5 Cruciale Conversie Tips Voor Lokale Websites (+100% Leads) (Deel 19)

by Bart van der Meer maart 20, 2018
conversie tips lokale website

5 Cruciale Conversie Tips Voor Lokale Websites

Hoi mijn naam is Bart van Klik Proces en in deze blog geef ik je vijf specifieke conversie tips voor lokale websites of websites die lokaal gericht zijn.

Wat ons nou zo opvalt. We hebben heel veel lokale klanten, we bekijken heel veel lokale resultaten. Maar qua SEO zijn bedrijven vaak wel nog druk, daar stoppen ze geld in en investeren ze van alles in.

Maar als je eenmaal op de pagina komt dan valt het eigenlijk best wel tegen. En ik laat hier even een voorbeeld zien.

Die pagina staat best wel hoog in Google, maar als je erop komt dan weet je als bezoeker nog niet eens wat ze precies doen. Het is een groot blok, qua design kom je er heel moeilijk doorheen en ook al wil je besluiten dit te doen.

Dan nog steeds kan je niet goed vinden ” Wat moet ik nou doen? Waar moet ik op klikken of waar moet ik naar toe gaan?”

En daarom in deze blog vijf cruciale conversie tips voor lokale websites die ervoor zorgen dat jouw conversies heel snel omhoog gaan.

Wat gaan we leren?

  • Vijf Cruciale Conversie Tips

Tip één

Tip nummer 1. Zorg dat je een call-to-action op je pagina hebt. Dat klinkt misschien een beetje flauw, maar hiernaast laat ik een voorbeeld zien.

We komen zoveel lokale pagina’s tegen die misschien wel hoog scoren in Google.

Maar als je op de pagina komt, dan weet de bezoeker niet goed wat hij moet doen om een offerte aan te vragen, om het bedrijf te bereiken of om misschien iets te kopen.

Dus zorg ervoor dat er heel duidelijk op je pagina staat ‘wat moet iemand doen om nu omzet voor jou te genereren.’

Zorg ervoor dat je een opvallende knop hebt, dat je meteen een offerteformulier hebt. Maar zorg ervoor dat de bezoeker iets kan doen wat heel duidelijk is zodat jij geld kan verdienen.

Tip twee

Nummer twee. Laat lokale projecten en lokale reviews zien. Er is niks zo fijn als ik op een Utrecht pagina kom en ik zie daar dat je al aan de slag bent geweest in Utrecht. Ik lees reviews van mensen die uit Utrecht komen.

Het voelt mij heel snel verbonden, geeft heel veel vertrouwen. Dus zorg ervoor dat je lokaal werk laat zien, als het kan.

Zorg er ook voor dat het dus duidelijk is dat die projecten in Utrecht zijn geweest. Noem de straat, of noem de wijk waar je actief bent geweest.

En als het om een klant gaat zorg ervoor dat in de review staat dat de persoon uit Utrecht komt. Laat hem iets vertellen over Utrecht.

Maar maak die verbinding met de bezoeker dat je weet hoe het is in zijn stad of dorp en dat geeft heel veel vertrouwen voor de bezoeker. Vraagt hij snel een offerte aan en verdien jij sneller geld.

Tip drie

Nummer drie. Als je een fysieke locatie ergens heb, toon dat. Toon dit heel erg.

Want er is niks zo betrouwbaar, voor een klant wetende dat als er iets niet goed is of als hij vragen hebt, dat er een fysieke plek is waar hij heen kan gaan.

Dus laat foto’s zien van je showroom, van je kantoorpand, van de bureau’s en van de mensen.

Zorg ervoor dat als je lokaal zit dat dat heel erg tot uiting komt.

Tip vier

Nummer vier. Als je een call-to-action op je site geplaatst hebt, wat linkt naar een telefoonnummer of offerteformulier. Zorg dan dat het ook specifiek voor lokaal gemaakt is.

Want wat gebeurd er vaak. Als je meerdere steden bediend. Dus bijvoorbeeld Utrecht, Nieuwegein, Montfoort, Amersfoort en meer dingen eromheen.

Dan sturen we de mensen vaak naar hetzelfde offerteformulier, wat heel generiek is.

Dan ben je het hele gevoel van “Hey ik kom uit Utrecht en ik ga nu een offerte aanvragen bij een bedrijf dat ook werkt in Utrecht”, dat ben je helemaal kwijt.

Dus zorg ervoor dat als mensen moeten bellen, dat ze dat naar een lokaal nummer kunnen doen.

En als ze een offerte aanvragen, dat op de een of andere manier duidelijk is an ‘Hey deze persoon komt voor Utrecht’.

Tip vijf

Nummer vijf. Begin met een goede koptekst. Want wat je heel veel ziet is dat mensen de koptekst op de site hetzelfde gebruiken als de SEO titel.

Bijvoorbeeld “occasion kopen in Utrecht”. Op zich niet verkeerd, het is een beetje neutraal. Maar je wilt die bezoeker echt meteen pakken.

Dus vertel meteen hoeveel modellen je verkoopt, of vertel hoeveel dingen je op voorraad hebt, of welke merken of welke prijzen. Maar gooi jouw allerkrachtigste ‘usp’. Die lokaal gericht is als het een beetje kan.

Gooi die in een koptekst bovenaan de pagina.

En dat zorgt ervoor dat je meteen al meer conversies gaat doen want je hebt vanaf het eerste moment de aandacht weten te pakken, het sluit beter aan op de SEO titel, sluit beter aan op verwachtingspatroon.

Dus dat alleen zorgt al voor veel meer conversie, veel meer interesse om de pagina überhaupt te gaan lezen.

Ik weet zeker dat je aan deze vijf conversie tips nog een hoop hebt.

Kijk jouw pagina’s kritisch na, check ze op deze vijf punten en verbeter ze. Direct ga je daar meer resultaat en meer leads uithalen.

Heb je nog vragen of opmerkingen? Laat ze achter onder de video, laat ze achter op de blog of stuur mij een mailtje op bart@klikproces.nl en dan krijg je van mij persoonlijk antwoord.

Ik zie je graag bij de volgende blog waarin ik ga uitleggen waarom Nederland, als het gaat om lokale SEO, een uitzondering is op een wereldwijd fenomeen. Wat het fenomeen is en hoe het eigenlijk komt dat wij daar niet aan meedoen.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *