Wat is de Parkinson’s Law of Triviality en Hoe Gebruik Je Dit Online?

Gebruik Parkinson’s law of triviality om Jouw Conversies te Verhogen
Parkinson’s law of triviality komt bij veel bedrijven voor, het is dus verstandig om erachter te komen of het ook bij jouw bedrijf voorkomt en wat je eraan kunt doen.
Wat is Parkinson’s law of triviality
Parkinson’s law of triviality is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de neiging hebben om leden van een organisatie disproportioneel veel aandacht te geven aan eenvoudige en makkelijke issues, ten opzichte van wat ertoe doet.
Parkinson’s law of triviality voorbeeld
Een praktijkvoorbeeld wordt gegeven door Giger en Dividhizar. Zij beschrijven hoe in een door de overheid bekostigd psychiatrisch ziekenhuis een buitensporige hoeveelheid tijd werd besteed aan het ontwikkelen van beleid en regulering rond plastic houders van 75 dollarcent per stuk. Deze houders, die waren bestemd voor de persoonlijke spullen van patiënten, verdwenen af en toe, en om dit tegen te gaan werd een complete papierwinkel opgelegd om een nieuwe houder aan te kunnen vragen.
Parkinson gaf wel aan dat er een grens is aan de trivialiteit: als het bedrag zeer klein is, zoals de prijs van een potlood, dan vindt men het de discussie niet waard en is de wet niet meer geldig.
Parkinson’s law of triviality Tips
Je kunt op verschillende manier de parkinson’s law op triviality toepassen. Dit kun je doen door:
- Mensen bewust te maken van de tijd die ze besteden aan nutteloze dingen of dingen die de aandacht niet waard zijn. Wanneer jouw product deze verspilling van tijd tegengaat, zal dit mensen aantrekken.
- In de content die je deelt op je website en je social media kanalen, is het goed om rekening te houden met deze cognitieve denkfout.