Gebruik Above the fold om Jouw Conversies te Verhogen
[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Gebruik Above the fold om Jouw Conversies te Verhogen
Above the fold is een bekende term in de wereld van webdesign. Hoe Above the
fold je conversie kan beïnvloeden is hieronder te lezen.
Wat is Above the fold?
Above the fold is een term die afkomstig is uit de krantenwereld. Bij kranten
werd bij bezorging en losse verkoop de krant gevouwen. Een advertentie op de
bovenste helft van de voorpagina is dus als eerste en beste zichtbaar. Dit is ook
van toepassing op de online wereld. Wanneer een website wordt bezocht, is ook
alleen het bovenste gedeelte zichtbaar, voor de overige informatie moet er
worden gescrold. Het gedeelte wat als eerste zichtbaar is zonder te scrollen,
bevindt zich ‘boven de vouw’.
Een Above the fold voorbeeld
Tegenwoordig zijn er veel websites op het internet te vinden met een
beeldvullende slider. Deze slider neemt vaak 2/3 van het beeldscherm in beslag.
Hierdoor zijn er niet veel doorklikmogelijkheden of andere velden die de
aandacht van de bezoeker trekken. Vaak worden deze websites na wat heen-en
weer scrollen weer verlaten, zonder enige actie of conversie.
Tips hoe je Above the fold toepast om conversies te verhogen
Bij het bouwen van een website is het dus belangrijk dat er op de volgende
aspecten wordt gelet:
– Zorg dat de website niet gevuld wordt met een grote slider
– Plaats niet een heel groot stuk tekst bovenaan de website
– Zorg dat mensen willen doorklikken of scrollen[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]