Gebruik Eye tracking om Jouw Conversies te Verhogen

[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Gebruik Eye tracking om Jouw Conversies te Verhogen
Eye tracking is erg bekend in de online wereld, vooral voor het analyseren van
websites wordt deze methoden ingezet. Maar wat houdt deze methode precies
in?
Wat is Eye tracking?
Eye tracking is een onderzoeksmethoden om achter het kijkgedrag van mensen
te komen. Dit is vooral interessant om erachter te komen hoe bezoekers zich
over de website bewegen. Dit kan gebruikt worden in de customer journey om
de user experience te verbeteren.
Een Eye tracking voorbeeld
Het meest bekende voorbeeld wat in elk marketingboek wordt gebruikt, is het
voorbeeld van de baby met het pak luiers. Er zijn hierbij twee soorten reclames
met elkaar vergeleken. Bij nummer 1 kijkt de baby naar de lezer en bij nummer
2 kijkt de baby naar de slogan van de reclame. Advertentie nummer 2 wordt
hierdoor veel beter gelezen. Dit is allemaal vastgesteld dankzij het eye tracking
onderzoek.
Tips hoe je Eye tracking toepast om conversies te verhogen
Dankzij een eye tracking onderzoek wordt er veel meer duidelijk over het
gebruik van de website, hierdoor:
– Wordt de user experience beter in kaart gebracht en kan de website
worden geoptimaliseerd
– Worden knelpunten beter zichtbaar, waarom klikken mensen bijvoorbeeld
niet door, zijn ze ergens anders op gefocust?
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]