Wat is het Immediacy Effect en Gebruik Je Dit Online?
Gebruik Present Focus Bias om Jouw Conversies te Verhogen
De present focus bias komen we in het dagelijks leven vaak voor, maar wat houdt deze bias precies in?
Wat is hetImmediacy Effect
Het present focus bias ook wel immediacy effect of hyperbolic discounting genoemd is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de voorkeur hebben voor beloningen die direct zijn in vergelijking met toekomstige. Dit komt doordat wij de voorkeur geven aan dingen die direct beschikbaar zijn. De huidige en nabije toekomst zijn ongelooflijk krachtig.
Immediacy Effect voorbeeld
Op verschillende manieren worden er kortingen gegeven aan klanten. Denk hierbij aan spaarsystemen (lange termijn), geld terug actie (lange termijn) of percentage korting (korte termijn). Er zijn natuurlijk nog veel mogelijkheden te verzinnen voor kortingen of acties. Wanneer we de keuze hebben tussen een koffieapparaat waar we 50,- korting krijgen of een koffieapparaat waarbij we een kortingsbon moeten invullen en retour sturen om het geld op de rekening te krijgen, kiezen we altijd voor optie 1.
Present Focus Bias tips
Je kunt op verschillende manier de present focus bias toepassen, dit kan door:
- Duidelijk maken dat de korting direct verrekend wordt.
- De korting vermelden bij het product of de dienst.
- In het winkelmandje direct te korting verrekenen in plaats van een couponcode.