Ontdek Exact Hoe Wij een Website in de Bouwsector Hoog in Google Krijgen

Bij Klik Proces houden we van transparantie. Daarom willen we graag een voorbeeld laten zien van een website die stijgt in Google en je meenemen door de maanden heen.
We hebben een intern projectje opgezet, waar we een paar uur per maand aan besteden. Afhankelijk van wat er moet gebeuren zijn er verschillende mensen mee bezig.
De website is gebouwd in de bouwsector, meer willen we er niet over kwijt.
Als je de technische details van deze website willen lezen dan kan je dat hier vinden: Bouwsector website en linkbuilding details.
Maand 1: Vooronderzoek
Ongeacht de branche waar een website actief in is, is de eerste stap altijd een uitgebreid zoekwoordenonderzoek.
Dus we zijn de niche gaan analyseren en de zoekwoorden uitzoeken. We vonden ongeveer 1000 relevante zoekwoorden.
Deze 1000 zoekwoorden zijn opgedeeld in ongeveer 50 pagina’s.
Ons experiment start met de 20 belangrijkste groepen zoekwoorden. In totaal bevatten deze 20 pagina’s ongeveer 200 zoekwoorden. Dit zijn de zoekwoord groepen die in totaal het meeste zoekvolume bevatten.
Deze 20 groepen zoekwoordenvormen krijgen iedere hun eigen pagina.
De branche is niet zo competitief als branches die scoren op zoekwoorden als acne crème of dameskleding. Daarentegen is het zeker niet zo dat je door het maken van 1 pagina al bovenaan in Google staat.
We verwachten dat alle zoekwoorden ergens rond positie 30 – 50 blijven hangen na het online zetten.
Maand 2 t/m 6: Start Ontwikkeling Website
We hebben een nieuwe domeinnaam geclaimd op 19-5-2016. Op het domein is een zeer simpel en gratis WordPress design geïnstalleerd. We zijn in totaal ongeveer 4 uur bezig geweest om de website simpel en overzichtelijk te maken.
Daarnaast zijn we in maand 2 begonnen met het ontwikkelen van de 20 pagina’s. Iedere maand worden er een aantal gemaakt.
Alle 20 pagina’s bevatten tussen de 1.000 en 2.500 woorden. Op iedere pagina zijn tussen de 1 en 50 zoekwoorden verwerkt.
Ook zijn in de loop van de maanden een aantal lokale pagina’s toegevoegd, zoals [zoekwoord] + [plaatsnaam].
Ook hebben we aan elke pagina afbeeldingen en video’s toegevoegd, indien relevant.
Na deze 6 maanden ziet het websiteverkeer er als volgt uit:

65 bezoekers in november.
Min of meer zoals verwacht.
Alle Google posities hangen tussen de 11 en 40+ in.
Ook dit is precies zoals verwacht in deze niche, gezien de concurrentie. De bezoekers die we binnenkrijgen, komen binnen via specifieke zoektermen die we beschreven hebben door onze uitgebreide pagina’s.
Website in cijfers:
Zoekwoorden op Google positie 1-3: 0
Zoekwoorden op Google positie 4-10: 0
Zoekwoorden op Google positie 11-40: 80
Zoekwoorden op Google positie 40+: 494
10 grootste zoekwoorden: niet in top 10.
Aantal offerte aanvragen: 0
Waarde offerte aanvragen: 0
Maand 7 t/m 9
In maand 7 t/m 9 hebben we niets aan de website gedaan, behalve een aantal wijzigingen aan het WordPress design wat ongeveer 2 uur heeft gekost.
Website in cijfers:
Zoekwoorden op Google positie 1-3: 0
Zoekwoorden op Google positie 4-10: 4
Zoekwoorden op Google positie 11-40: 114
Zoekwoorden op Google positie 40+: 457
10 grootste zoekwoorden: niet in top 10.
Aantal offerte aanvragen: 0
Waarde offerte aanvragen: 0
Maand 10 + 11: Februari + Maart
Vanaf 1 februari zijn we klaar met het ontwikkelen van de 20 meest belangrijke pagina’s + enkele lokale.
Hierna zijn we overgeschakeld naar het omhoog krijgen van de Google posities.
In het jargon noemen we dat linkbuilding (wat we precies doen kan je hier lezen: Bouwsector website en linkbuilding details).
Simpel gezegd houdt dit in dat we ervoor gaan zorgen dat andere websites naar onze website een link plaatsen.
Bijvoorbeeld wanneer www.nu.nl een link plaatst naar de website van het CBS.

Hoe meer linken een website en een specifieke pagina ontvangen en hoe beter de kwaliteit van die linken zijn, hoe sneller de zoekwoorden stijgen in Google.
Het online zetten van 20 pagina’s gericht op 200 zoekwoorden is immers niets waard, zolang ze niet op de eerste pagina staan.
Nog steeds besteden we maar enkele uurtjes per maand aan de website.
De stijging van het aantal websites die naar onze website verwijst stijgt gestaag, zoals hieronder te zien is.

De resultaten van het zoekverkeer naar de website in februari en maart zijn als volgt:

154 bezoekers in maart.
Nog steeds niet indrukwekkend, maar wel al een verdubbeling ten opzichte van november.
Ook zijn er in de periode februari + maart 3 offerte aanvragen binnengekomen.
3 aanvragen op 300 bezoekers is een conversie van 1%.
Tot zover is dit redelijk in lijn met onze verwachting.
Website in cijfers:
Zoekwoorden op Google positie 1-3: 1
Zoekwoorden op Google positie 4-10: 2
Zoekwoorden op Google positie 11-40: 107
Zoekwoorden op Google positie 40+: 465
10 grootste zoekwoorden: niet in top 10.
Totaal aantal offerte aanvragen: 3
Totale waarde alle offerte aanvragen: Nog invullen
Vanaf Maand 12
Na 2 maanden gaan we de strategie een tikje agressiever maken. We steken er nog net zoveel uren in, maar we proberen sneller resultaat te krijgen.
Het website proces loopt nog steeds. We houden je maandelijks op de hoogte!
Heb je vragen, opmerkingen of suggesties? Laat het weten in de reacties hieronder.