Wat is de Fallacy of Division en Hoe Werkt Het?

Lees in dit artikel meer over de fallacy of division. Wat verstaan we hieronder en hoe werkt het? Ook geven we een voorbeeld van een situatie waarin je de fallacy of division terug ziet komen. Onderaan het artikel lees je meer over de manier waarop je hier op je eigen website op in kunt spelen.
Wat is fallacy of division?
Men beschouwt de fallacy of division als een cognitieve denkfout. Deze denkfout vertelt ons, dat mensen de neiging hebben om te veronderstellen dat wanneer iets voor een groep geldt dit ook voor het individu moet gelden. Naast de toepassing van fallacy of division op mensen, kan dit ook worden toegepast op producten. Als bijvoorbeeld blijkt dat een product X snel defect raakt, geldt dat volgens de fallacy of division voor alle onderdelen. Daar waar mogelijk blijkt dat slechts één of twee onderdelen kwetsbaar zijn.
Fallacy of division voorbeeld
Niet alleen het voorbeeld van het defecte apparaat is een situatie waarin de fallacy of division opspeelt. Een ander voorbeeld van een situatie waarin de fallacy of division te herkennen valt, is die van een grote concertzaal. Als voor een groot aantal mensen geldt dat zij de artiest beter zien door te staan, betekent dit niet dat dit ook voor jou geldt. Mogelijk kun jij het optreden beter volgen door dit zittend te volgen.
Fallacy of division tips
De fallacy of division toont aan, dat we geneigd zijn om te handelen als onderdeel van een groep. Wanneer blijkt dat een product meerwaarde biedt aan een groep, moet dat ook gelden voor het individuele geval. Hier kun je op je eigen website op inspelen door bijvoorbeeld aan te geven hoeveel consumenten je product of dienst al hebben afgenomen. Des te groter dit getal is, des te groter is ook de kans dat het een consument beïnvloedt. Houd er hierbij rekening mee, dat het getal realistisch moet zijn. Een té hoog getal kan de betrouwbaarheid van je website negatief beïnvloeden.