Online Bedrijvengidsen Linkbuilding Uitleg + 60 GRATIS Voorbeelden

by Bart van der Meer januari 09, 2020
online bedrijvengidsen

Online Bedrijvengidsen Zijn Behulpzaam om te Linkbuilden en Cruciaal Voor Je Lokale SEO. In Deze Video de Complete Uitleg van Online Bedrijvengidsen Linkbuilding + 60 GRATIS Voorbeelden Direct te downloaden.

Online Bedrijvengidsen Linkbuilding Uitleg + 60 GRATIS Voorbeelden


Ik ga je precies vertellen wat precies Linkbuilding met online bedrijvengidsen is, wanneer je het toepast, waarom dat met name voor lokale vindbaarheid en je Google-my-business echt cruciaal is, ook natuurlijk de beperkingen aan die Linkbuilding uitleggen en uiteraard heel praktische tips en advies van hoe je dit nu precies doet.

Dus als je ook maar iets wilt weten over online bedrijvengidsen Linkbuilding over citation Linkbuilding of hoger scoren met name lokaal dan is dit helemaal perfect voor jou.

En voor de verandering ga ik is even niet beginnen met uitleggen van wat het precies is, wat dat is eigenlijk best wel een technisch verhaal ik ga je eerst vertellen waarom het zo belangrijk is om dit toe te passen.

Nou het eerste is dat die online bedrijvengids die citation linken die hebben een speciaal gewicht als het komt op lokale SEO.

Dus als jouw website op een lokaal zoekwoord wil scoren het maakt niet uit gewoon iets met een locatie erin dus bijvoorbeeld loodgieter in Bodegraven dan zijn die linken heel erg belangrijk.

Dus scoor jij bijvoorbeeld wel organisch in de top tien op bepaalde woorden, maar staat jouw Google-my-business jou Google-mijn-bedrijf account niet in de top drie van de Maps in de top drie van het kaartje dan is de kans heel groot dat je bijvoorbeeld met die online bedrijvengidsen aan de slag moet.

Want voor Google Maps is deze vorm van Linkbuilding echt pure noodzaak om dit goed te krijgen.

Een ander belangrijk voordeel van deze linken is dat ze doorgaans gratis zijn dus dat is top, en ook voor lokale websites, maar ook voor gewoon websites of webshops is dit een hele mooie manier om een heleboel gratis linken waarvan een redelijk aantal ook gewoon doel follow zijn te krijgen, linken eigenlijk allemaal met de URL van je website naar je website toe dus dat kan je heel goed gebruiken om jouw Linkprofiel net wat normaler te maken en daarbij is het een hele natuurlijke vorm van Linkbuiding.

Als je een normaal bedrijf bent dan sta je gewoon op sites als telefoonboek.nl of openingstijden.nl.

Dat is gewoon de normaalste zaak van de wereld dus het is ook heel normaal en heel goed dat je dat voor je bedrijf zorgt. 

Dus niet alleen als het lokaal is maar ook voor elke normale website en als je een nieuwe website bent is dit een hele goede manier dus om eigenlijk al meer dan zestig linken te krijgen met een hele goede anchor tekst namelijk je URL en op die manier te gaan starten met het bouwen van je link profiel.

Het kan ook gewoon jouw site of shop ook net even wat meer autoriteit geven in feite een beetje vergelijkbaar met zoals startpaginasdirectories dat ook doen. He ze zijn niet fantastisch je kan niet met alleen maar startpagina’s ranken doorgaans, maar het is wel gewoon een goede toevoeging op je Link profiel van je website of shop.

En daarbij is het gewoon gratis dus eigenlijk is er geen enkele reden om dit te doen want het kost ook nog eens niet extreem veel tijd om het te regelen, dus eigenlijk zijn er niks dan voordelen aan online bedrijvengidsen die linken naar jouw website. 

Dus dat is waarom dit soort linken nou heel belangrijk zijn en nu ga ik even uitleggen wat het dan precies zijn, maar let op ik ga wel een klein beetje technisch worden om dit goed en volledig uit te leggen.

Dus dan is de eerste vraag de Engelse term de vakjargon van dit soort linken is een citationlink wat is een citation dan precies.

Nou en in feite een citation een citaat dat zit erin en een citationlink is een link of een vermelding van jouw bedrijf en daarbij heb je het doorgaans over je bedrijfsnaam en je adresgegevens en eventueel bijvoorbeeld ook je telefoonnummer of e-mail adres en uiteraard een link naar je website tenminste meestal, maar daar kom ik zo nog op.

Dus het gaat er vooral om dat in feite jouw gegevens op een bepaalde website staan en dat geeft een bepaalde geloofwaardigheid aan het feit dat het een echt bedrijf is.

Nou en je hebt citations zonder link, je kan natuurlijk op een willekeurige website kan je  jouw adresgegevens zetten. Dan is het een gewone citation maar met citation Linkbuilding bedoelen we dat jouw adresgegevens ergens staan en dat er boven of onder ook een link staat naar jouw website toe, meestal naar gewoon de homepage dus telefoonboek.nl is daar gewoon een heel makkelijk voorbeeld van.

Dus die twee versies heb je om te beginnen dus een citation met link en een citation zonder link maar dan heb je eigenlijk nog twee andere manieren om zo’n citation link te benaderen je hebt namelijk een een ongestructureerde citation en dat is in feite dat je adresgegevens gewoon gekopieerd en geplakt zijn en de staan op een website, maar er is niet bepaalde codes, structure data of iets anders om aan Google echt uit te leggen van dit is een adres, dit is een telefoonnummer, dit is de plaatsnaam, dit is de bedrijfsnaam dus als dat er niet expliciet bij staat dan gaat het dus om een ongestructureerde citationlink.

Nou en je raad het al dan heb je dus ook een gestructureerde citationlink en dat is dus dat al die gegevens wel bij elkaar duidelijk staan en dat er dus via code duidelijk vermeld is dat die gegevens bij elkaar horen dat het van een organisatie is, wat het adres is, wat het telefoonnummer is etc. 

En dat betekend in feite dat je elke citationlink in het kwadrant kan plaatsen dus je kan gestructureerd en ongestructureerd hebben en je kan hebben met link en zonder link. 

Nou het aller liefst wil je natuurlijk sowieso een link hebben van een website die hoog zit in de trust flow of in de domain rating!! of in wat voor waardes je dan ook meet dat wil je sowieso op je website maar daarnaast specifiek bij citation Linkbuilding wil je het liefst een gestructureerde citation met een link erbij dat zijn de allerbeste dat is zeg maar tien van de tien.

Daarna het eerstvolgende goede is dat je wel een link hebt maar dat hij dan ongestructureerd is, dan als het niet anders is dan heb je een gestructureerde maar dan zonder link daar heb je ook nog wat aan maar niet zo veel en het minst heb je aan een ongestructureerde citation zonder link erbij dat is nog wel iets maar het is niet fantastisch.

Dus vandaar dat ik ze even in een kwadrant heb gezet zeg maar even fictieve waarde toegekend en je wil eigenlijk gewoon gestructureerde citations hebben met een do-follow-back link.

Ook niet alle citations hebben een do-follow-back link maar als ik dat nog aan het kwadrant wil toevoegen dan worden het wel heel veel opties dus die heb ik even buiten gelaten.

Maar dat geldt natuurlijk voor elke Linkbuilding campagne het liefst wil je dat die do-follow is wat ongeveer vijftig procent van de tijd zo is, nogmaals we hebben dus een lijst op onze website verzamelt dus als je naar www.klikproces.nl/bedrijvengidsen gaat dan kan je daar gewoon de hele lijst met zestig downloaden, en daar staan ook alle waardes staan er al verder bij dat hoef je niks meer aan uit te zoeken.

Nou dus bedrijvengidsen, Linkbuiding of citation Linkbuilding gaat er dus om dat je dus zulk soort linken verzamelt en dat is dus speciaal type link is het.

Hoe werkt dat in de praktijk? Nou je hebt grote verzamel sites die eigenlijk elk soort bedrijf wel opneemt, dus telefoonboek die ik de hele tijd aanhaal is daar een voorbeeld van.

Het maakt niet uit wat voor bedrijf je bent of waar je zit je kan in dat telefoonboek komen. Daar zijn er een stuk of veertig van ongeveer in Nederland die werken en waar je waar je wat aan hebt. 

Maar daarnaast heb je heel vaak nog kansen om citation linken te ontwikkelen als je iets specifieker gaat kijken naar jouw situatie.

Dus daar kan ik je niet een lijst voor aanleveren maar dan heb je het bijvoorbeeld over een lokale krant.

Elk dorp of elke gemeente heeft wel in elk geval een lokale klant die bijna altijd wel een sectie hebben waar bedrijven in staan. 

Een soort lokale bedrijfsgids daar wil je dus graag staan, want dat is een prachtige citation link een prachtige online bedrijvengids specifiek voor jou plek specifiek voor jouw plaats. 

Daarnaast heb je bijna ook altijd van die bedrijven gidsen maar dan op vakgebied dus een online bedrijvengids voor advocaten waar je ook weer je gegevens in kwijt kan met een link naar jouw homepage met een URL anchor tekst.

Dus een aantal zijn heel algemeen daar kan je altijd op, maar je moet ook zeker voor jouw site of shop op zoek naar hele specifieke.


Je hebt bijvoorbeeld openingstijden.nl en uit mijn hoofd is dat alleen voor winkels die daadwerkelijk openingstijden hebben.

Dus als je een winkel hebt of een webshop hebt kun je je daar op aanmelden.

Op die manier krijg je dus hele goede gerelateerde dus of qua vakgebied of qua plaats citationlinken binnen.

Nou en daarnaast heb je nog een aantal internationale bedrijven gidsen die de moeite waard zijn.

Je moet je voorstellen internationaal gezien zeker in het Engels zijn die bedrijvengidsen wel helemaal kapot gespamd doorgaans, dus heel veel online zijn niet de moeite.

Daar komt ook nog bij dat bij sommige online bedrijvengidsen die worden actief geschrapt door spammers, dus zodra je gegevens daar op staan weet je dat je heel veel spam binnen gaat krijgen, dus internationaal moet je iets voorzichtiger zijn.

Een paar voorbeelden van internationale sites die nog we de moeite zijn : Issuu, About.me, Bizcommunity en je kan ook Airbnb gebruiken als lokale vestiging.

Op zich dus prima linken is op zich best wel duidelijk ja heel praktisch hoe krijg je ze.

Dat is het mooie ze zijn bijna altijd gratis. Dus eigenlijk is het enige wat je hoeft te doen is die lijst downloaden van onze website en vervolgens moet je je even aanmelden op al die verschillende sites of eerst even checken of je er al op staat en zo niet dan aanmelden en dat is het.

Je wordt vrijwel altijd goedgekeurd als je de gegevens een beetje normaal invoert, er zitten verder geen kosten aan vast, je staat doorgaans heel snel online dus echt daadwerkelijke toepassen in tegenstelling tot bijna alle andere Linkbuilding technieken is dit eigenlijk heel simpel en relatief waardevol.

Maar als je nou echt goed wil scoren zeker als je lokaal wilt scoren of die Google-my-business heel belangrijk is dan is natuurlijk de vraag van ja dit doen waarschijnlijk de meeste bedrijven al wel, hoe ga ik nou meer of betere citations vinden dan mijn concurrenten of hoe zorg ik ervoor dat ik in elk geval net zo goed ben als mijn  concurrenten.

Nou en daar heb je bij citation Linkbuilding een heel mooie manier voor los van dat je natuurlijk je concurrenten gewoon door een backlink checker zoals Ahrefs of Majestic SEO of Moz kan halen en vervolgens kan kijken welke websites linken naar hun en kan ik daar ook op staan.

Nou bij die bedrijvengidsen is het antwoord dus ja dat kan. Je hebt nog een andere mooie manier voor als die backlink checkers ze niet hebben opgepakt en dat is namelijk je gaat naar Google en je typt in: Je bedrijfsnaam, spatie plus spatie en dan tussen quotes doe je het adres dus tussen quotes de straatnaam en huisnummer en op die manier vind je alle websites die die bedrijfsnaam plus de straatnaam en huisnummer vermelden en dat zijn vrijwel altijd online bedrijvengidsen of dat zijn in elk geval altijd citations en dan kun je kijken of je die kan kopiëren.

Nou als je dat doet voor de top vijf of top tien grootste concurrenten zeker als het lokaal is dan heb je als het goed is zo’n beetje alle citations die er zijn.  Alle citations die relevant zijn dus als je onze lijst download en dat combineert met handmatig je concurrenten afgaan en zorgt dat je die allemaal kopieert ja dan kan het haast niet missen als dat je citation Linkbuilding helemaal geregeld is. 

Daarbij heb ik nog wel even twee tips voor je als je dus met die online bedrijvengidsen aan de slag gaat.

Een zorg dat je informatie overal extreem consistent is, dus detail is hier heel erg belangrijk zorg dat je van te voren heel goed opschrijft dit is de bedrijfsnaam, dit is het adres, dit is de postcode, dit is de plaatsnaam zodat je die overal kan kopiëren, plakken en dat dat nooit verschillend is.

Echt heel consistent zijn en het moet consistent zijn met je Google-my-business profiel.

Dus als je verhuisd bent of als er iets anders is als je op een bedrijvengids nog oude informatie van je website of van je locatie hebt staan.

Wij zijn in de afgelopen negen jaar geloof ik wel zes keer verhuisd, zorg ervoor dat die informatie altijd klopt.

Je Google-my-business en al je citation linken moeten exact dezelfde informatie hebben qua adresgegevens, heel erg belangrijk.

Kom je dus opeens tegen dat op telefoonboek.nl nog een oud adres van jou staat, dan moet je dus zorgen dat je dat wijzigt.

En houd er wel rekening mee dat bij online bedrijvengidsen dus ongeveer vijftig procent is een no-follow link dat geeft niet bij citation link is no-follow minder erg dat je niet denkt dat je opeens zestig do-follow linken even heel makkelijk scoort.

Maar wat ik al zei voor het opbouwen van je profiel of het verbeteren van je profiel is dit prima.

Wat je nog kan doen is je citation krachtiger door linken te sturen naar specifieke de pagina waar jouw bedrijfsprofiel op staat.

Stel dat mijn bedrijfsprofiel staat op telefoonboek.nl/klikproces dan kan ik linken sturen naar die specifieke URL om te zorgen dat de waarde van die pagina hoger wordt en daarmee dat mijn citation belangrijker wordt.

Dat kan je doen om twee redenen. Een vaak is de domein autoriteit van zo’n bedrijvengids wel hoog maar de pagina autoriteiten niet die kan je daarmee omhoog krijgen moet je natuurlijk wel doen bij de bedrijvengidsen die een do-follow link hebben dan heeft het natuurlijk het meeste zin, en omdat zo’n site as telefoonboek.nl werkt als een soort filter voor die link hoeft je niet je allerbeste link ooit naar die pagina te sturen dat kan in alle eerlijkheid best wel wat spammerig zijn of vanuit bepaalde PBN’s zijn om toch die ene pagina kracht bij te geven en dat door te laten sturen via die link via die citation. 

Dus als mensen hun citations boosten doen ze dat altijd met eigenlijk relatief makkelijk of goedkope manieren. Dus echt een klein beetje spam me PBN’s met directories gewoon makkelijke manieren om kracht door te sturen want de meeste redeneren een het is niet mijn website dus kan mij het schelen en twee een site als telefoonboek.nl is zo groot en krachtig die kan dat makkelijk opvangen wordt wel je citation meer waard en is de kan dat jij dus hoog gaat scoren zowel organisch als in het Google-my-business profiel is groter.

En dat is het dat is heel citation Linkbuilding wat nogmaals echt cruciaal voor lokale linkbuiding, cruciaal is als je met Google-my-business wilt scoren maar ik zou het elke site of shop aanraden want het zijn gewoon minstens zestig prachtige linken die je alleen maar kunnen helpen om verder te groeien het is ook nog gratis dus er is geen enkele reden om dit niet te doen.


Social Shares

2 Comments

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Bedankt voor het delen! Da’s ook een mooie lijst @Bart.

    Zelf ben ik ook vrij bedreven in Local SEO en ook al eens zo’n lijst gemaakt. Inclusief het DA/PA en het Follow kenmerk erbij en kwam tot 70 Gidsen die voor de NLse markt interessant zijn. Groot deel overlap (80%) met die van jullie.

    Overigens zie ik op deze download niet het Follow-kenmerk erbij zoals je wel aangeeft in de video.

    Beantwoorden
    • Hi Almar,

      70 zelfs! Voel je vrij om die op te sturen, dan update ik die van ons 😉

      Ik ga zorgen dat het schema geupdate wordt 🙂