Gebruik Ambiquity Aversion om Jouw Conversies te Verhogen

by Bart van der Meer september 05, 2018

[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]

Gebruik Ambiquity Aversion om Jouw Conversies te Verhogen

Er zijn verschillende soorten aversies die ingezet kunnen worden om uw
conversie te verhogen, de onzekerheidsaversie is er hier één van. Wij geven je
hier verderop in de tekst een onzekerheidsaversie voorbeeld, zodat je beter
begrijpt wat dit effect inhoudt.

Wat is Ambiquity Aversion?

In de psychologie staat de ambiquity aversion ook wel bekend als onzekerheidsaversie.
Wanneer je de keuze hebt uit twee risico’s, kies je voor de risicovolle optie waarvan het risico bekend is.
Je weet van tevoren wat het risico inhoudt en bent dus eerder geneigd om dat risico te kiezen.

Ambiquity Aversion Voorbeeld

Het onzekerheidsaversie effect wordt vaak uitgelegd door middel van het ‘ballen’ voorbeeld.
Je hebt een emmer met 30 ballen er zijn er 10 rood, de overige ballen zijn zwart of wit.
Je moet kiezen uit 3 verschillende spelletjes:

  • Het rode spel: trek een rode bal en win €100. –
  • Het zwarte spel: trek een zwarte bal en win €100. –
  • Het witte spel: trek een witte bal en win €100. -.

Ondanks dat alle prijzen hetzelfde zijn, kiest iedereen voor het rode spel.
Je weet immers niet of de kans groot is op een witte of zwarte bal.
Je gaat alleen uit van het gene dat je zeker weet.

Tips Hoe je Ambiquity Aversion Toepast om Conversies te Verhogen

De onzekerheidsaversie zorgt ervoor dat de conversie in je webshop terugloopt.
De volgende punten kun je toepassen op je website om de onzekerheidsaversie in jouw voordeel te laten werken:

  • Specificeer hoe en wanneer de klant de bestelling krijgt (Bijvoorbeeld:
    Voor 20:00 besteld, morgen in huis in vergelijking met voor 20:00
    besteld, vandaag verzonden.)
  • Specificeer hoe en wanneer er contact met een klant wordt opgenomen.
    (Bijvoorbeeld: Bij het invullen van een contactformulier de garantie geven
    dat er zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen wordt, in vergelijking
    met, er wordt binnen 2 weken contact met u opgenomen)

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *