Wat is het Out-group homogeneity effect en Hoe Gebruik Je Dit Online?

by Bart van der Meer juni 08, 2019
Out-group homogeneity effect toepast om conversies te verhogen Wanneer je bedrijf te maken heeft met verschillende groepen mensen, kun je deze inzetten in de content die je deelt. Dit kun je doen door in je content de groepen juist niet expliciet te benoemen, maar juist de diversiteit op te zoeken.

Gebruik Out-group homogeneity effect om Jouw Conversies te Verhogen

Het out-group homogeneity effect is een effect dat eenvoudig is toe te passen op uw website. Door het effectief in te zetten zal het conversiepercentage toenemen en uw omzet worden verhoogd.

Wat is het Out-group homogeneity effect

Het out-group homogeneity effect is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de perceptie hebben dat mensen buiten een groep veel hetzelfde zijn en mensen binnen een groep meer divers zijn.

Out-group homogeneity effect voorbeeld

Studenten die video’s laten zien van andere studenten die een keuze maakten over muziek, werden gevraagd om te beoordelen of andere studenten van dezelfde universiteit dezelfde of andere keuzes zouden maken. Toen hen werd verteld dat de andere studenten van hun universiteit waren, voorspelden zij dat de andere studenten een breed scala aan keuzes zouden maken. Toen hen werd verteld dat de andere studenten van een andere universiteit waren, voorspelden zij dat andere studenten van die universiteit zeer vergelijkbare muziek zouden kiezen.

Out-group homogeneity Tips

Wanneer je bedrijf te maken heeft met verschillende groepen mensen, kun je deze inzetten in de content die je deelt. Dit kun je doen door in je content de groepen juist niet expliciet te benoemen, maar juist de diversiteit op te zoeken.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *