Gebruik Favicon om Jouw Conversies te Verhogen

by Marc Schlingmann mei 10, 2018

Gebruik een Favicon om Jouw Conversies te Verhogen

Een favicon is één van de velen manieren waarop je conversie kan worden
verhoogd. Hoe en waarom lees je hieronder.

Wat is een Favicon?

Waarschijnlijk ken je een Favicon wel, maar wist je niet dat hij zo heette. Het is de URL-icoon of pagina-icoon, dat is een pictrogram dat geassocieerd wordt met de website. De staat dus voor de URL.

Een Favicon voorbeeld

Een bekend voorbeeld is de Favicon van NU.nl dat is simpelweg het logo van NU.nl zelf. Het donkerblauw bolletje met NU erin en een rood bolletje met .nl erin. Dankzij de Favicon is de website van NU.nl beter herkenbaar.

Tips hoe je een Favicon toepast om conversies te verhogen

Wat kan een pictogram voor je URL voor effect hebben op je conversie. Dat is simpel:

– Dankzij de Favicon is de website eenvoudiger terug te vinden in de
favorietenlijst. Het beeld wordt namelijk beter onthouden.

– De website is beter herkenbaar. Mocht de bezoeker zich over jouw site
bewegen en één van je pagina’s is niet helemaal in stijl met de rest. Dan
is de pagina wel herkenbaar als onderdeel van jouw website dankzij de
Favicon.

– De Favicon maakt ook het tabbald van je geopende webpagina
herkenbaar. Dit is vooral handig als er meerdere tabbladen met
verschillende websites zijn geopend.

 

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *