Gebruik een Choice Closure om Jouw Conversies te Verhogen
Gebruik een Choice Closure om Jouw Conversies te Verhogen
Een Choise Closure is een fenomeen dat veel invloed heeft op de keuzes die we maken.
Daardoor is het ook een term die van belang is bij conversieoptimalisatie.
Wat is een Choice Closure?
Een Choice Closure legt uit dat we wanneer we een beslissing hebben gemaakt, we blijven nadenken over wat zou kunnen zijn gebied als de andere keuze zou zijn gemaakt.
Dit kan resulteren in een ontevreden gevoel over de gemaakte keuze en is nadelig voor de onderneming.
Dit gevoel moet uiteraard vermeden worden, dit kan gedaan worden door een fysieke actie. Hierbij moet gedacht worden aan het afdekken van de andere keuzes of het omslaan van een
bladzijde.
Een Choice Closure voorbeeld
Bijvoorbeeld je kunt ervoor kiezen om mee te doen aan een blinddate of je kunt meegaan naar een concert van Enrique Iglesias. Je gaat voor de tweede optie, maar op weg naar het concert blijf je nieuwsgierig naar wat er was gebeurd als je voor optie 1 had gekozen.
Zodra de Enrique begint te zingen vergeet je heel optie 1 en geniet je van het concert. Optie 1 heb je totaal afgesloten en je krijgt het gevoel dat je de juiste beslissing hebt gemaakt.
Tips hoe je een Choice Closure toepast om conversies te verhogen
Een Choice Closure is dus erg belangrijk wanneer je uit bent op succesvolle conversies op de lange termijn.
Je wilt immers dat klanten bij je terugkomen en elke keer met een tevreden gevoel de aankoop doen.
– Zorg ervoor dat wanneer de klant een item in het winkelwagentje heeft gelegd en het betalingsproces ingaat, niet meer wordt geconfronteerd met producten die ze eerder heeft bekeken.
– Zorg ervoor dat de na zijn keuze niet meer geconfronteerd wordt met producten die verwant zijn aan het gekochte product.