Gebruik Call to Action om Jouw Conversies te Verhogen

by Bart van der Meer september 20, 2018

Gebruik een Call to Action om Jouw Conversies te Verhogen

Het verhogen van je conversies kun je op verschillende manier voor elkaar
krijgen. Klik Proces is op de hoogte van alle technieken.

Wat is Call to Action?

De naam Call to Action zegt het al een klein beetje, het gaat om het vragen om
actie. Je stuurt een bezoeker dus aan om actie te ondernemen, dit kan in de
vorm zijn van een aankoop, het invullen van een contactformulier of om iets te
downloaden.

Een Call to Action voorbeeld

Call to Actions komen er in allerlei soorten en maten. In de business to business
sector kom je call to actions vaak tegen in de vorm van een offerteaanvraag
doen. In de business to consumer sector worden call to actions ingezet om
bezoekers aan te sturen om een aankoop te doen.

Tips hoe je een Call to Action toepast om Conversies te Verhogen

Hoe je een Call to action vormgeeft, dat is helemaal aan jou! Het is natuurlijk wel
logisch als de call to action de aandacht vraagt van de bezoeker. Hij moet dus
opvallen door middel van kleur, formaat, beweging of grootte.

– “Vraag nu geheel vrijblijvend een offerte aan” Denk aan een opvallend
blok op de website dat naast de tekst over het huren van graafmachines
staat.

– “Nieuw” Een grote gekleurde knop die aangeeft dat er nieuwe producten
zijn toegevoegd aan de website.

– “Geef me de gratis videotraining” Deze tekst is zelfs al gebiedende wijs
geschreven en er staat gratis in waardoor de aandacht extra getrokken
wordt.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *