Gebruik Form Analytics om Jouw Conversies te Verhogen

by Bart van der Meer maart 21, 2018

Gebruik Form Analytics om Jouw Conversies te Verhogen

Voor het verhogen van conversies kunnen er verschillende tools in worden gezet. Form analytics is één van de mogelijkheden.

Wat is Form Analytics?

Form Analytics is een tool die vooral kijkt naar het gedrag binnen een formulier. Het is een methode voor het analyseren van gebruikersgedrag. Op basis van directe gegevens of computergegevens worden er gegevens gegenereerd.

Hieruit komen nuttige statistieken over het gebruik. Denk bijvoorbeeld aan de tijd dat iemand bezig is met het invullen van een formulier, welk vakje regelmatig wordt overgeslagen of verkeerd wordt ingevuld.

Een Form Analytics voorbeeld

Dankzij Form Analytics worden er veel nieuwe gegevens verzameld over een essentieel onderdeel van de website. Voor veel bedrijven is een conversie pas geslaagd als er een contactformulier wordt ingevuld. Wanneer dit formulier niet gebruiksvriendelijk is, zal dit effect hebben op het aantal conversies.

Met Form analytics worden specifiek gegevens verzameld over het gebruik van het formulier.
Deze gegevens kunnen dan als input worden gebruikt voor het optimaliseren van het formulier.

Tips hoe je Form Analytics toepast om conversies te verhogen

Form Analytics is een handige tool die veel inzichten oplevert.
De volgende punten komen naar voren komen uit een Form analytics:

– Form Analytics geven je veel inzichten in het gebruik van de formulieren en kunnen bijdragen aan de Usability aanpassingen.

– Er kan aangetoond worden dat mensen de gegevens verkeerd invullen, dit kan opgelost worden door duidelijke aanwijzingen te geven.

– Uit de analyse kan komen dat formulieren vaak onvolledig worden ingevuld, met duidelijke meldingen kan dit voorkomen worden.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *