Meer Website Verkeer en €24.000 Omzet Door 1 Pagina [Casestudy]

Door 1 Pagina Gericht op 1 Probleem
Wil Je Ook Meer Website Verkeer Krijgen? Ontdek in Deze Casestudy Hoe 1 Goede Pagina Al Honderden Bezoekers en Duizenden Euro’s Omzet Per Maand Oplevert.
Transcriptie: Meer Website Verkeer en €24.000 Omzet Door 1 Pagina [Casestudy]
Hey, mijn naam is Bart van Klik Proces en ik heb weer een te gekke case studie voor je waarin ik je precies ga laten zien hoe het één specifieke pagina is vergaan die we hebben ingericht op één specifiek probleem wat heel winstgevend was voor onze opdrachtgever. Dus ik ga je precies vertellen wat de vraag was, wat de website was, wat voor pagina we hebben gemaakt en hoe we dat hebben gedaan en hoeveel bezoekers die is gaan opleveren op het einde en welke posities in Google die heeft gehad. Ben je op zoek naar inspiratie of informatie over het scoren in Google, dan is dit helemaal perfect voor jou.
Welkom bij Klik Proces met informatie over betere rankings, meer bezoekers en een hogere omzet. Elke werkdag praktisch advies voor meer organische groei via SEO, conversie optimalisatie, YouTube en Voice.
Dus laat ik even beginnen bij de setting te maken van de klant. Het was een nieuwe kant voor ons die actief was in de gezondheidsbranche, een deel van het werk wat ze doen is het verrichten van operaties en je kan je voostellen, daar staat een heel hoog orderbedrag tegenover. Ze hebben al heel lang een website, al 15 jaar zo’n beetje, maar die website is nog nooit echt goed geoptimaliseerd voor SEO. Dus het heeft een paar goeie backlinks die ze gewoon in de loop van de tijd hebben gekregen, goeie contextuele backlinks, dus dat doet wel wat. Ze hebben zo’n 40 diensten op die website staan met ja content van een woord of drie tot 500, niet heel bijzonder en daarmee gingen wij aan de slag.
En we zijn ons in eerste instantie gaan richten op één specifiek probleem, één probleem waarvan wij weten, als dat echt opgelost moet worden, dan zijn er een aantal middelen, zeg maar, middeltjes om te proberen. Een aantal soorten medicijnen, maar bijna altijd uit het zich in een operatie. Dus om die mensen te overtuigen om de operatie bij onze klant te laten doen zijn we voor dat probleem een pagina gaan maken. En de reden daarvoor was een aantal dingen, één die operaties zijn zeer winstgevend, twee, alle resultaten die we in Google vonden gericht op dat probleem waren niet zo goed, dus de content was oppervlakkig, was niet meer up-to-date, je wam zelfs af en toe wat forums tegen of de informatie die erop stond klopte simpelweg gewoon niet, heeft het nooit geklopt. En de pagina’s die een soort half goed waren, zelfs daar stonden regelmatig fouten.
Dus genoeg kansen om een betere pagina te maken en te scoren in Google. We hebben ongeveer een halfuur overlegd met onze opdrachtgever over wat het probleem precies inhoudt, wat voor oplossingen er voor zijn en waarom die wel of niet geschikt zijn of wanneer die wel of niet geschikt zijn. Daarna hebben we nog ongeveer anderhalf uur zelf onderzoek gedaan en het heeft ons ongeveer zes uur gekost om die pagina te ontwikkelen en toen was de pagina ergens tussen de 2000 en de 3000 woorden groot. Waarin die precies antwoord gaf op, is dit je probleem? Dan zijn dit de verschillende oplossingen die je daarvoor kan gebruiken en elke oplossing is in dit geval wel toepasbaar en in dat geval niet. En wij hebben de verschillende oplossingen beschreven waarvan mensen denken dat het een oplossing is maar waarbij we hebben uitgelegd waarom dat eigenlijk geen oplossing is. Dus een soort mythes die gaan over dat specifieke probleem.
Dus toen die pagina klaar was, was het echte de beste pagina over dat probleem en de oplossingen die er online te vinden was. Helaas heeft onze klant toen besloten om ‘m in te korten tot maar liefst 500 woorden, dus het grootste deel van de pagina hebben ze weggehaald. En we hebben onze pagina verdedigd en uitgelegd dat conversie-technisch en zoekmachine-technisch die grote pagina het echt veel beter zou doen maar ze wilden per se een korte pagina hebben. Dus hij eindigde ergens tussen 500 en 750 woorden.
Die goedgekeurde pagina hebben we vervolgens online gezet, we hebben geen linkbuilding toegepast en hier kan je het resultaat van die pagina zien. En wat een stijgende lijn die in verkeer heeft. En we schatten in dat als we onze echte pagina online hadden kunnen zetten die we graag wilden dat we nog wel 2 tot 3 keer zoveel verkeer via deze pagina hadden kunnen halen. Conversie-technisch converteert het ongeveer 1 à 2% en dat betekent ergens tussen de 1 en de 3 aanvragen per maand en dat betekent één operatie per maand die nu uitgevoerd wordt dankzij die ene pagina. Niet verkeerd, voor één hele goeie dag werken. En naast het verkeer kan je hier ook even de zoekwoorden zien waar die pagina op scoort en de aantallen en de positie. Zoals je ziet staat die niet met alles op 1, maar genoeg om dus flink wat verkeer te trekken.
En dan is dit in onze optiek eigenlijk nog maar een suboptimale pagina. En zo kan je zien wat één pagina gericht op één probleem met niet te veel concurrentie al kan betekenen voor je bedrijf. Het maken van één pagina dat ongeveer een dag heeft gekost, alles bij mekaar, die nu één operatie per maand oplevert en dat betekent dus een paar duizend euro omzet. Zo simpel kan het zijn als je goed je zoekwoordenonderzoek en je concurrentieanalyse doet. Ik hoop dat dit je heeft geïnspireerd, dat je nog eens kritisch gaat kijken naar jouw branche want misschien dat er ook wel al zulke problemen of zulke oplossingen, zulke middelen zijn waarmee je met één pagina en een beetje tijd gewoon heel veel verkeer en heel veel geld binnen kan halen. En natuurlijk hoop ik dat je de volgende keer weer kijkt, leest of luistert, want dan heb ik nog veel meer case studies, nog veel meer advies over conversie optimalisatie, over SEO, over YouTube en over Voice.