Gebruik een Conversion Funnel om Jouw Conversies te Verhogen

Gebruik een Conversion funnel om Jouw Conversies te Verhogen
Door het in kaart brengen van de Conversion funnel kun jij heel eenvoudig jouw conversies verhogen. Hieronder wordt het begrip verder toegelicht.
Wat is een Conversion funnel?
Conversion funnel is het Nederlands beter bekend als Conversie funnel. De Conversion funnel is de reis die de klant aflegt voordat hij daadwerkelijk een formulier ingezonden heeft of een bestelling heeft geplaatst.
Het analyseren van een Conversion funnel helpt ons om de website verder te optimaliseren en
conversie te stimuleren.
Een Conversion funnel voorbeeld
Stel je hebt een Adwords campagne lopen voor een nieuw soort verzekering die zich speciaal richt op autobezitters in Amsterdam. Je ziet dat de bezoekers klikken op je advertentie.
Vervolgens klikken ze door naar de overige verzekeringen, ze lezen meer over jullie bedrijf en gaan daarna weer terug naar de speciale autoverzekering.
Toch vullen ze niet het contactformulier in voor een gratis adviesgesprek, hoe komt dit? Deze vragen komen naar voren bij het in kaart brengen van een Conversion funnel.
Tips hoe je een Conversion funnel toepast om conversies te verhogen
Een Conversion funnel is een fijne tool die de knelpunten duidelijk in kaart brengt. De funnel helpt bij:
– Het beter inrichten van Google Adwords advertenties zodat de juiste
doelgroep wordt getarget.
– Het verbeteren wat de content op de website, misschien komt de bezoeker
wel informatie tekort?
– Het opsporen van knelpunten of technische mankementen van de website.