Gebruik de Empathy Gap om Jouw Conversies te Verhogen

Gebruik de Empathy Gap om Jouw Conversies te Verhogen
De Empathy Gap is belangrijk bij het opbouwen van een marketingstrategie. Het zorgt ervoor dat je je dienst of product beter op de markt brengt. Maar wat is een Empathy Gap nu eigenlijk precies?
Wat is de Empathy Gap?
De Empathy Gap is onderdeel van het business model canvas en het value
proposition canvas. Met de Empathy Gap worden de verwachtingen en behoeften van de klant tegenover de waarden en mogelijkheden van het product gezet. De verschillende hiertussen is wordt de Empathy Gap genoemd. De Empathy Gap is bedoeld om erachter te komen welke waarde je voor je klant/bezoeker nu creëert en welke je moet creëren om hem aan te trekken.
Een Empathy Gap voorbeeld
Een Empathy Gap zou je tegenkomen als je de Walkman opnieuw op de markt zou brengen. Mensen hebben tegenwoordig veel meer behoeften, ze willen niet meer voor CD’s betalen, hij moet in hun zak passen, het apparaat moet meer functies hebben etc. Dit product sluit dus niet meer aan op de behoeften.
Tips hoe je de Empathy Gap toepast om conversies te verhogen
Het is belangrijk om je te blijven verplaatsen in de behoeften van de klant en de waarden die jouw bedrijf aan de klant levert.
– Je weet beter waar jouw bezoeker/ klant behoefte aan heeft
– De Tone of Voice sluit hierdoor goed aan op de klant
– Bezoekers herkennen zich in de problemen die het product/dienst voor
hen oplost.