Gebruik Below the fold om Jouw Conversies te Verhogen
Gebruik Below the fold om Jouw Conversies te Verhogen
De term ‘Below the fold’ is een veel gebruikte term in de webdesign wereld, maar kent zijn oorsprong uit de krantenwereld. Wat de term precies inhoudt en wat het voor jouw website kan betekenen, lees je hier.
Wat is Below the fold?
Below the fold stamt af uit de tijd van de kranten.
Bij het bezorgen van kranten, worden de kranten gevouwen.
Hierdoor is een advertentie op het onderste gedeelte van de krant minder goed zichtbaar als de bovenste deel. Hierdoor waren de prijzen voor de advertenties op het onderste deel van de krant een stuk voordeliger.
Deze term wordt nog steeds gebruikt bij het online adverteren maar speelt ook een rol bij het ontwerpen van een website.
De denkbeeldige vouw wordt nu bepaald door het browservenster van de bezoeker.
Een Below the fold voorbeeld
Tegenwoordig hebben veel bedrijven een enorme slider op de homepagina.
Deze slider zorgt ervoor dat je niet veel van de site te zien krijgt.
Je ziet vaak het logo, het menu en de slider.
Dit moet er heel aantrekkelijk uit zien om de aandacht van de bezoeker vast te houden.
Voor alle belangrijke informatie zal hij hoogstwaarschijnlijk moeten doorklikken of door scrollen.
Bedenk je goed wat je in de slider zet en waar deze slider naar toe linkt.
Tips hoe je Below the fold toepast om conversies te verhogen
Er zijn verschillende manier om het Below the fold probleem op te lossen.
Het is belangrijk dat je over de volgende punten goed nadenkt:
– Bedenk bij het ontwerpen van de website de klantreis die een bezoeker moet doorlopen. Waar wil je de klant heen leiden?
– Verdiep je in de bezoeker, wat zoek je? Waar wil je heen?
– Zet belangrijke informatie bovenaan op de pagina, laat de bezoeker zo
min mogelijk scrollen.