Passieve B2B Leadgeneratie Via SEO [Complete Handleiding]

by Bart van der Meer oktober 26, 2018
B2B Leadgeneratie via SEO

Ontdek Hoe Je Via SEO een Compleet Passieve B2B Leadgeneratie Website Ontwikkeld Die Elk Dag Verse Leads Naar je Mailbox Stuurt.

Transcript: Passieve B2B Leadgeneratie Via SEO [Complete Handleiding]

Hoi, mijn naam is Bart van Klik Proces en welkom bij deze video over B2B Leadgeneratie. In deze video ga ik je exact tot in detail uitleggen hoe je B2B leads kan genereren via Google, dus via SEO. Ik ga je precies vertellen wat er nodig is om dat systeem werkend te krijgen. En ik ga je natuurlijk een paar voorbeelden laten zien en wat eindresultaten, wat eruit kan komen. Dus als je iets wil weten over B2B leadgeneratie via SEO, dan kan je het vinden in deze video. En alles wat ik ga uitleggen gaat over het passief leads genereren voor B2B. Dus het systeem dat ik je uitleg, als het er eenmaal staat, hoef je er niets of nauwelijks meer wat aan te doen en elke ochtend heb je verse leads in je inbox staan.

 

Nou, het idee van B2B leads genereren via Google is niet zo ingewikkeld. Namelijk, elke dag zoeken er mensen, zoeken er bedrijven, zoeken er organisaties naar bepaalde problemen, naar bepaalde oplossingen, naar bepaalde middelen en op het moment dat ze daarop Googlen moet jouw website naar voren komen. Als ze op jouw website komen, komen ze op één pagina terecht die specifiek is ingericht voor hetgeen waar zij op zoeken. En dat kan enorm specifiek zijn. Bijvoorbeeld over een bepaald product, wat dan sommige dingen wel of niet kan of wat dan geïntegreerd moet worden met een ander product en is er iemand die dat kan? En op sommige problemen of sommige oplossingen zullen mensen heel veel zoeken en op anderen zullen ze heel weinig zoeken maar dat maakt niet uit want uiteindelijk wil je ze allemaal hebben.

 

Op de pagina waar de bezoeker landt, leest die vervolgens over jouw bedrijf, maar veel belangrijker, leest die ook over het product of de oplossing die jij hebt voor een probleem waar de klant mee zit. En als het goed is, overtuigt die pagina vervolgens de klant en die vraagt een offerte aan of die belt je als dat meer een noodgeval is of als dat een wat ingewikkelder iets is. En vervolgens maak je dan een afspraak of je levert meteen de offerte op. Dus iemand zoekt in Google, vindt jouw website, leest de informatie en vraagt een offerte aan. En er zijn zelfs manieren om je leads al voor te kwalificeren zodat je alleen de goeie leads binnenkrijgt maar aan het einde van de video leg ik je precies uit hoe je dat kan doen.

 

Om deze B2B leadgeneratie op gang te brengen, moet je beginnen met een marktonderzoek maar dan in Google. Dus je moet weten, waar zoeken mensen op als ze eigenlijk mij zouden moeten vinden? En dat doe je door middel van een zoekwoordenonderzoek. En een zoekwoordenonderzoek is niks anders dan een hele grote lijst met de verschillende zoekopdrachten die mensen intypen in Google. En dit is ook meteen het fundament voor alles, voor het hele systeem. Dus dit zoekwoordenonderzoek moet je heel erg uitgebreid doen en moet heel erg nauwkeurig gebeuren. Want op het moment dat het niet volledig is, dan ga je verkeerde strategische beslissingen maken over op welke manier je het systeem gaat opzetten en hoe je het snelste leads gaat genereren.

 

Dus het zoekwoordenonderzoek is de basis van alles, daar moet veel tijd en aandacht in zitten want dat moet goed zijn. Nou, dat kan je doe via de Google Keyword Planner die je hier ziet. Er zijn ook verschillende andere keyword tools, zoekwoordentools die je daarvoor kan gebruiken maar in dit voorbeeld ga ik alleen even de Google Zoekwoordenplanner laten zien. En daarvoor moet je een account hebben in Adwords, daar log je dan in, dan klik je vervolgens door en je ziet hierzo de screenshots voorbijgaan. En dan kom je op een gegeven moment op een veld waar je een aantal zoekwoorden kan gaan invoeren. En wat je eigenlijk vooraf doet, is dat je eens na gaat denken in je eentje of met je collega’s, waar zoeken mensen nou op als ze ons zoeken? En daar moet je heel creatief voor zijn want mensen zoeken op vreemdere dingen dan je misschien denkt.

