Wat is het Out-group homogeneity effect en Hoe Gebruik Je Dit Online?
Gebruik Out-group homogeneity effect om Jouw Conversies te Verhogen
Het out-group homogeneity effect is een effect dat eenvoudig is toe te passen op uw website. Door het effectief in te zetten zal het conversiepercentage toenemen en uw omzet worden verhoogd.
Wat is het Out-group homogeneity effect
Het out-group homogeneity effect is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de perceptie hebben dat mensen buiten een groep veel hetzelfde zijn en mensen binnen een groep meer divers zijn.
Out-group homogeneity effect voorbeeld
Studenten die video’s laten zien van andere studenten die een keuze maakten over muziek, werden gevraagd om te beoordelen of andere studenten van dezelfde universiteit dezelfde of andere keuzes zouden maken. Toen hen werd verteld dat de andere studenten van hun universiteit waren, voorspelden zij dat de andere studenten een breed scala aan keuzes zouden maken. Toen hen werd verteld dat de andere studenten van een andere universiteit waren, voorspelden zij dat andere studenten van die universiteit zeer vergelijkbare muziek zouden kiezen.
Out-group homogeneity Tips
Wanneer je bedrijf te maken heeft met verschillende groepen mensen, kun je deze inzetten in de content die je deelt. Dit kun je doen door in je content de groepen juist niet expliciet te benoemen, maar juist de diversiteit op te zoeken.