GetResponse Review en Ervaringen 2020

by Bart van der Meer november 08, 2019

GetResponse is e-mailmarketing software die ervoor zorgt dat je gemakkelijk e-mails en nieuwsbrieven kunt samenstellen. Je vindt in deze review alle informatie die je nodig hebt om te bepalen of GetReponse wel iets is voor jou. Denk bijvoorbeeld aan de prijzen, functies en het gebruiksgemak.

Alles Op Deze Pagina Over GetResponse:

Wat is GetResponse?

GetResponse is handige e-mailmarketingsoftware, waarbij de software je helpt om makkelijk e-mails en nieuwsbrieven in elkaar te zetten. De resultaten zie je gemakkelijk in met de functie rapporten. Er zijn verschillende abonnementen, waarbij de eerste 30 dagen gratis zijn om te kijken of GetResponse iets is voor jou.

Voor wie is GetResponse bedoeld?

GetResponse is zowel geschikt voor beginners als gevorderden.

GetResponse is gemakkelijk te gebruiken voor beginners, omdat je snel en eenvoudig aan de slag kan met e-mails opmaken en versturen. In een aantal minuten heb je al een e-maillijst opgesteld, e-mails gemaakt en een campagne gelanceerd.

Met de gratis proefversie van 30 dagen heb je toegang tot maximaal 1000 contacten en onbeperkt e-mails versturen. Verder beschik je over de meeste functies van GetResponse, zodat je een beeld krijgt over hoe GetResponse in elkaar zit.

GetResponse heeft voor de gevorderden een aantal functies die erg belangrijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan A/B testen, Autofunnel of Webinars. Met de uitgebreide rapporten en statistieken heb je een gemakkelijk overzicht van alle details van je e-mails.

Daarnaast heeft GetResponse een groot aanbod met integratiemogelijkheden met andere websites en e-commerce. Denk bijvoorbeeld aan WordPress, Prestashop en Magento.

De 6 Beste Features

Hier de 6 beste features van GetResponse

  1. Autoresponders
  2. Automatische e-mails
  3. Segment specifieke e-mails
  4. Landing page builder
  5. Webinar-integratie
  6. Effectieve analytics en rapportages

Pluspunten

Hieronder vind je de belangrijkste pluspunten van GetResponse: 

  • Goede sjabloon editor
  • Gemakkelijk in gebruik
  • 24/7 live chat
  • Voorbeeld e-mail op telefoon

Minpunten

Hieronder vind je de belangrijkste minpunten van GetResponse:

  • Geen gratis versie
  • Geen telefonische ondersteuning
  • Wordt prijzig na een lijstgrootte van 2.500

GetResponse Prijzen en Kosten

Hieronder volgen de actuele prijzen van GetResponse met verschillende pakketten. Dit zijn de prijzen voor 1 maand. Als je een factureringsperiode van 12 maanden kiest krijg je 18% korting en bij een periode van 24 maanden krijg je 30% korting

Basic: vanaf €13*

Plus: vanaf €45*

Professional: vanaf €89*

Enterprise: vanaf €1.199*

*De prijs hangt af van de lijstgrootte.

GetResponse Vergelijking met Alternatieven

Natuurlijk vind je het ook belangrijk hoe GetResponse het doet tegenover hun concurrenten. Hieronder zie je een overzicht met vergelijkingen van prijzen en features van GetResponse en hun concurrenten. 

Goedkoopste pakket

FeaturesGetResponseCopernicaMailcampSpotlerMailchimp
Prijs per maand€ 13€ 200€ 25€ 119€ 0
Email open, reply & click trackingJaJaJaJaJa
A/B testingJaJaJaJaNee
Auto responderJaJaJaNeeNee
Makkelijk in gebruik*******************
Integratie andere platformenJaJaJaNeeJa
E-mail segmentatie/DoelgroepbeheerNee?JaJaJa
Personalisatie JaJaJaNeeNee
Support *******************
FeaturesGetResponseAutorespondEnormailMailshakeLaposta
Prijs per maand€ 13€ 27€ 15€ 39€ 0
Email open, reply & click trackingJaJaJaJaJa
A/B testingJaJaNeeNee?
Auto responderJaJaJaNeeJa
Makkelijk in gebruik********************
Integratie andere platformenJaNeeNeeNeeJa
E-mail segmentatie/DoelgroepbeheerNeeNeeJaNeeJa
Personalisatie JaNeeNeeJaJa
Support *******************

Duurste pakket

FeaturesGetResponseCopernicaMailcampSpotlerMailchimp
Prijs per maand€ 1.119€ 200€ 75€ 319€ 275
Email open, reply & click trackingJaJaJaJaJa
A/B testingJaJaJaJaJa
Auto responderJaJaJaNeeJa
Makkelijk in gebruik*******************
Integratie andere platformenJaJaJaNeeJa
E-mail segmentatie/DoelgroepbeheerJa?JaJaJa
Personalisatie JaJaJaNeeJa
Support *******************
FeaturesGetResponseAutorespondEnormailMailshakeLaposta
Prijs per maand€ 1.119€ 44€ 50€ 99€ 3.143
Email open, reply & click trackingJaJaJaJaJa
A/B testingJaJaNeeJaJa
Auto responderJaJaJaNeeJa
Makkelijk in gebruik********************
Integratie andere platformenJaJaJaNeeJa
E-mail segmentatie/DoelgroepbeheerJaJaJaNeeJa
Personalisatie JaJaJaJaJa
Support *******************

Opvallend aan GetResponse

Het opvallende aan GetResponse en wat ik zelf nog nooit eerder heb gezien, is dat als je een e-mail aan het maken bent, je rechts in het scherm een telefoon hebt waar de e-mail op te zien is. Dus dit geeft aan hoe de e-mail eruitziet als je de mail op je telefoon opent. De telefoon heeft twee functies. Je ziet een voorbeeld wanneer de telefoon recht op staat en je ziet een voorbeeld als je de telefoon draait. Dit is een handige functie van GetResponse, want tegenwoordig bekijken veel mensen hun e-mail op de telefoon.

Uitleg om te Starten

Hier volgt een uitleg om een account aan te maken bij GetResponse

Ga naar: https://www.getresponse.nl/

Zodra je op de site van GetResponse bent klik je rechtsboven in het scherm op ‘Meld je gratis aan’.

Vul in het omcirkelde vak je naam, e-mailadres en wachtwoord in. Als je dit gedaan hebt klik je naast de rode pijl op account activeren. Je krijgt nu een e-mail in je mailbox om je account te activeren.

Contacten toevoegen

Hieronder geef ik een uitleg om contacten toe te voegen voor je e-maillijst

Klik boven in het scherm op ‘Lijsten’.

Klik rechts in het scherm op ‘Contactpersonen toevoegen’.

Hieronder heb je de optie om één voor éen een e-mail toe te voegen, de andere opties laat ik verder in deze uitleg zien. Selecteer in het rode omcirkelde vak de lijst waarin de contacten moeten komen. Vul bij de pijlen het e-mailadres in en de naam. Vink vervolgens ‘Ik heb toestemming om deze contactpersoon aan mijn lijst toe te voegen’ aan. Als je deze stappen hebt doorgenomen klik je op ‘Contactpersoon toevoegen’.

De eerste opties is een bestand uploaden vanaf je computer. Upload in het omcirkelde vak je bestand vanaf je computer. Als je een bestand geüpload hebt, klik je onder de rode pijl op ‘Volgende’.

De tweede optie is om via een dienst je contacten te importeren. Selecteer in het omcirkelde vak de dienst waaruit je je contacten wilt importeren en klik op ‘Volgende’.

De derde optie is contacten plakken uit een bestand. Kopieer vanuit een bestand je contacten en plak ze in het omcirkelde vak. Je kan hier nog eventuele informatie toevoegen, bijvoorbeeld wanneer diegene jarig is. Als je dit gedaan hebt klik je onder de rode pijl op ‘Volgende’.

De laatste optie is je lijst migreren van andere e-mailsoftware. Dit zijn: ActiveCampaign, MailChimp, AWeber en Constant Contact. Selecteer vanuit welke software je je contacten wilt importeren en importeer het bestand vanuit je computer. Vervolgens klik je onder de rode pijl op ‘Volgende’.

Wanneer je je contacten hebt geïmporteerd kom je weer terecht op dit scherm.

Campagne maken

Hieronder ga ik je een uitleg geven over hoe je een campagne aanmaakt

Klik bovenin het scherm op ‘Maken’. Vervolgens klik je op ‘Een nieuwsbrief maken’.

In dit scherm heb je twee opties. Je kunt via ‘Drag-and-dropeditor’ eenvoudig een e-mail in elkaar zetten en als je verstand hebt om een e-mail in elkaar met HTML-broneditor kies je deze optie. In deze uitleg kiezen we voor de eenvoudige manier. Klik op ‘Drag-and-dropeditor’.

Vul de velden in het omcirkelde vak in. Als je dit gedaan hebt klik je naast de rode pijl op ‘Volgende stap’.

Hieronder zie je een overzicht van een aantal sjablonen. Links in het omcirkelde vak zie je verschillende sjabloon onderwerpen. Zoek het beste sjabloon dat bij jouw e-mail past.

Rechts in het scherm zie je een aantal contenten die je in je e-mail kan zetten. Hier zal ik een paar voorbeelden van geven.

Nu ga ik laten zien hoe je een tekstblok invoegt in je e-mail. Ga op het blokje naast de rode pijl staan en houdt dit in geklikt. Sleep vervolgens het tekstblok naar de plaats waar jij het in je e-mail wilt hebben.

Je ziet links van de rode pijl waar het tekstblok is heen gesleept.

Nu ga ik je laten zien hoe je een afbeeldingsblok invoegt in je e-mail. Ga op het blokje naast de rode pijl staan en houdt dit in geklikt. Sleep vervolgens de afbeelding naar de plaats waar jij het in je e-mail wilt hebben.

Je ziet nu naast de rode pijl waar de afbeelding in de e-mail is ingevoegd.

Nu ga ik laten zien hoe je een afbeelding en tekstblok te gelijk kan invoegen in je e-mail. Ga op het blokje naast de rode pijl staan en houdt dit in geklikt. Sleep vervolgens de afbeelding en het tekst vak naar de plaats waar jij het in je e-mail wilt hebben.

Je ziet nu naast de rode pijl waar ik de afbeelding en tekst vak heb ingevoegd.

Als je eenmaal je e-mail in elkaar hebt gezet, klik je rechtsonder in het scherm op ‘Volgende Stap’.

Selecteer in het rode omcirkelde vak de lijst naar wie je de e-mail toe wilt sturen. Vervolgens klik je naast de rode pijl op ‘Volgende stap’.

Hier zie je nog een samenvatting van je e-mail. Je hebt ook de optie ‘Perfect Timing’. Dit betekent dat de e-mail met maximaal 23 uur vertraagd wordt, dit wordt gedaan omdat de boodschap dan precies op het juiste moment aankomt. Als je klaar bent klik je rechtsonder in het scherm op ‘Versturen’.

Je komt in dit scherm als je je e-mail hebt verzonden. Je hebt nog 60 seconden bedenktijd om de e-mail te annuleren, als je de e-mail niet wilt annuleren wacht je tot de tijd voorbij is.

Autoresponder maken

Nu ga ik een uitleg geven over hoe je een autoresponder maakt

Klik bovenin het scherm op ‘Maken’. Vervolgens klik je op ‘Een autoresponder maken’.

Vul in rode vak de naam van je autoresponder in, de naam is enkel voor jezelf en zien anderen niet. Bij de rode pijl vul je de dag in nadat iemand bijvoorbeeld aangemeld heeft, dan verstuurd er automatisch 1 dag na diegene zijn aanmelding de e-mail die jij opgemaakt hebt en ingesteld. Als je dit niet wilt laat je de dag op 0 staan.

Selecteer in het omcirkelde vak de lijst naar wie je de autoresponder toe wilt sturen. Selecteer links van de rode pijl of je de autoresponder meteen, met een vertraging of voor een bepaalde tijd wilt versturen. Als je de optie met een vertraging van selecteert kan de autoresponder tot 23 uur vertraagd worden. Als je voor een bepaalde tijd wilt versturen heb je de keuze van 00:00 tot 23:00. Rechts van de rode pijl selecteer je de dagen waarop de autoresponder verstuurd mag worden.

In het omcirkelde vak, kies je om je e-mail in elkaar te zetten. Zodra je je e-mail in elkaar hebt gezet klik je onder de rode pijl op ‘Opslaan en Publiceren’.

Als je autoresponder eenmaal ingesteld is kom je weer terecht op dit scherm.

Rapporten/Statistieken

Hieronder geef ik een uitleg over hoe je je rapporten en statistieken in kan zien

Klik bovenin het scherm op ‘Rapporten’.

Hier zie je een overzicht van de rapporten van je verstuurde e-mails. Je ziet dat je verschillende lijsten kan selecteren. Als je bijvoorbeeld wilt weten welke e-mail het beter doet kan je ze vergelijken, dat zie je bij de rode pijl. Je ziet ook de openfrequentie, dat is hoe vaak de e-mail geopend is. Er zijn veel statistieken in te zien.

Integratie met een ander systeem

Hieronder geef ik een uitleg over de integraties van GetResponse en zie je een aantal screenshots met een aantal integraties waarmee GetResponse samenwerkt

Klik linksboven in het scherm op ‘Menu’.

Klik vervolgens op ‘Integraties’ om naar het overzicht te gaan.

Hieronder volgen 4 screenshots van een aantal integraties.

Gebruiksgemak

Hier een korte uitleg over het gebruiksgemak van GetResponse

GetResponse is een gebruiksvriendelijke e-mailsoftware. Dit komt doordat je eenvoudig je opmaak toe kan passen en snel en gemakkelijk je ontwerpen in elkaar kunt zetten. Bij GetResponse zie je gelijk wat je wel en niet aanpast.

Wanneer je bijvoorbeeld een afbeelding wilt invoegen zie je snel waar de afbeelding terecht komt en als je iets verwijderd zie je gelijk de aanpassing.

De makkelijke iconen van GetResponse zorgen daarnaast voor duidelijkheid.

Support

Hieronder een korte uitleg over de support van GetResponse

GetResponse bied je een pagina met veel gestelde vragen, videohandleidingen, een 24/7 live chat die ook op zaterdag en zondag beschikbaar is en e-mail ondersteuning die beschikbaar is in 7 verschillende talen. Dit zijn Engels, Duits, Frans, Spaans, Portugees, Russisch en Pools. Bij het bekijken van deze opties hebben we ontdekt dat ze op elke vraag wel een antwoord hebben en voor bijna ieder probleem een oplossing hebben. Helaas biedt GetResponse geen telefonische ondersteuning.

Alle Features

E-mailmarketing

Dit is een vorm van online marketing, die gebruikt wordt als communicatiemiddel met de klanten die je verzameld hebt in je maillijst.

Autofunnel

Dit is een geautomatiseerde tool om verkooptrechters te maken, landingspagina’s te maken, producten te verkopen, afgehaakte klanten terug te winnen en klanten te converteren.

Autoresponders

Een autoresponder is een programma of script dat op een mailserver ervoor zorgt dat het automatisch beantwoorden van binnenkomende e-mail met een van tevoren opgestelde tekst. De tekst kan bijvoorbeeld zijn “Ik ben op vakantie en kan uw mail nu niet beantwoorden”.

Landingspagina’s

Een landingspagina is een pagina binnen jouw website die specifiek is ingedeeld voor de bezoekers die erop ‘Landen’. De bezoeker kan bijvoorbeeld via een zoekopdracht landen op de pagina die daar specifiek voor is ingericht.

E-commerce

E-commerce is de afkorting voor ‘Electronic Commerce’. Dit is een verzamelnaam van alle manieren waarmee computernetwerken de handel kunnen bedreven.

Automatische marketing

Automatische marketing heeft het doel om leads te genereren, bewerken van prospecst en het verhogen van de conversies.

Webinars

Een webinar is een vorm van een kennisoverdracht die plaatsvindt op het internet. Denk bijvoorbeeld aan een workshop, college of een lezing. 

CRM

CRM staat voor ‘Customer Relationship Management’. Dit betekent het beheer van klantenrelaties.

Formulieren en enquêtes

Met de formulieren die speciaal ontworpen zijn door GetResponse die aangepast zijn op je behoeften. Zet met de tool van GetResponse gemakkelijk enquêtes in elkaar.

Rapporten en Statistieken

Met de rapporten en statistieken kan je bijvoorbeeld zien hoeveel mensen je de e-mail hebt gestuurd of je kan zien hoe vaak je e-mail geopend is en hoe vaak erop geklikt is. 

Lijst uitbreiden en beheren

Met deze functie beheer je je e-maillijsten en kan je met functies zoals pop-ups of scrolformulieren zorgen dat meer bezoekers zich aanmelden.

Statistieken en optimalisatie

Met de statistieken en optimalisatie heb je toegang tot A/B testen, Global view en Spam Checker.

Sjabloonbeheer

Met sjabloonbeheer kan je je sjablonen beheren. Je kan zelf sjablonen creëren en invoegen in je e-mail of je kan sjablonen van Mailchimp invoegen. 

Account- en campagnebeheer

Dit houdt in dat er een meertalige ondersteuning is, een mobiele app, een uitstekende klantenservice en vele gebruikersvoordelen.

Integraties

GetResponse biedt 135 integraties, waarvan 38 voor E-commerce, 20 voor CRM, 14 voor Social, 11 voor CMS, 10 voor analytics en nog 60 overige integraties.

Enterprise-oplossingen

Enterprise is een compleet platform voor online marketing, maar dan met een team van GetResponse die probeert het maximale eruit te halen. Bijvoorbeeld dat de kosten verminderd werden of dat het CTR (Click-Through-Ratio) verhoogd wordt.

WYSIWYG-e-mail editor

WYSIWYG staat voor ‘What you see is what you get’, in het Nederlands betekent dit ‘Wat je ziet is wat je krijgt. Dit is een e-mail editor, waarbij je je e-mails kan editen. Je kan direct zien hoe de e-mail op je beeldscherm of papier verschijnt. 

Samenvatting van GetResponse

GetResponse is een handige e-mailmarketingsoftware met talloze opties, functies en mogelijkheden. GetResponse is daarnaast erg makkelijk in gebruik. Dit zorgt ervoor dat GetResponse een makkelijke software is voor beginners en gevorderden.

Beginners

De software van GetResponse is gemakkelijk in gebruik voor beginners en e-mailmarketing willen toepassen. De software heb je snel onder de knie, waardoor je er snel mee aan de slag kunt gaan. Je hebt binnen één minuut een account aangemaakt, in een paar minuten je e-maillijst opgesteld en in vijf minuten je campagne opgezet.

Als je met GetResponse start heb je een gratis proefperiode van 30 dagen. Je kan tot 1.000 contacten hebben en onbeperkt e-mails versturen. Dit is handig om te ontdekken of GetResponse bij jou past.

Het beginners abonnement van GetResponse is betaalbaar, dit kost je €13 per maand als je een factureringsperiode hebt van 1 maand, als je 12 maanden of 24 maanden kiest wordt dit goedkoper.

Gevorderden

De software van GetResponse is ook geschikt voor gevorderden om e-mailmarketing toe te passen. De abonnementen zijn redelijk betaalbaar, het plus pakket kost je €45 per maand. Hiermee kan je bijvoorbeeld 5 autofunnels toepassen. Dit is er maar 1 bij het beginners pakket die €13 kost. Als je nog een upgrade doet heb je het professional pakket, dit kost je €89. Hiermee heb je de beschikking om onbeperkt autofunnels toe te passen en onbeperkt toegang tot de automatiseringsfuncties.

Veel gestelde vragen

Kan ik GetResponse proberen voor ik het koop?

Ja, je hebt een proefperiode van 30 dagen lang.

Wat is GetResponse CRM?

Customer Relationship Management (CRM) is een functie waarmee je de interacties van je onderneming met je huidige klanten en nieuwe klanten kunt beheren.

Wat is Autofunnel?

Autofunnel is een functie waarmee je online verkopen kunt ontwikkelen en beheren.

Wat is de GetResponse Social Ads Creator- app?

GetResponse Social Ads Creator- app is een nieuwe app voor de mobiel die gemaakt is door het GetResponse Development Team. Hiermee kan je bijvoorbeeld eenvoudig sjablonen in elkaar zetten.

Hoe worden mijn gegevens beschermd?

GetResponse biedt een overeenkomst voor gegevensverwerking. Het is een formulier die gebaseerd is op een wet van het gegevensbeschermingsbeleid van Polen. Dit is een formulier van Polen, omdat GetResponse gevestigd is in Polen.

Hoe verwijder ik mijn GetResponse account?

Om je account te verwijderen, log je eerst in op GetResponse, vervolgens ga je naar ‘Facturen’. Scroll naar beneden en klik op ‘Abonnement annuleren. Je ziet nu een samenvatting van je account, scroll verder naar beneden en klik je op ‘Ja, ga verder met annuleren’.

Wat is een automatische workflow?

Een workflow is een samenstelling van verschillende voorwaarden, filters en acties die je samenstelt om met je abonnees goed kan communiceren.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *