Gebruik een Hypothese om Jouw Conversies te Verhogen
Gebruik een Hypothese om Jouw Conversies te Verhogen
Hypotheses kunnen veel effect hebben op het verhogen van conversies.
Maar wat is een hypothese eigenlijk?
Wat is een Hypothese?
Een Hypothese wordt veel gebruikt bij onderzoeken. Het is een methode waarbij je een idee vormt op basis van waarnemingen. Heel simpel gezegd is een hypothese een veronderstelling.
Een Hypothese voorbeeld
Hypotheses worden vooral gebruikt bij het analyseren van Google Analytics data en webdesign.
Stel, uit het uitstappagina’s rapport van Google komt naar voren dat bezoekers blijven hangen op de productpagina.
Dan kan er gekeken worden waaraan dat eventueel zou kunnen liggen.
Er wordt dan veronderstelt dat de “bestel” button te onopvallend is of er staat te weinig informatie bij het product.
Vervolgens wordt de hypothese getest en kan er ondervonden worden of de veronderstelling klopte.
Tips hoe je een Hypothese toepast om conversies te verhogen
Dat veronderstellingen bij dragen aan het verhogen van conversies, klinkt misschien nog wat vreemd.
Zodra je deze tips hoort, verandert dit waarschijnlijk.
– De website wordt actief in de gaten gehouden
– De klantreis wordt steeds verder verbeterd
– De gebruiksvriendelijkheid van de website neemt toe