Wat is de Pain of Paying en Hoe Gebruik Je dit Online?
Ontdek Exact wat Pain of paying is en Hoe Je Dit Psychologische Effect Inzet om de Conversies van Jouw Website of Shop te Verhogen.
Gebruik Pain of paying om Jouw Conversies te Verhogen
De pain of paying komt regelmatig voor bij consumenten. Het is belangrijk dat je weet wat de pain of paying inhoudt zodat je hier als ondernemer op in kunt spelen.
Wat is de Pain of Paying
Pain of paying beschrijft de (onbewuste) mentale pijn die het doet om iets te betalen. Hoe fysieker de betaling, hoe groter de pijn.
Pain of Paying Voorbeeld
We merken het allemaal weleens als we iets kostbaars moeten afrekenen dat het pijn doet in onze portemonnee. Dit komt voornamelijk voor bij producten of diensten waar we het nut niet zo zeer van inzien maar wel noodzakelijk zijn. Stel je wasmachine is kapot gegaan en je moet een nieuwe aanschaffen. Je weet dat je niet zonder dit apparaat kan maar van het geld had je liever een vakantie geboekt. Het is dan de kunst om het betalingstraject zo soepel mogelijk te laten te verlopen met de klant, zodat ze zo min mogelijk meekrijgen van de daadwerkelijke betaling.
Pain of paying Tips
Je kunt op verschillende manieren ervoor zorgen dat de pain of paying meevalt voor de bezoeker.
- Zorg ervoor dat het traject op de website zo eenvoudig mogelijk is. Er moeten maar een paar stappen zitten tussen het winkelmandje en het afrekenen.
- Wanneer het gaat om gebruiksgoederen met een hoge aanschafwaarde, zoals een afwasmachine, wasmachine, droger etc. Dan is het verstandig om de pijn te verzachten door te laten blijken dat dit product lang meegaat of levenslange garantie heeft.