Gebruik een Customer Journey om Jouw Conversies te Verhogen

Gebruik een Customer Journey om Jouw Conversies te Verhogen
De customer journey is een veelgebruikte term in de marketingwereld. Het is namelijk een van de belangrijkste aspecten om in kaart te brengen bij het
bouwen van een website.
Wat is een Customer Journey
De customer journey is naar het Nederlands vertaald, de klantreis. De klantreis staat voor de manier waarop de bezoeker op de website komt en zich beweegt over de website. Het is belangrijk om de klantreis goed in kaart te brengen, zodat de website hierop kan worden afgestemd. Hoe fijner de klantreis verloopt, hoe groter de kans is op conversie.
Een Customer Journey voorbeeld
Stel, de bezoeker komt via een Adwords advertentie op de website terecht. De bezoeker ziet vervolgens het shirt dat hij graag wilde hebben. Hij scrolt
vervolgens over de pagina heen maar ziet bijvoorbeeld niet welke pasvorm het shirt heeft. Of hij kan de ‘bestellen’ knop niet vinden. Maar het kan ook heel goed zijn dat zijn gewenste betaalmethoden niet tussen de opties staat.
Tips hoe je een Customer Journey toepast om conversies te verhogen
De customer journey gaat dus over de manier waarop de bezoeker zich over de website beweegt. Bekijk vooraf dus goed naar de volgende punten:
– Hoeveel stappen zitten er tussen bestellen en afrekenen
– Is er een maattabel of is er productinformatie aanwezig
– Komt de bezoeker op de juiste landingspagina terecht vanuit Adwords
– Is de mobiele website net zo gebruiksvriendelijk als de desktop versie