 

En een paar goeie startpunten zijn: natuurlijk de product of diensten die jullie leveren, de problemen die het oplost, hoe je de eindoplossing noemt en je kan goed nadenken over wat zijn vragen die wij heel vaak horen vanuit klanten of vanuit de markt? Dat is een goed startpunt. En als je zulk soort zoekwoorden invoert in Google’s zoekwoordenplanner dan geeft ‘ie vervolgens allerlei suggesties en op basis daarvan kan je je lijst laten groeien en groeien. Nou is deze manier van zoekwoordenonderzoek doen verre van perfect, maar het is wel een gratis manier en het is de makkelijkste manier die ik nu even in dit filmpje laat zien. Als je echt serieus gedegen monster zoekwoordenonderzoek wil laten doen, dan kan je beter ons bellen.

 

Dus ik zal even een makkelijk voorbeeld geven, wij zijn een coachingbedrijf en wij geven leiderschapstrainingen aan ondernemers en aan managers. En om leads te krijgen van mensen die misschien een training willen volgen, of iemand die een offerte aan wil vragen voor een training, gaan we dit systeem opzetten. Nou, de meest voor de hand liggende term waar we dan op willen scoren is natuurlijk ‘leiderschapstraining’ of ‘directietraining’ of ‘management training’. Alleen het probleem is dat iedereen en z’n broer ook willen scoren op die zoekwoorden, dus we gaan verder denken. Bijvoorbeeld in problemen, wat voor soorten problemen lost een leiderschapstraining op en dat zijn er eigenlijk al heel erg veel.

 

Dat kan namelijk gaan over het directielid of de manager zelf, dat die misschien niet genoeg zelfvertrouwen heeft of dat die het niet goed kan vinden met zijn team. Maar het kan ook gaan over een ongemotiveerd team, het kan zijn dat het team of het bedrijf moeite heeft om doelstellingen te bepalen, misschien wordt er onderling slecht gecommuniceerd. Misschien werken projecten niet goed samen, misschien wordt er helemaal onderling niet gecommuniceerd of gaat het werk hartstikke goed maar wil je eigenlijk als bedrijf zijnde, wil je het wat leuker hebben, wil je dat het personeel wat hechter is. Misschien wil je leiderschapstraining omdat je veel verloop van personeel hebt en je niet goed snapt waarom iedereen maar weggaat.

 

En zo zijn er nog talloze problemen die een leiderschapstraining potentieel kan oplossen. En al die problemen wil je opschrijven en op al die verschillende problemen wil je gaan scoren in Google. Maar er zijn nog veel meer zoekwoorden. Want je hebt bijvoorbeeld verschillende soorten leiderschapstraining, je hebt allemaal stijlen bijvoorbeeld, hé authentiek leiderschap, weet ik toevallig. Persoonlijk leiderschap is ook zo een. Er zijn ook heel veel middelen om een leiderschap te verbeteren, bijvoorbeeld het SLM. Het situationeel leiderschapsmodel. Dus iemand die beter is met leiderschap die zoekt daarop.

 

Dus ook daar, op zo’n term, zo’n model wil je gevonden worden. Maar denk ook aan woorden als ‘cursus’, ‘training’, ‘workshop’, of aan de oplossingen. De oplossing van een leiderschapstraining is dat mensen gemotiveerd zijn, dat doelstellingen behaald worden, dat je beter in je vel zit, dat je een betere work-life balance hebt, dat iedereen productiever is, dat het bedrijf weer doorgroeit. Dat zijn allemaal de oplossingen die mensen in gedachten hebben als ze denken aan een leiderschapstraining want dat is wat ze ermee willen bereiken. Vragen waar mensen mee zitten op het moment dat ze eigenlijk een leiderschapstraining willen volgen, zijn bijvoorbeeld, wat kost een leiderschapstraining bijvoorbeeld? Een hele concrete vraag maar geef jij er wel antwoord op op je website? Hoe werkt een leiderschapstraining? Hoe zit het in mekaar, hoe lang duurt het? Allemaal zulk soort vragen.

 

Ook algemene vragen als, wat voor soort leiderschapstrainingen zijn er en wat is het verschil tussen die allemaal? Maar ook een, misschien een iets vagere vraag als, hoe krijg ik meer gedaan in een dag? Hoe leer ik delegeren? Ook een goed voorbeeld. Maar het kunnen ook niet echt vragen zijn maar meer uitingen van frustraties. Ik voel me ongemotiveerd, mijn medewerkers lopen over, het bedrijf loopt niet lekker. Ik zoek een expert, ik zoek consultancy, het Googlen op zulke frustraties geeft ook aan dat mensen oplossingen zoeken voor die frustratie en dat kan jouw leiderschapstraining zijn. Tenslotte moet je bijvoorbeeld ook denken aan belangrijke mensen die in het veld zitten, een bekendheid als het gaat om leiderschapstrainingen is bijvoorbeeld Robert Quinn, maar ik weet in Nederland dat ook veel ondernemers bijvoorbeeld naar Piet De Zwart opkijken van Coolblue.

 

Dus ook zulk soort woorden die allemaal met leiderschapstrainig te maken hebben en als je erop Googlet betekent dat dat je iets met zo’n leiderschapstraining wil in meer of mindere mate, dat zijn woorden waar je op gevonden wil gaan worden. Dus al die woorden moet je gaan uitzoeken en die moet je bij mekaar gaan zetten zodat je een goed overzicht hebt van dit is de totale markt waarop ik gevonden kan worden, waar vervolgens leads uit kunnen gaan komen.

 

Vervolgens, als je dan een hele lijst hebt met allemaal woorden en vragen en termen dan moet je gaan prioriteren. En prioriteren dat kan je doen op basis van een aantal factoren en dat is even aan jou om te bepalen welke belangrijker zijn. En de eerste is natuurlijk, hoe groot is de kans dat er meteen een lead komt als iemand zoekt op dit zoekwoord? Bijvoorbeeld, als iemand zoekt op ‘prijs’ of op ‘kopen’, op ‘tarieven’, zulk soort woorden dan is de kans op een conversie heel erg groot, dat weten we uit ervaring. Als iemand zoekt op een algemener zoekwoord dan is de kans groot dat die meer in het begin van de sales funnel zit. In ons geval als iemand zoekt op ‘hoe werkt SEO’, is de kans niet zo groot dat dat meteen een klant wordt. Iemand die zoekt op ‘linkbuilding expert’ is de kans veel groter dat ze iemand zoeken om linkbuilding voor ze te doen en dat ze dus een offerte gaan aanvragen.

 

Dus denk goed na, hoe ver zit iemand op een bepaald woord al in de sales funnel voor zover je dat in kan schatten en je gaat natuurlijk beginnen met de woorden die het dichtst op het eind van de sales funnel zitten, want dan is de kans op een conversie het grootst. Ook moet je nadenken over, wat voor soort lead komt er uit een bepaald zoekwoord? Hé, hoeveel winst kan ik erop maken, wat voor omzet komt er waarschijnlijk uit, wat voor soort klanten trekt het aan? En, wil ik liever wachten op die ene grote of heb ik liever iets wat waarschijnlijk meer zoekvolume heeft, wat waarschijnlijk meer leads genereert maar met wat kleinere orders? Ook dat is aan jou om te bepalen. Maar denk goed na, hoeveel winst kan ik waarschijnlijk halen uit zo’n lead of hoeveel omzet kan ik er uit halen? Natuurlijk kijk je ook naar het zoekvolume, want dat zoekvolume bepaalt hoeveel mensen er op zoeken per maand. En daarmee ook bepaalt hoeveel mensen er uiteindelijk een aanvraag kunnen doen.

 

Dus als je ziet dat er heel veel mensen in jouw branche zoeken op een bepaald zoekwoord + het woord ‘prijs’ of ‘tarief’ of ‘kosten’, dan weet je, ik heb een heel koopgericht zoekwoord, de kans dat hier offertes uit komen is heel groot en dat zoekvolume is hoog want als ik al die ‘prijzen’ en ‘kosten’ en ‘tarieven’ bij mekaar optel, komt er een groot zoekvolume uit. Top! Dus hier een rijtje met zoekwoorden die echt een intentie aangeven waar wij uit ervaring uit weten dat de kans op leads heel groot is, dus alles met ‘prijzen’ en ‘kosten’, uiteraard mensen die zoeken op ‘kopen’, mensen die zoeken op ‘vergelijken’, mensen die zoeken op ‘korting’, ‘aanbieding’, mensen die zoeken op ‘hoe werkt..x?’, en mensen die zoeken op een heel specifiek probleem.

 

En die specifieke problemen die leveren vaak niet zo’n hoog volume aan bezoekers op maar de kans op een conversie is heel groot. Bijvoorbeeld als jij een beveiligingsbedrijf hebt, en jullie leveren een beveiliging aan bedrijven en je weet vanuit een klant bijvoorbeeld, die heeft ooit een keer geuit: ik was op zoek naar een bedrijf wat gespecialiseerd is in het beveiligen van een bedrijf met meerdere verdiepingen waar meerdere bedrijven in werken. Dan kan ik me voorstellen dat het niet iets is waar elke dag of elke maand op gezocht wordt. Maar als er iemand op zoekt en jij bent de enige die daar een goed antwoord op heeft, dan is de kans dat jij die lead binnen gaat halen ontzettend groot.

 

Dat zijn de soorten zoekwoorden die vaak heel conversiegericht zijn, en met name die specifieke problemen werken vaak erg goed. Wat vaak niet zo goed werkt, zijn de algemenere vragen. Bijvoorbeeld, wanneer is iets ontstaan, de algemene, wat is dit precies, of wat is de definitie of de betekenis hiervan? Of andere zoekwoorden waarbij je duidelijk kan stellen dat iemand die erop zoekt er niet zoveel van af weet en waarschijnlijk niet vandaag iets gaat kopen. En als je twijfelt kan je even zoeken op een zoekwoord, kijk je wat voor resultaten er in Google staan en op die algemene zoekwoorden krijg je ook vaak algemene antwoorden bijvoorbeeld antwoorden zoals Wikipedia. Niet echt conversiegericht, niet echt gericht op het aanvragen van een offerte, zou ik niet mee beginnen.

 

En de laatste factor die je mee kan nemen is niet alleen hoeveel winst of hoeveel omzet kan ik uit zo’n lead halen maar ook hoe snel ga ik dat doen? Hoe snel gaat de klant die hierop zoekt ook daadwerkelijk iets afnemen? Gaat het een week duren? Een maand, een half jaar, een jaar, nog langer? Want je wil natuurlijk mensen die sneller iets gaan kopen, die wil je eerder gaan bedienen want dan stijgt je omzet sneller. En de allerlaatste factor is dat je kan denken aan de lifetime value van de klant als je dat kan berekenen, dus als je weet dat bepaalde zoekwoorden een bepaald type klant voortbrengt die doorgaans twintig jaar klant blijft, dan heb je een goed zoekwoord te pakken en dan kan dat de moeite zijn om nu te investeren zodat je niet zo snel mogelijk baat bij hebt maar op de lange termijn wél het meeste aan verdient.

 

Je hebt dan een hele grote lijst met zoekwoorden, je hebt al geprioriteerd op basis van een aantal factoren van welke je belangrijk vindt en welke niet en dan moet je echt aan de slag. Want dan ga je namelijk scoren op een zoekwoord of op een groep met zoekwoorden en hoe je dat doet is in eerste instantie door een pagina te maken op jouw website die de zoekintentie van de bezoeker vervult. En dat betekent inderdaad dat je dus voor die hele lijst met zoekwoorden die je net hebt gemaakt, en dat kunnen er honderden zijn of duizenden of tienduizenden, daar moeten allemaal pagina’s voor gaan komen. Dat klopt. Want elk probleem en elke vraag moet apart beantwoord worden, tenminste in de meeste gevallen wel.

 

En wat je nu moet gaan doen is je gaat Googlen op het zoekwoord of de groep met zoekwoorden en je gaat kijken wat je tegenkomt. Als we even teruggaan naar de leiderschapstrainingen en ik heb als zoekwoord genomen, de ‘kosten van een leiderschapstraining’, dan pak ik alle zoekwoorden die rondom dat onderwerp zit, dus ‘leiderschapstraining’, ‘kosten’, ‘prijzen’, ‘tarieflijst’, ‘prijsoverzicht’, alle woorden die met geld te maken hebben, die bundel ik. Op al die verschillende zoekwoorden ga ik zoeken en dan ga ik eens kijken, wat voor resultaten kom ik nu in Google tegen. Hoe ziet dat eruit? Zijn het korte pagina’s? Zijn dat lange pagina’s? Zijn ze duidelijk of niet? Staan er ook wel daadwerkelijk prijzen vernoemd of moet je per se een offerte aanvragen? Je gaat heel kritisch kijken, hoe goed vervult dit de behoefte van de gebruiker?

