Gebruik een Online customer journey om Jouw Conversies te Verhogen

by Marc Schlingmann oktober 02, 2018

Gebruik een Online customer journey om Jouw Conversies te Verhogen

De online customer journey, in het Nederlands een online klantreis genoemd, is een veel gebruikte tool in de marketingwereld. Waarom deze techniek populair is lees je hieronder.

Wat is een Online customer journey?

Voordat een websitebezoeker een klant wordt, legt het een hele route af.
Deze route wordt ook wel de online customer journey genoemd.

Wanneer de online customer journey in kaart wordt gebracht, worden alle te nemen stappen van de bezoeker benoemd. Door de online customer journey in kaart te brengen, krijg je meer inzicht in je website en het gedrag van de klant.

Een Online customer journey voorbeeld

Een potentiële klant is op zoek naar een paar nieuwe schoenen.
In de filtermogelijkheid van de webshop, selecteert hij de gewenste opties.
Na het aanklikken van een paar verschillende schoenen, heeft hij de geschikte gevonden.
Hij kijkt vervolgens naar een maattabel om erachter te komen welke maat hij heeft.

Helaas is deze maattabel niet aanwezig, dus gaat hij op zoek naar het retourbeleid van de webshop.
Hierin staat dat de schoenen op eigen kosten moeten worden geretourneerd, de klant haakt af en gaat naar een andere shop.
Het bovenstaande voorbeeld is een van de vele soorten klantreizen.
Door de klantreis zo specifiek mogelijk in beeld te krijgen, kun je als webshophouder veel beter sturen op verbeteringen.

Tips hoe je een Online customer journey toepast om conversies te verhogen

Zonder online customer journey map is het lastig om te beginnen met het optimaliseren van de website.
Een customer journey zorgt ervoor dat:

– Je beter ziet waar klanten afhaken, je kunt daardoor deze pagina gaan
optimaliseren.

– Je bent je bewust van de klantreis die wordt afgelegd, zorg ervoor dat
deze soepel verloopt op de website.

– De webshop kan worden verbeterd op basis van de klantreis

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *