Wat is Website Conversie en Hoe Gebruik je Het?

by Marc Schlingmann juli 02, 2018

Gebruik Conversie om Jouw Conversies te Verhogen

Wanneer je beter op de hoogte bent van de definitie van conversie dan kunt er
ook beter op sturen.

Wat is Conversie?

Conversie gaat erover dat bezoekers op de website een bepaalde actie moeten uitvoeren. Hierbij kun je denken aan het invullen van een contactformulier en het afronden van een bestelling. Wanneer mensen de gewenste actie hebben uitgevoerd noemen we dit een conversie.

Een Conversie voorbeeld

Een voorbeeld van een conversie is wanneer je mensen wilt laten inschrijven voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief. Van een advertentie op Instagram, Facebook of LinkedIn worden mensen naar een landingspagina geleid waar ze een gratis weggever krijgen. Door zich aan te melden voor de nieuwsbrief ontvangen zij de gratis weggever. Wanneer de gegevens zijn ingevuld heeft er een conversie plaatsgevonden.

Bezoekers moeten dan de gewenste actie hebben uitgevoerd. Omdat conversies een steeds belangrijkere rol gaan spelen in de online wereld, wordt conversieoptimalisatie ook een steeds belangrijkere taak voor ondernemers.
Bezoekers zijn leuk, maar conversie en uiteindelijk klanten zijn nog veel leuker.

Tips hoe je Conversie toepast om conversies te verhogen

Je kunt op verschillende manieren er voor zorgen dat er meer conversies plaatsvinden:

  • Schrijf duidelijke teksten die aanslaan bij de doelgroep.
  • Zorg ervoor dat de website gebruiksvriendelijk is en alle functies werken.
  • Plaats duidelijke call-to-actions op je website.
  • Installeer tracking software om het gedrag van mensen te analyseren. Op basis van die gegevens kun je je website optimaliseren.
  • Maak gebruik van diverse neuromarketing technieken om mensen aan te
    sturen op conversie.
Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *