SEO Case Study: Van €0 Naar €100.000

by Bart van der Meer september 28, 2017

[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]In december zijn we benaderd door 2 investeerders die een nieuw bedrijf wilden beginnen in Nederland. Het bedrijf moest actief worden in 1 plaats en de toekomstvisie is een keten in elke grote plaats van Nederland. Het bedrijf levert diensten in een straal van ongeveer 30 kilometer rondom de plaats waar ze actief zijn.

Ze hadden al wel een website. Nou ja website, website. Ik zou het geen website durven noemen.

Een aantal zelfgemaakte pagina’s wat enkele bezoekers trok per maand (7 volgens mij) en via een krakkemikkige AdWords campagne kregen ze al een paar klussen binnen. Een paar klussen, dat is het. Niet echt materiaal om een keten van op te bouwen, amper genoeg om break-even te draaien.

Maar ze hadden een plan voor de toekomst, een visie en genoeg financiering voor de lange adem. Een perfecte klant om mee aan de slag te gaan.

De investeerders waren wel opzoek naar een duurzame manier om een bedrijf op te bouwen. Adwords vonden ze goed voor de korte termijn, maar niet voor de lange.

Daarom kozen ze ervoor om de organische vindbaarheid in Google te vergroten om via die weg een stukje digitaal vastgoed op te bouwen.

In december, na exact 12 maanden werk, trok de website 2.389 bezoekers per maand met een omzet van 26.191 euro.

In augustus 2018 trok de website ruim 10.000 bezoekers, waarbij de omzet evenredig groeide.

Niet verkeerd!

Hieronder staan de stappen die we hebben doorlopen en je kan vinden in ons ebook:

  • Uitgebreid zoekwoordenonderzoek (16 pagina’s uitleg)
  • Contentstrategie (5 pagina’s uitleg)
  • Linkbuilding strategie (3 pagina’s uitleg)
  • Uitvoering per maand (10 pagina’s uitleg)

Download Google Vindbaarheid Case Study: Van €0 Naar €100.000

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *