Gebruik Cart abandonment om Jouw Conversies te Verhogen
Gebruik Cart abandonment om Jouw Conversies te Verhogen
Cart abandonment is een groot probleem voor veel e-commerce websites.
Hoe dit komt en wat je er als webshophouder aan kunt doen, lees je hier.
Wat is Cart abandonment?
Cart abandonment staat voor het verlaten van een webpagina zonder dat de gewenste actie wordt voltooid. Bij Cart abandonment gaat het specifiek over het verlaten van de winkelwagen pagina. Het is natuurlijk erg frustrerend als een bezoeker iets in zijn winkelwagentje heeft gelegd maar nog niet de stap heeft genomen om het af te rekenen. Het gaat om dat laatste zetje voor het voltooien van een conversie.
Een Cart abandonment voorbeeld
Bij Cart abandonment gaat er ruim 75% van de omzet verloren. Veel mensen
haken af bij het betaalproces, dit kan verschillende redenen hebben.
De onderstaande zijn de meest voorkomende redenen voor het verlaten van de website.
– Verzendkosten zijn te hoog
– Er moest een account aan worden gemaakt
– Te lang en ingewikkeld betaalproces
– De kosten waren niet duidelijk
– De website had technische problemen
– Er was geen vertrouwen in de website
– De verzending duurde te lang
– Retourneervoorwaarden waren niet naar wens
– Niet de gewenste betaalmethode
Tips hoe je Cart abandonment toepast om conversies te verhogen
Zoals je hierboven kon lezen, kan het verlaten van een winkelwagenpagina verschillende redenen hebben.
Er zijn verschillende oplossingen mogelijk voor de bovenstaande problemen.
– Houd de website technisch goed in de gaten, zorg voor zo min mogelijk
storingen.
– Zorg ervoor dat de meest gebruikte betaalmogelijkheden van dat land op
jouw website te gebruiken zijn.
– Zorg ervoor dat je duidelijk met de bezoeker communiceert zodat hij weet
hoe het betaalproces in zijn werk gaat.
– Zorg ervoor dat het betaalproces eenvoudig en snel verloopt