Gebruik Conversie optimalisatie om Jouw Conversies te Verhogen
Gebruik Conversie optimalisatie om Jouw Conversies te Verhogen
Wanneer je beter op de hoogte bent van conversie optimalisatie weet je ook beter hoe je mensen op een conversie aan kunt sturen.
Wat is Conversie optimalisatie
Veel bedrijven zijn alleen maar bezig met het realiseren van verkeer naar hun website. Maar bezoekers zijn pas echt iets waard als ze een conversie hebben uitgevoerd. Een conversie kan van alles zijn zoals het invullen van een
contactformulier, het aanvragen van een gratis whitepaper of het plaatsen van een bestelling. Wanneer er nog geen conversies plaatsvinden op je website is het tijd om aan de slag te gaan met conversie optimalisatie. Bij conversie optimalisatie wordt er gekeken naar verschillende elementen van de website.
De eerste stap is het analyseren van de website en het gedrag van de bezoekers. Dit kan worden gedaan door middel van een A-B test of een split test. Naast alle testen is het ook verstandig om verschillende neuromarketing technieken toe te passen op je website. Door middel van deze technieken kun je de bezoekers aanzetten tot conversie.
Een Conversie optimalisatie voorbeeld
Een voorbeeld van conversie optimalisatie is wanneer en uit een A/B test is gebleken dat een groene call-to-action beter werkt dan een oranje. De groene kleur zorgt voor 10% meer omzet dan de oranje knop. In het ontwerp van de website wordt vervolgens de knop definitief gewijzigd naar groen.
Conversie optimalisatie kan ook te maken hebben met technische aanpassingen. Zo kan het zijn dat de mobiele website niet goed werkt omdat alle onderdelen van de desktop website niet passen op een mobiele telefoon. Iedereen weet dat het een trend wordt om via telefoons bestellingen te plaatsen, een slechte mobiele website maakt conversies vrijwel onmogelijk. Het bouwen van een goede mobiele website
Tips hoe je Conversie optimalisatie toepast om conversies te verhogen
Conversie optimalisatie kan dus op verschillende manieren worden toegepast zoals:
- De technische werking van de website zo goed mogelijk in kaart brengen.
- De klantreis in beeld krijgen en doorlopen op de website.
- Analyseprogramma’s onder de loep nemen en ontdekken waar bezoekers blijven haken.
- Gebruik maken van neuromarketing technieken.