Gebruik geen Captcha om Jouw Conversies te Verhogen

Gebruik Captcha om Jouw Conversies te Verhogen
Captcha, misschien zegt de naam je alleen nog niet zoveel. Maar zodra je de
omschrijving hebt gelezen, weet je precies wat er bedoeld wordt.
Wat is Captcha?
Captcha is een afkorting van Completely Automated Public Turingtest to tell Computers and Humans Apart. Het is een reactietest om te bepalen of er sprake is van een menselijke gebruiker of een bot. Captcha’s kom je vooral tegen bij het invullen van een contacformulier. Captcha’s worden vooral gebruikt om te voorkomen dat bots en andere online diensten jouw website spammen.
Een Captcha voorbeeld
Een Captcha die je veel tegenkomt op websites is degene die de gebruiker
vervormde teksens om een scherm toont. Vervolgens moet de bezoeker
ontcijferen welke getallen en (hoofd) letters hij ziet. Er is ook een Captcha van Google waarbij je auto’s, bussen, oversteekpaden en winkeletalages moet herkennen in foto’s. Omdat de foto’s vaak erg onduidelijk zijn, gaat het regelmatig mis. Hierdoor wordt Captcha als hinderlijk ervaren door gebruikers.
Tips hoe je Captcha niet toepast om conversies te verhogen
Omdat Captcha niet gebruiksvriendelijk is, heeft dit negatieve gevolgen voor het conversiepercentage van je website. Installeer dus liever geen Captcha bij je contactformulieren.