 

En daarna ga je bij jezelf nadenken, dit moet tien keer beter worden, ik ga content maken, ik ga een pagina maken die die behoefte tien keer beter vervult. Hoe ga ik dat doen? Nou in veel gevallen betekent het dat je de pagina langer gaat maken. Want de meeste pagina’s op internet zijn oppervlakkig, dus je moet goed nadenken, kan ik duidelijker zijn, kan ik meer diepgang bieden? Kan ik de bezoeker nog beter uitleggen hoe iets zit? Bijvoorbeeld door iets te vertellen waar die niet aan gedacht heeft. Maar het kan ook zijn dat je een pagina gewoon beter maakt doordat die beter bruikbaar is. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een calculatietool, als bedrijf zijnde zoek je op ‘leiderschapstraining prijzen’, kom je op mijn pagina met een korte uitleg en vervolgens een calculator, met hoeveel mensen kom je, aan hoeveel mensen geef je leiding, wat voor soort training wil je volgen, druk op de knop en huppakee, je hebt je prijs eruit. Of druk op de knop, vul je e-mailadres in en je krijgt een prijs toegestuurd. Dat kan ook.

 

Maar blijf nadenken over hoe kan ik de behoefte van de bezoeker zo goed mogelijk vervullen? En wees daarbij niet te bang om een resultaat te maken wat er nu nog niet is. Ik weet dat in de B2B wereld heel veel bedrijven geen prijzen op de site willen hebben, vandaar dat ik ook dit voorbeeld pak. Want weet dat als jij als eerste prijzen online zet, dat jij de behoefte van de bezoeker zo goed mogelijk vervult en dat daarmee de kans dat jij bovenaan in Google komt, best wel groot is.

 

Maar als je bijvoorbeeld wil scoren op een probleem en je komt tot nu toe in Google alleen maar resultaten tegen die als volgt zijn, heb je probleem X, bel dan ons en dan helpen we je. Nou dan vervult dat de behoefte van de bezoeker maar een beetje want eigenlijk wil die een oplossing hebben. Dus wat je misschien kan doen als bedrijf zijnde, is dat je uit gaat leggen hoe iemand dat probleem zelf kan oplossen. Of je kan uitleggen waarom ze het niet zelf kunnen oplossen en waarom ze iemand moeten inhuren, of je kan ze vertellen, in deze gevallen kan je het zelf oplossen en dat doe je zo. En in deze gevallen kan je het niet zelf oplossen en dan moet je ons inschakelen. Want vergis je niet, jouw doelgroep zijn doorgaans de mensen die iets willen uitbesteden hé. Ze willen ergens geld heen brengen en vervolgens een oplossing hebben. Dus iemand die op zoek is om dat probleem zelf op te lossen, die gaat toch geen klant bij jou worden. Die gaat jou toch niet inschakelen want in zijn hoofd heeft die al lang zitten dat ‘ie het zelf wil gaan oplossen.

 

Dus wees niet te bang om een oplossing meteen te geven want dat zorgt er in elk geval voor dat je hoger scoort in Google en geloof me en we weten dit uit ervaring. Dat zorgt er ook voor dat je veel meer goeie leads binnenkrijgt. Oh en wat voor B2B leadgeneratie ook super goed kan werken is het downloadbaar maken van white papers. Dus zorg ervoor dat je een pagina hebt gericht op een bepaald probleem, geef bijvoorbeeld een stuk uitleg, en vervolgens zeg je, wil je meer lezen, vul hier je e-mailadres in om het white paper te downloaden of om de rest van de content te laten zien. Heb jij hun e-mailadres op je nieuwsbrief, kan je met mensen in contact blijven en zij hebben een oplossing voor hun probleem. Dus white papers zijn super goed voor B2B lead generatie.

