Gebruik een A/B test om Jouw Conversies te Verhogen
Gebruik een A/B test om Jouw Conversies te Verhogen
Een A/B test is een van de bekendste technieken om jouw conversie te
verhogen.
Wat is een A/B test?
Bij een A/B test ga je verschillen meten. Er worden twee of meer varianten van
de website ontworpen, deze worden vervolgens getoond aan verschillende
bezoekers.
Het kan dus zijn dat de ene bezoeker een andere website krijgt te
zien dan de andere bezoeker. Het gedrag van de verschillende bezoekers zal
gemeten worden, waardoor duidelijk wordt welke versie van de site het hoogste
conversiepercentage behaald.
Een A/B test voorbeeld
Het kan bij een A/B test soms over hele simpele aanpassingen gaan. De kleur
van een knop wordt aangepast, of de indeling van de website wordt veranderd of
de call to action tekst wordt anders geschreven.
Tips hoe je een A/B test toepast om conversies te verhogen
Bij een A/B test ga je kijken naar de indeling van de website.
– Het veranderen van een call to action button, in plaats van geel ga je voor
een groene knop.
– Het veranderen van de positie van een “offerte aanvragen” button.
– De menustructuur aanpassen waardoor bezoekers sneller vinden wat ze
zoeken.