Gebruik een Mouse map om Jouw Conversies te Verhogen
Gebruik een Mouse map om Jouw Conversies te Verhogen
Confetti map, Heatmap en nu is de Mouse map aan de beurt. De Mouse map levert veel informatie waarmee het conversieratio kan worden verhoogd.
Wat is een Mouse map?
Een Mouse map houdt bij wat mensen met hun muis of trackpad doen.
In een grafische weergaven worden alle handelingen weergegeven.
Bij een Mouse map is het belangrijk dat er voldoende opnames zijn zodat de resultaten betrouwbaar genoeg zijn. Hierbij gaat het om 2000 tot 3000 paginaweergaven. Als de Mouse map gebaseerd is op 50 weergaven, dan zeggen deze gegevens veel te weinig.
Een Mouse map voorbeeld
Een Mouse map geeft veel inzicht in het gebruik van de website.
Wanneer de Mouse map voldoende informatie heeft verzameld, kunnen er conclusies worden gesteld.
Stel dat er door bezoekers veel klikt wordt op een afbeelding waar geen link achter zicht, zal dit aangepast moeten worden. Er kan een link achter de afbeelding worden geplaatst of de afbeelding moet niet uitstralen dat er een link achter zit.
Tips hoe je een Mouse map toepast om conversies te verhogen
Een Mouse map geeft heel veel waardevolle informatie die ingezet kan worden voor het verbeteren van de website. Denk bijvoorbeeld aan:
– De Mouse map laat zien dat mensen niet naar beneden scrollen, ze missen
waarschijnlijk waardevolle informatie. Zorg er voor dat waardevolle
informatie bovenaan op de pagina staat.
– De Mouse map laat zien dat mensen op zoek zijn naar prijzen, maar
vinden deze pas na 4 kliks. Zorg ervoor dat de weg naar je prijzen wordt
vereenvoudigd.