 

Dus ga aan de slag om fantastische content te maken en schroom daarbij niet om heel creatief te zijn, om na te denken over calculatoren, over schema’s, over tabellen, over video’s, over afbeeldingen, over hele goeie teksten, over hele lange teksten want ik garandeer je dat mensen dat lezen als je het goed schrijft en een probleem oplost. Maar zorg ervoor dat je content maakt wat tien keer beter is dan alles wat er tot nu toe is. Nou is dat eigenlijk het hele systeem, bedenken waar mensen op zoeken, daar pagina’s voor maken, zorgen dat het de allerbeste pagina is en die online zetten.

 

Maar ik heb nog twee bonustips voor je. En de eerste da’s de belofte die ik aan ’t begin deed, namelijk hoe je je leads vooraf kan kwalificeren. En da’s eigenlijk best makkelijk, namelijk door in je offerteformulier dusdanige lastige vragen te stellen dat alle mensen die niet de moeite nemen om die vragen in te vullen dat dat toch al geen sterke leads zijn. Een voorbeeld daarvan is de bedrijfsnaam en de telefoonnummer. Wat als mensen niet bereid zijn die in te vullen, ja, hoe serieus zijn ze dan? Of zijn ze dan alleen maar gewoon tien offertes aan het opvragen en wint de goedkoopste? Iets waar veel bedrijven niet op zitten te wachten. Dus door op je offerteformulier moeilijke vragen te stellen kan je eigenlijk alleen maar goeie leads overhouden. En het is dan aan jou om een beetje moeilijke vragen toe te voegen of eraf te halen om de juiste balans te vinden tussen kwantiteit en kwaliteit. Maar het aanpassen van je offerteformulier is daar perfect voor.

 

De tweede tip die ik je wil geven, de tweede bonustip is als je nou met die content aan de slag gaat en je hebt echt ontzettend goeie content gemaakt. Het is echt tien keer beter dan wat er dan ook is. Zorg er dan voor dat je gaat kijken of je een paar backlinks vanuit andere sites naar die content kan krijgen. En backlinks zorgen ervoor dat je nog beter stijgt in Google, ik zal er verder niet te veel over ingaan wat dat is, maar even simpel gezegd, een backlink is een link vanuit een andere website naar jouw website. En Google ziet dat als een stem van de ene website voor de andere website en dat zorgt ervoor dat je stijgt in Google.

 

Wil je meer weten over linkbuilding dan zet ik even een link in de beschrijving, kan je daar er alles over lezen. Maar wat je moet onthouden is het volgende, als je content hebt gemaakt die echt ontzettend goed is, zorg er dan voor dat je websites vindt die ook geïnteresseerd zijn in jouw content. Bijvoorbeeld omdat ze er al iets over hebben geschreven, of omdat ze een website hebben die met jouw onderwerp te maken heeft en stuur ze simpelweg een mailtje waarin je zegt; hey, ik heb hier een ontzettend vet stuk content gemaakt, ik ben benieuwd wat je ervan vindt. En dat is het. En doe dat naar tien bedrijven of 20 of 50 of 100, afhankelijk van hoeveel je er kan vinden. Want dat zorgt ervoor dat je niet alleen aandacht krijgt, dat de kans ook groot is dat ze een link naar jou sturen en dat kan zorgen voor mensen die naar je site komen en dat zorgt ervoor dat je hoog scoort in Google.

 

Dus nog een keer samengevat, je gaat op zoek naar zoekwoorden waar mensen op zoeken, vragen, problemen, frustraties, middelen, allerlei dingen waarop mensen zoeken en dat ze eigenlijk jouw B2B oplossing nodig hebben. Je gaat die zoekwoorden vervolgens in kaart brengen, je gaat die zoekvolumes opzoeken, je gaat ze prioriteren, vervolgens ga je groep voor groep ga je daar pagina’s voor maken. En die pagina’s moeten tien keer beter zijn dan alles wat er al te vinden is.

 

En dat is het. Op het moment dat je dat doet, ga je passief B2B leads genereren, ik garandeer het je. Dat is alles wat je nodig hebt om een B2B leadgeneratie systeem op te zetten wat vanuit Google ervoor zorgt dat je elke dag leads in je inbox hebt. Als het er eenmaal staat hoef je er verder niets voor te doen en dat kan heel, heel, heel groot worden.

 

Heb je hier nog vragen over, je kan een mailtje sturen naar bart@klikproces.nl, je kan een comment hieronder achterlaten of op onze site. En ik zie je graag terug bij de volgende video met nog veel meer advies over SEO, over conversies, over YouTube en over Voice.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *