Gebruik een Confetti Map om Jouw Conversies te Verhogen

by Bart van der Meer april 21, 2018

Gebruik een Confetti map om Jouw Conversies te Verhogen

Na de Mouse map en Scroll map is het nu tijd voor de Confetti map. Deze analyse tool zorgt ervoor dat jij eenvoudig je conversies kunt verhogen.

Wat is een Confetti map

Een Confetti map is een waardevol rapport dat naast het aantal clicks ook aangeeft hoe bezoekers je website gebruiken. Alle bezoekers klikken wel ergens op, waar zij wél en waar ze niet klikken vertelt ons erg veel.

Door het bestuderen van de klikpatronen weet je beter hoe de website-ervaring kan worden verbeterd.
Je verhoogt hierdoor de gebruiksvriendelijkheid en de kans op conversies.

Een Confetti map voorbeeld

Dankzij een Confetti map krijg je veel meer inzicht in de gebruiksvriendelijkheid van je website. Het aantal clicks van een bezoeker tot hij op de gewenste pagina komt, laat zien dat er gekeken moet worden naar de indeling van de website. Zit de menustructuur wel goed in elkaar? Hebben de pagina’s wel duidelijke titels? Waarom klikt de bezoeker niet op de opvallende knoppen op de homepagina?

Tips hoe je een Confetti map toepast om conversies te verhogen

Dankzij de Confetti map krijg je gerichte informatie voor het verbeteren van het
webdesign. Je kunt hierbij denken aan de volgende punten:

– Uit de Confetti map komt naar voren dat de bezoeker veel aan het zoeken
is op de website, voordat hij bij het product komt. De zoekfilters kunnen
worden vereenvoudigd.

– Uit de Confetti map komt naar voren dat er veel verschillende
menuknoppen worden aangeklikt voordat de bezoeker bij “offerte
aanvragen” komt. Zorg ervoor dat er een aparte opvallende knop is voor
“offerte aanvragen”.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *