Gebruik Loss Aversion om Jouw Conversies te Verhogen

[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]
Gebruik Loss Aversion om Jouw Conversies te Verhogen
Door in te spelen op loss aversion, ook wel verlies aversie genoemd, kun je je conversie verhogen.
Wat verlies aversie is en hoe je deze aversie het beste kunt toepassen in je webshop, wordt in dit artikel toegelicht.
Wat is Loss Aversion?
Verliezen is twee keer zo krachtig als iets winnen.
Verlies aversie betekent dat het beter is om 5 euro niet te verliezen dan om 5 euro te winnen.
Je ervaart namelijk meer blijdschap wanneer het verlies meevalt in verhouding met het winnen.
Loss Aversion Voorbeeld
Loss aversion kom je tegen bij het kopen van loten.
Je ziet vaak teksten staan als: “Als u vandaag geen lot koopt, maakt u geen kans op de jackpot van 1.000.000 euro”.
Je komt loss aversion voornamelijk tegen in de verzekeringswereld.
Waarbij verzekeringsmaatschappijen aansturen op het afsluiten van een verzekering.
Bij het gebrek aan een verzekering, zal er niks vergoed worden.
Tips Hoe je Loss Aversion Toepast om Conversies te Verhogen
Je kunt loss aversion op verschillende manieren toepassen in je webshop.
Denk hierbij aan:
- Duidelijk maken wat de bezoeker verliest als hij geen actie onderneemt.
“Wanneer u zich niet aanmeldt voor deze netwerkbijeenkomst, mist u de
kans op succesvolle samenwerkingen”
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]