Gebruik Customer journey mapping om Jouw Conversies te Verhogen

[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Gebruik Customer journey mapping om Jouw Conversies te Verhogen
Nog niet bekend met customer journey mapping? Geen probleem dat kom je snel genoeg te weten!
Wat is Customer journey mapping?
Customer journey mapping naar het Nederlands vertaald, is het in kaart brengen van de klantreis.
Dankzij de velen analyticstools kan de online customer journey eenvoudig in kaart worden gebracht.
Hierdoor worden struikelpunten en technische mankementen snel duidelijk.
Een Customer journey mapping voorbeeld
Wanneer je de klantreis in kaart wilt brengen is het belangrijk dat je jezelf in de klant kunt verplaatsen.
Wanneer iemand een hypotheek wilt afsluiten, waar gaat hij dan naar op zoek?
Waarschijnlijk zal hij eerst zijn hypotheek willen berekenen, hij is dus op zoek naar een rekentool.
Vanuit de rekentool zal hij een adviesgesprek willen aanvragen zodat hij meer te weten komt.
Tips hoe je Customer journey mapping toepast om conversies te verhogen
Dankzij customer journey mapping krijg je meer inzicht in de klantreis.
Doordat je beter op de hoogte bent van de stappen die de klant doorloopt, kom je ook te weten wat wel en niet werkt.
– Er wordt meer inzicht verkregen in het online gedrag
– Het wordt duidelijk waar de klant op vastloopt[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]