten;
  • het vermelden van contactgegevens;
  • aan te tonen dat je in het bezit bent van bepaalde keurmerken en erkenningen.

 

Na deze aanpassingen zal de beleving van de klant op jouw website sterk verbeteren en het vertrouwen toenemen. Dit resulteert in hogere conversies.

Conversie optimalisatie is een voortdurend proces

Conversie optimalisatie is niet iets wat je eenmalig uit laat voeren. Het is vaak zinvol om met conversie optimalisatie te starten als de website al redelijk wat bezoekers trekt. Dan kan het effect ook beter gemeten worden.

Wanneer je je blijvend met conversie optimalisatie bezighoudt en steeds nieuwe inzichten toepast, dan ben je in staat om een website of webshop steeds verder te verbeteren. Dit resulteert bijvoorbeeld in steeds hoger wordende orderbedragen, meer ingevulde offerteformulieren of meer nieuwsbrief inschrijvingen.

Contact opnemen met Klik Proces

Wil jij weten waarom bezoekers je website zo snel verlaten of waarom ze de website al verlaten terwijl er nog wel producten in het winkelmandje staan?

Klik Proces helpt je om dit uit te zoeken en je conversiepercentage te verbeteren. Veel organisaties hebben een conversiepercentage van 2 of 3 procent. Onze klanten zien hun conversiepercentage meestal stijgen naar 4 of 5 procent. Neem vandaag nog contact met ons op!

Wij verbeteren jouw conversies zonder contracten en het eerste gesprek is GRATIS. Je mag deze kans dus niet missen, vraag direct een gesprek met ons aan!

GRATIS Gesprek Aanvragen

Wij kunnen nog 1 nieuwe klant helpen de komende maand, omdat er maar 24 uur in een dag zitten.