Hoe Je Incremental Effort Gebruikt om Jouw Conversies te Verhogen

by Bart van der Meer juli 29, 2018
Incremental Effort

Gebruik Incremental effort om Jouw Conversies te Verhogen

Een incremental effort is een belangrijk begrip als je met je website bezoekers wilt sturen naar een conversie.

 

Wat is Incremental effort

Hoe meer moeite we al hebben gedaan om een taak te volbrengen, hoe groter de kans is dat we de taak volbrengen. De gedachte is vaak “ik heb nu al zoveel moeite en tijd erin gestopt, nu maak ik het af ook”. We houden er niet van om taken onafgemaakt achter te laten en we verspillen ook niet graag onze tijd, waardoor de drive er is om iets af te ronden.

 

Een Incremental effort voorbeeld

Bezoekers willen tegenwoordig niet te veel stappen doorlopen voordat ze een aankoop doen. Alles moet snel en eenvoudig gaan, wanneer iets te veel tijd kost kan het online aanschaffen van een product verschoven worden naar morgen. Dit wil je natuurlijk als webshophouder voorkomen, want binnen een dag kan een andere aanbieder komen met een mooie aanbieding. Daarom is het belangrijk om mensen op de hoogte te brengen van het aantal stappen wat doorlopen moet worden totdat de bestelling geplaatst is. Wanneer mensen het gevoel hebben dat het binnen een paar tellen gebeurd kan zijn, nemen ze de moeite om het af te ronden. Ze hebben immers al veel tijd gedaan aan het uitzoeken van het product, twijfelen tussen producten, prijzen vergelijken etc.

 

Tips hoe je Incremental effort toepast om conversies te verhogen

Nu je weet wat incremental effort inhoudt, is het natuurlijk de vraag hoe je dit gaat toepassen op je website. Dit kan op verschillende manier:

  • Laat zien hoeveel stappen het nog is totdat de bestelling van de bezoeker kan zijn.
  • Laat bij een vragenlijst zien hoeveel vragen er nog ingevuld moeten worden, voordat deze ingezonden kan worden
Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *