Gebruik Google website optimizer om Jouw Conversies te Verhogen

by Marc Schlingmann augustus 02, 2018

Gebruik Google website optimizer om Jouw Conversies te Verhogen

Google Website optimizer is een veelgebruikte tool bij conversieoptimalisatie.
En kan veel nieuwe inzichten geven voor het verbeteren van de usability.

Wat is Google website optimizer?

Google website optimizer was vroeger een tool die specifiek bedoeld was voor inhoudstest.
Omdat Google het omslachtig vond om verschillende plaforms te hebben, is deze optie geïntegreerd in Google Analytics.

Nu kan er binnen Analytics inhoud worden gemeten, getest en geoptimaliseerd.
Met deze tool kunnen er contentexperimenten worden uitgevoerd voor doelen die gedefinieerd zijn in Analytics. Op deze manier kan er achterhaald worden welke paginaontwerpen, indeling en inhoud het meeste succes opleveren.

Een Google website optimizer voorbeeld

Google website optimizer is dus veranderd in Contentexperimenten in Google Analytics.
Hier kunnen verschillende versies van een pagina worden ontwikkeld en verschillende versies worden weergegeven aan verschillende gebruikers, dit komt neer op een A/B test.
De efficiëntie van elke paginaversie wordt gemeten en wordt er bepaald wat de meest effectieve versie is.

Tips hoe je Google website optimizer toepast om conversies te verhogen

Google website optimizer geeft veel nieuwe inzichten die gebruikt kunnen worden voor het optimaliseren van de website.
Denk bijvoorbeeld aan:

– Het aanpassen van de vormgeving omdat mensen paginaversie A beter
begrijpen dan paginaversie B.

– Het optimaliseren van afbeeldingen omdat bij de testpagina meer
conversies zijn dan bij de originele pagina.

– Knoppen een duidelijke kleur geven omdat blijkt dat veel mensen de
“verzenden” knop niet kan vinden.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *