Wat is Partitioned Pricing en Hoe Gebruik Je Dit Online

by Bart van der Meer juni 12, 2019
partitioned pricing

Gebruik Partitioned Pricing om Jouw Conversies te Verhogen

Partitioned pricing is één van de vele denkfouten die wij als mens maken. Als ondernemer in de retailsector of dienstensector kan hier goed op worden ingespeeld. Door partioned pricing toe te passen zullen je conversies toenemen en je omzet stijgen.

Wat is Partitioned Pricing

Partitioned Pricing is een cognitieve denkfout die uitlegt dat wanneer het opdelen van een prijs in 2 of meerdere componenten positief kan uitpakken, omdat mensen slecht zijn in het optellen van prijzen.

Partitioned Pricing voorbeeld

Bewijs uit experimenten leert dat gepartitioneerde prijzen de neiging hebben om de productvraag van consumenten te verhogen in vergelijking met all-inclusive, gecombineerde prijzen. De resultaten laten ook zien dat consumenten zich beduidend lagere prijzen herinneren wanneer ze worden blootgesteld aan gepartitioneerde prijzen dan wanneer ze worden blootgesteld aan gecombineerde prijzen. Minder dan een kwart (21,9 procent) van de proefpersonen in een experiment probeerde de totale kosten te berekenen die een gepartitioneerde prijs vertegenwoordigde, terwijl 23,2 procent van de proefpersonen de toeslag volledig negeerde. In een experiment waarbij zowel procentuele toeslagen als eurotoeslagen werden gebruikt, probeerde slechts 9,6 procent van de proefpersonen de totale kosten van een product te berekenen met een percentage toeslag, terwijl 32,9 procent pogingen deed om de toeslag in dollars te berekenen. Resultaten gaven ook aan dat de toename van de vraag als gevolg van gepartitioneerde prijzen steeg met de waarschijnlijkheid van consumenten om een ​​bepaald merk te kopen, gemeten aan hun relatieve affect voor het merk in vergelijking met een alternatief.

Partitioned Pricing Tips

Uit het bovenstaande voorbeeld kun je opmaken dat het interessant is op prijzen op te delen. In combinatie met percentages en bijzondere kortingen kun je ervoor zorgen dat het voor mensen moeilijk is om de totaalprijs te berekenen. Mensen kunnen hierdoor lastiger concurrenten met elkaar vergelijken.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *